Mobilā versija
-1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
5. februāris, 2015
Drukāt

Bērnu slimnīcas vadītāja: Pacienta māte nevēlējās gaidīt rindā (20)

Foto - LETAFoto - LETA

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) valdes priekšsēdētāja Anda Čakša ir iepazinusies ar situāciju, ko atspoguļo P. Apinis.

A. Čakša: “Diemžēl Apiņa kunga rakstā ir daudz emociju, starp kurām pazūd fakti par to, kas notiek slimnīcas neatliekamās palīdzības nodaļā. Slimnīcā ir izveidota sistēma, kur par šādiem gadījumiem tiek ziņots. Regulāri analizējam dažādas situācijas, lai neatkārtotu kļūdas.

Konkrētajā gadījumā puisēnam bija nepieciešama plānveida manipulācija, ko varēja saņemt bez liekām emocijām. Katru gadu neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļā medicīniskā palīdzība tiek sniegta 85 tūkstošiem pacientu, no kuriem lielākajai daļai ir nepieciešama ārstēšana ambulatori. Tas ir iemesls, kādēļ nereti nodaļā ir rindas un pacienti par to sūdzas. Lai procesu uzlabotu un padarītu vienkāršāku pacientiem, esam izveidojuši sistēmu, kur pacienti tiek iedalīti kategorijās, kurām katrai piešķirta noteikta krāsa un gaidīšanas laiks pie speciālista. Mūsu misija ir rūpēties par visiem Latvijas bērniem, piedāvājot viņiem vienlīdzīgu apkalpošanas un ārstniecības kvalitāti. Arī šim puisēnam bija nepieciešams reģistrēties neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļā un viņš būtu izšķirots, un injekciju saņēmis. Bet pacienta māte nevēlējās gaidīt rindā. Mulsinošākais ir tas, ka ir runa par kādu, kas kaut kur kādā kaktiņā gribējis izdarīt injekciju. Ja to izdarītu un būtu blakusefekts, par to atbildētu slimnīca un šajā konkrētajā gadījumā – slimnīcas vadītāja.

Es gribētu uzsvērt, ka Bērnu slimnīca vienmēr ir gatava palīdzēt visiem bērniem, ievērojot pieņemtos kvalitātes kritērijus. Ja pacientam ir akūta saslimšana, viņš saņem palīdzību nekavējoties. Savukārt, ja pacients šķirošanas procesā ir nonācis citas krāsas kategorijā, iespējams, viņam būs jāgaida pusstunda, kamēr atbrīvosies speciālists. Ja pacientam nepieciešama ambulatorā palīdzība, viņam, visticamāk, būs jāgaida pat divas stundas, jo ir akūtie bērni, kuriem palīdzība ir jāsaņem uzreiz.

Diemžēl finansējums, kas piešķirts neatliekamajai medicīniskajai palīdzībai no valsts, ir nepietiekams. Šī problēma ir apzināta un kopā ar pārējām universitātes slimnīcām un Veselības ministriju tiek spriests, kā situāciju uzlabot.

Ārstu biedrības prezidentam būtu vairāk jāinteresējas par ārstniecības procesu kvalitāti. Piemēram, Bērnu slimnīcai aizvadītajā gadā tika piešķirtas divas kvalitātes balvas tieši par to, ka mūsu slimnīcā ir izveidota laba sistēma, kā sekot pacientu drošībai, aprūpes kvalitātei un citiem jautājumiem. Labprāt ar Apiņa kungu aprunātos un izietu cauri neatliekamās medicīniskās palīdzības procesiem, uzklausot viņa ieteikumus.”

Uzziņa

Pacientu šķirošanas kārtība Bērnu slimnīcas neatliekamās medicīniskās palīdzības un observācijas nodaļā

Pacienta pirmo apskati veic šķirošanas māsa/ārsta palīgs. Pēc tam tiek noteikta pacienta prioritāte ārsta apskatei. Šķirošanas māsa/ārsta palīgs nenosaka diagnozi, tikai izvērtē steidzamības pakāpi ārsta apskatei.

Prioritāte ārsta apskatei tiek klasificēta piecās krāsu kategorijās, kuras slimnīcas datorsistēmā tiek piesaistītas pacienta reģistrācijas numuram, vārdam un uzvārdam, kas ir redzamas ārstniecības zonā strādājošajiem. [..] Atbilstoši pacienta veselības stāvokļa smagumam laiks līdz ārsta apskatei ir no nekavējoša līdz 120 min. [..] Pacienta stāvokļa pasliktināšanās gadījumā prioritātes kategorija tiek nekavējoties mainīta.

Informācija no bkus.lv

Pievienot komentāru

Komentāri (20)

  1. Visur pasaulee ir slimniicaas jaagaida…un kaa veel. Pasakiet labaak ‘paldies’ dakteriem un maasinjaam.

  2. nevajadzēja lkvidēt Juglas bērnu slimnīcu,tagad arī Ogri un pēc tam nevajag bļaut ka bērni mums ir prioritāte. tagad 3 slimnīcu vietā ir viena,bet naudas tāpat nav,kapēc?

  3. Škirot šķiro visusr, bet neviens jau neko nepasaka pacientam, ne bērna vecākie, un tad vecāki dara visu iespējamo un panāk to ko panāk. Ne jau pacientos vaina, bet gan tajos, kas tos apkalpo.

