Mobilā versija
+2.2°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
18. aprīlis, 2015
Drukāt

Kanāriju salās bažas par naftas piesārņojumu pēc Krievijas tralera nogrimšanas

Foto-LETA/AFPFoto-LETA/AFP

Slikto laikapstākļu dēļ ir traucēti centieni novērst naftas noplūdi no Krievijas tralera, kurš nogrima pie Kanāriju salu piekrastes, paziņoja Spānijas glābšanas dienestu pārstāvji.

Speciālistu no Spānijas komanda spēcīgajā vējā un nemierīgajos ūdeņos mēģināja apturēt nepilnu 1500 tonnu naftas izplūšanu no avarējušā kuģa uz Mauritānijas piekrasti, kur mīt vaļi un citas unikālas jūras dzīvības.

Uz kuģa “Oleg Neydenov” ugunsgrēks izcēlās sestdien, kad kuģis bija noenkurojies Laspalmas ostā Grankanārijas salā. 72 apkalpes locekļi tika evakuēti.

Bažījoties, ka liesmas varētu izplatīties, Spānijas varas iestādes aizvilka kuģi jūrā, kur tas trešdien nogrima 24 kilometru attālumā no Grankanārijas salas Maspalomas pilsētas krastiem, informēja Spānijas glābšanas dienesti.

Vietējie plašsaziņas līdzekļi publicēja fotogrāfijas, kas kurās redzams melnu dūmu mākonis paceļamies no kuģa.

Nodēvējot Krievijas traleri par “pirātu kuģi”, vides aizstāvības aktīvisti no organizācijas “Greenpeace” ir pauduši bažas par iespējamu piesārņojumu.

Vides aktīvisti norādīja, ka maz ticams, ka naftas noplūde sasniegs 2002.gada naftas tankkuģa “Prestige” katastrofas apmēru, kad Atlantijas okeānā uz ziemeļiem no Spānijas izplūda 63 tūkstoši tonnu degvielas, tomēr arī no šonedēļ notikušās avārijas pastāv vides draudi.

“Naftas noplūde ir naftas noplūde,” savā paziņojumā norādīja “Greenpeace”.

2014.gada janvārī Krievijas traleris bija strīda starp Krieviju un Senegālu epicentrā, Senegālai apsūdzot “Oleg Neydenov” par nelikumīgu zvejniecību tās teritoriālajos ūdeņos.

Kuģa īpašnieks – Murmanskā bāzēta uzņēmumu grupa – samaksāja Dakarai 900 tūkstošus eiro par kuģa atgūšanu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+