Mobilā versija
-2.9°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
22. septembris, 2015
Drukāt

“Latvijas Gada auto” žūrija sāk rudens ražas vērtēšanu

Foto - Raimonds VolontsFoto - Raimonds Volonts

"Latvijas Gada auto 2016" pretendenti kopīgajā izbraucienā.

Sestdien norisinājās konkursa “Latvijas Gada auto 2016” mediju testa brauciens, kurā 11 automobiļus titula pretendentus vērtēja žūrijas locekļi un organizatoru pieaicinātie mediju pārstāvji.

Pasākumā piedalījās šādi automobiļi: “Subaru Forester”, “Mazda 2”, “Mazda CX-3”, “Ford S-Max”, “Mercedes-Benz GLE Coupe”, “Mercedes-Benz Vito”, “Škoda Superb”, “Renault Espace”, “Renault Kadjar”, “Ssang Yong Tivoli”, “Hyundai Tucson”.

Pavisam šā gada konkursam jau pieteikti 18 automobiļi, bez šā brauciena 11 dalībniekiem arī “BMW X6”, “Fiat 500X”, “Jeep Renegade”, “Suzuki Vitara”, “Opel Corsa”, “Honda HR-V”, “Subaru Outback”. Pretendentu pieteikšanās vēl turpinās līdz novembrim.

Pirmais “Mediju testa brauciens”, kuru mērķis ir dot iespēju mediju pārstāvjiem un konkursa žūrijai iepazīties ar jaunākajiem automobiļiem un konkursa pretendentiem vienkopus, jau notika maijā.

Šajā otrajā izbraucienā pretendentu kolonna no Rīgas devās uz Tukumu un tālāk Rojas virzienā, kur sapulcējās atpūtas kompleksā “Dzintarkrasts” uz kopīgufotosesiju. Vakarā visi testa dalībnieki veiksmīgi atgriezās Rīgā.

Šeit žūrijas biedru pirmie iespaidi.

Raimonds Zandovskis, “Delfi Auto” redaktors:

“Interesanti bija salīdzināt tiešos konkurentus – minivenus “Renault Espace” un “Ford S-Max”.

Abi automobiļi bija bagātīgā aprīkojumā, gandrīz maksimālajā komplektācijā. “Espace” pārsteidza ne tikai ar eksterjera dizainu, bet arī ar interjera noformējumu un augsto tehnoloģisko izpildījumu. Vienīgi radās jautājums, vai skārienjutīgo ekrānu ar diezgan komplicētajām izvēlnēm būs ērti lietot ikdienā. “S-Max” izskatās vienkāršāks, taču tādas pašas funkcijas piedāvā tradicionālā veidā. Konservatīvākiem lietotājiem šāda pieeja ilgtermiņā patiks labāk.

“Mercedes-Benz GLE Coupe” ir tiešais konkurents “BMW X6”, un paši pārstāvji to nemaz neslēpj. Tagad arī “Mercedes-Benz” markas cienītājiem ir alternatīva pie mums tik populārajam sportiskajam krosoveram “X6”. Jāteic, ka “Mercedes-Benz GLE Coupe” nekas nav jāpierāda, jo tas jau esot gana pieprasīts. Jāatzīmē, ka, salīdzinot ar “BMW X6”, tas piedāvā vairāk telpas aizmugures pasažieriem.

Abi “Mazdas” modeļi izskatās pievilcīgi un eleganti, taču, ņemot vērā piedāvātās komplektācijas un aprīkojuma līmeni, šiem auto mūsu tirgū cena ir par augstu. Tā pēdējā laikā ir problēma visiem no Japānas importētajiem automobiļiem. Mazais kosovers “Mazda CX-3” no ārpuses izskatās lielāks, taču salona izmēru ziņā ir ļoti līdzīgs “Nissan Juke”. Savukārt cena tam ir gandrīz kā “Qashqai”. “Mazda 2” jāizceļ ar to, ka šādai mazās klases mašīnai ir pieejama kārtīga tradicionālā automātiskā pārnesumkārba, nevis robots vai variators, kā parasti pieņemts.

“Ssang Yong” marka uzskatāma par jaunpienācēju Latvijas tirgū. Korejiešu mazais krosovers “Tivoli” izceļas ar savdabīgu dizainu, kā jau šīs markas spēkratiem pieņemts. Salons iekārtots kā apvidus automobilim, nevis mazās klases auto. Cena un tehnoloģiskais izpildījums liek aizdomāties par šā automobiļa vietu tirgū. Taču jāatzīmē, ka tas ir viens no lētākajiem krosoveriem, kam pieejams komplekts ar pilnpiedziņu un automātisko pārnesumkārbu.

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, žūrijas priekšsēdētājs:

“Šis nebija ne priekšbalsojuma, ne balsojuma brauciens. Pagaidām mēģinām apjaust gada prioritātes, galīgajiem lēmumiem sagatavoties. Lielākā konkurence gan tirgū, gan konkursā, protams, būs “krosoveru” segmentā. Un te ir intriga. Gan vizuāla, gan tehniska. “Mazda CX-3” ar jauneklīgu un, manuprāt, sievišķīgu šarmu (un aizdomīgi mazu klīrensu, kurš it kā būtu pretrunā ar “apvidus auto” obligātu ekipējumu), “Tivoli”, izskatā krietni skarbāks, puiciskāks, bet ar Latvijā diemžēl sabojātiem “ciltsrakstiem”. Kas tas tāds – “Ssang Yong”? Un līdzās pārbaudītas vērtības – jaunais “Forester”, piemēram. Galīgs lēmums par gada spilgtāko jaunumu noteikti nebūs ne viegls, ne iespējams līdz pēdējai testu sesijai novembrī, kad ceram šo pretendentu grupu iedzīt arī mežā un kādā smiltājā.”

Dalībnieka automobilim ir jāpiedalās vienā obligātajā konkursa “Latvijas Gada auto” pasākumā, lai kvalificētos balsojumam, un tas būs “Lielais testa brauciens”, kurā trīs dienu garumā (6. – 8. novembrī) žūrija veiks izmēģinājuma braucienus. Pēc “Lielā testa brauciena” žūrija veiks balsojumu par automobiļiem, kuri iekļūs finālā un turpinās cīņu par “Latvijas Gada auto 2016” titulu un uzvarētājiem papildu nominācijās. Pirms tam, 3. oktobrī Rīgā, pie tirdzniecības centra “Mols” notiks vēl viens īpašs uz plašu publiku orientēts pasākums – “Latvijas Gada auto Klientu testa diena Molā”. Tajā ikviens interesents varēs iepazīties ar konkursa pretendentiem un pat gabaliņu pabraukt ar šie jaunajiem automobiļiem.

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+