  4. Nu nesaprotu, kā čakša var vadīt 2 slimnīcas un bez izglītības?Te,laikam, nepieciešams savējais,par balsotājs.Zelta galviņas brauc prom,jo nav labi atalgota darba,te sēžas 2 krēslos.Nespēj tikt galā Bērnu slimnīcā,skraida vēl uzStadiņiem. MURGS!!!Naudu!!!!!!!!

  5. Mazmeita,lai izņemtu ērci,nosēdēja uzņemšanā 5 (5 gadiņi) stundas,vai tas bija normāli?

  6. Rindā nevar pagaidīt vemj . Bet ko darīt tam kam bezsamaņa , sašāidīts galvaskaus . Visā pasaulē stunda’m gaida uzņemšanās ,ar kaitēm kuras var pagaidīt , saprotams ,ka lauzta kāja sap , bet ir kads kaam likteņ pulkstenis skaita minūtes .

  7. Mans kolēģis ar gadu veco kliedzošo bērnu, kuram pārsists deguns, nosēdēja 40 min, uzņemšnā neviens negaidīja.Viņi bija vienīgie!!!!

  8. Par mūsu nodokļos maksāto naudu šī noēdusies darbone taču nespēj saprast, ka mammai ar bērniņu bija jāpaspēj uz autobusu, lai tiktu uz mājām ne jau Rīgā, bet citā rajonā. Tagad viņa to pasniedz gandrīz kā mammas kaprīzi. Un ieteikums braukt ar taksi ir pārāk cinisks. Kur tādi bezsirži veidojas?

  9. cik zvērīgi izklausās-šķirošnas māsa,šķirošanas ārsts.īta zvērnīca nevis slimnīca.

    • Mēs no uzņemšanas līdz nodaļai caur šķistītavu, piedodiet, šķirošanu tikām 9 stundās. Neko jau nevar teikt, process notika visu laiku, izmeklējumi, zāles.
      Pēc pāris stundām palātā ielika mammu ar zīdaini, kurš nemitīgi kliedza, jo viņam nāca zobi. Viņa mamma bija tā pārgurusi, N stundas gaidot observācijā, ka atlūza un gulēja par spīti tam, ka sīkais visu laiku auroja.
      Kad kaut ko iepīkstējos dežūrārstei, viņa lika skaidri saprast: gribējāt bērnus – nu tad te jums viņi ir komplektā ar visādām ciešanām. Enjoy.

    • Par laimi, maz bijis saskarsmes ar ārstiem. Paldies liktenim.
      Man ir superīgākā ģimenes ārste Laimiņa un brīnišķigs tandēms Ševčuka/Laiveniece….
      bet pārejais…. tam nav nosaukuma.
      Gribu vai negribu – rezultāts panākts tikai ar skandālu rīkošanu – Liepajas centrālajā slimnīcā.
      Rūpējoties par manu papu un tanti. Lai Dieviņš nedod tur nonākt……..tad, kad uzrīko skandālu, tad uzraeiz viss notiek ātri, smuki, bez kavēšanās……
      Kad atceros, ar kādu caurumainu lupatu bija apsegts mans paps pēc reanimācijas palātā…..pārsalis pa nakti, vēl tagad , pēc tik daudziem gadiem būtu gatav visus ” mediķus” apsist…..

  10. Slimnīcas un poliklīnikas ir biznesa iestādes ..diemžēl…māsiņas dakteres skatās šķiro ,gaida kabatas naudu…būs nauda būs runa…diemžēl maz kas vēl strādā ar atdevi,sapratni medicīnā…tie ir Dieva doti cilvēki un talants….

  11. Tajā pašā laikā saprotu un novērtēju to darbu, ko mediķi dara.

  12. man arī ir gadījies ar vemjošu 2gadnieku pēc smadzeņu satricinājuma sēdēt rindā un vemt, vemt… Tā arī vēmām. Kad beidzot pēc tā max.gaidīšanas laika beidzot tikām pie ārsta, noklausījos lekciju par tēmu bezadbildīgā māte, kura negrib palikt slimnīcā. Bet, sakiet, kāda galu galā nozīme, kur vemt – pāris stundas slimnīcā vienaldzīgu mediķu priekšā, “jo nekas akūts jau jums tur nav” ar faktiski ģēbstošu bērnu, vai mājās? Med.aprūpe abos gadījumos vienāda.

  13. KO nozimee bez liekam emocijaam?Ja sashutuma emocijas izraisa aarstu vienaldziba un bezdarbiiba ,kas turklaat tiek pamatota ar pastavosho sisteemu,, tad kaut,kas nav kartiba ar aarstiem ,pashu medicinu un iespejams arii ar veselibas ministriju.

  14. Kada tur krasa?
    nebija neviena pacienta, ar bernu( vemsana, caureja) nakts vidu slimnicas uzņemšana sedejam 2h , līdz reģistraturas dāma bij izplapajusies un izdzerusi kafiju
    un tad gaidijam vel krietnu laiku lidz tikam palata.

    • pilnīgi piekrītu,tā vien liekas ka pacienti un ārsti dzīvo dažādas valstīs un katrs stāsta savu versiju,bet patiešiba–ja nav rindas ,nu tad viens vai divi -jau pagaidīs

  15. rindā dzimu, rindā augu
    rindā mūžu nodzīvoju!
    © padomju tauta

  16. Anda izskatās baigi apetītlīga. Viņa drošvien lielu naudu izdod savas ārienes kopšanai. Gandrīz ņemama.

Draugiem Facebook Twitter Google+