Daugavpilī gatavojas būvēt vagonus
 0

“Latvijas dzelzceļa” meitas uzņēmums kopā ar ārvalstu investoru pēc gada Daugavpilī varētu sākt pirmo dzelzceļa vagonu būvniecību.
 Par šo ieceri vakar “Latvijas Avīzei” pastāstīja VAS “Latvijas dzelzceļš” (“LDz”) viceprezidents Edvīns Bērziņš. Vēl 3 – 5 mēneši būtu vajadzīgi vagonu mezglu sertifikācijai saskaņā ar ES prasībām. 


Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 53
Kokteilis
Krišjāņa Kariņa sieva Anda publisko emocionālu vēsti vīra atbalstam: “Es apprecēju vienu no drosmīgākajiem, godīgākajiem, gudrākajiem un labestīgākajiem vīriešiem pasaulē” 399
Lasīt citas ziņas

E. Bērziņš teic, ka patlaban tiek izmantoti visi iespējamie vagoni, kas kustas un ir atbilstošajā tehniskajā kārtībā, tomēr nav piemēroti konkrētās kravas pārvadāšanai. Janvāra beigās “LDz” valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis intervijā “Latvijas Avīzei” arī uzsvēra – problēma ir saņemt atpakaļ vagonus, ar kuriem kravas aizvestas. Tos izmanto citi pārvadātāji, kuriem arī nav ar ko vest savas kravas. “LDz” vagoni ir jāmeklē pie citiem pārvadātājiem, bet par to ir jāmaksā nomas maksa.

“Ņēmām vērā valdības uzstādījumu par atbalstu Latgalei, kur ir daudz brīva darbaspēka, mūsu stratēģiskās intereses un to, ka Daugavpilī ir laba mūsu meitas uzņēmuma “Ritošā sastāva serviss” bāze, kur patlaban remontē lokomotīves un vagonus, tostarp arī tos, kas atvesti uz Latviju no citām valstīm. Tieši uz Daugavpils bāzes pamata varētu veidot kopuzņēmumu vagonu būvniecībai kopā ar ārvalstu investoru. No investoriem ir jau konkrēti piedāvājumi,” tā E. Bērziņš.

CITI ŠOBRĪD LASA

Piebildīsim, ka Latgales lielajās pilsētās Daugavpilī un Rēzeknē jau patlaban aptuveni katrs trešais cilvēks strādā “LDz” uzņēmumos.

E. Bērziņš gan teic, ka piesardzīgu darot agrāk, pirms trīs gadiem, piedzīvotā situācija, kad daudziem vagoniem nebija pielietojuma.

Daugavpilī noteikti nenotiktu viss dzelzceļa vagonu ražošanas process, bet gan vagonu komplektēšana. “Jāskatās iespējamās piegādes, iespējamie piegādes veidi. Protams, pētām cenas, cik konkurētspējīgi būs uzbūvētie vagoni, cik saimnieciski izdevīga būtu to ražošana,” piebilst “LDz” valdes loceklis.

 

Uzziņa

VAS “Latvijas dzelzceļš”

pērn nodarbināja 11 665 darbiniekus, vidējā alga bija Ls 716,2; gadu agrāk koncernā strādāja 111 953 darbinieki, vidējā alga bija Ls 637,7;

pērn nodokļos samaksāti Ls 74,5 milj. (operatīvā informācija), gadu agrāk – 
Ls 63,7 milj.;

pērn pārvadāti 59,3 milj. tonnu kravu (rekords), gadu agrāk – 49,1 milj. tonnu;

kravu pārvadājumos vislielākais īpatsvars ir naftai un naftas produktiem, kā arī oglēm. Katra no šīm grupām pērn veidoja attiecīgi 34,5 un 34,4% lielu īpatsvaru;

pēc infrastruktūras izmantošanas intensitātes atrodas 1. vietā Eiropā.