Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto – LETA

Latvija gatavojas koordinējošai lomai transporta un loģistikas sektorā Ķīnas un Austrumeiropas sadarbībā 0

Latvija gatavojas koordinējošai lomai transporta un loģistikas sektorā Ķīnas un Austrumeiropas sadarbībā “16+1” formātā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Loģistikas nozares padomes sēdē Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš skaidrojis, ka Latvija veiks visas nepieciešamās aktivitātes, lai kļūtu par “16+1” formāta koordinējošo elementu, tādā veidā stiprinot sava loģistikas un transporta sektora potenciālu Āzijā. Iniciatīva “16+1” ietver savstarpējas sadarbības veicināšanu dažādās nozarēs, tostarp transporta un loģistikas, kur plānots pārdalīt desmit miljardus eiro. Šajā sadarbības modelī iekļautas 11 Eiropas Savienības (ES) jaunās dalībvalstis, tajā skaitā Latvija, piecas Balkānu valstis un Ķīna.

Biedrība “Baltijas Asociācija – transports un loģistika” (BATL) pauž gandarījumu, ka padome ir ņēmusi vērā iesniegtos priekšlikumus un līdz 20.septembrim tiks izstrādāta “16+1” sadarbības koncepcija, Latvijai uzņemoties vadošo lomu starp Baltijas valstīm sadarbības veicināšanā ar Ķīnu un kontaktpunkta izveidi Latvijā. BATL prezidente Inga Antāne skaidro, ka jau tuvākajā laikā kopā ar ministrijām tiks sākts darbs pie piedāvājuma koncepta sagatavošanas sadarbībai ar Ķīnu, un atgādina, ka BATL vairākkārt ir uzsvēris – Latvijas tranzīta nozarē ir akūta nepieciešamība diversificēt kravu plūsmu un orientēties uz citiem tirgiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat Ozoliņš padomes sēdē informēja par ministrijas un uzņēmēju vizīšu rezultātiem Ķīnā un turpmākajiem sadarbības plāniem. Patlaban notiek komunikācija ar sadarbības partneriem un tiek izstrādāti piedāvājumi konkrētajiem potenciālajiem klientiem. Vizītes laikā delegācija apmeklējusi Ķīnas provinces, kurās ir vislielākais kravu piesaistes potenciāls un par kurām Latvijas uzņēmēji līdz šim ir izrādījuši vislielāko interesi, – Šanhaju, Čendu un Čuncinu, tur organizējot vairāku industriālo, ekonomisko un tehnoloģisko zonu un loģistikas parku apmeklējumu, kā arī tikšanās ar vadošajiem uzņēmumiem, kā, piemēram, “Hewlet Packard”, “Asus”, “Sony” un “Toshiba”.

Ozoliņš atzina, ka visas vizītes gaitā organizētās tikšanās pierādīja Ķīnas puses ieinteresētību Latvijas piedāvājumā. Latvija īpaši koncentrējas uz sadarbību ar ekonomiski strauji augošajām Ķīnas rietumu un centrālās daļas provincēm.

Tāpat padomes locekļi sniedza informāciju par aktuālo situāciju nozarē, problēmām, ārējo ietekmi, prognozēm un priekšlikumiem nozares konkurētspējas stiprināšanai. Kopumā prognozes attiecībā uz tuvāko nākotni nozares pārstāvji vērtēja piesardzīgi. Vairākas ostas, tostarp Rīga, kur pieaugums ir viens procents, un Liepāja ar pieaugumu 3,2%, pirmajos septiņos mēnešos ir kāpinājušas kravu apgrozījumu salīdzinājumā ar šādu pašu periodu 2014.gadā. Savukārt citās ostās, piemēram, Ventspilī, kur kritums ir 14,7%, bija novērojams kravu apgrozījuma samazinājums. To lielā mērā ietekmējušas sankcijas, kuru ietekmē samazinājušies ogļu kravu apjomi.

Tāpat SM un “Rail Baltica” projekta pētnieku pārstāvji informēja par plānoto loģistikas centru izpēti “Rail Baltica” projekta ietvaros. Iespējamie loģistikas centri plānoti Salaspilī, Ikšķilē un Skultē. Padomes locekļi tika aicināti izteikt savus viedokļus un priekšlikumus par loģistikas centru izveidi, lai tas veicinātu Latvijas transporta un loģistikas sektora attīstību.

Transporta un loģistikas nozares pārstāvji tika aicināti izmantot iespēju piedalīties kopīgos Latvijas stendos starptautiskās transporta un loģistikas izstādēs, kas šogad notiks Kazahstānā, Lielbritānijā, Baltkrievijā, Ķīnā, Krievijā un Uzbekistānā.

Reklāma
Reklāma

Loģistikas nozares padomes sēdes notiek kopš 2014.gada marta. Tās sastāvā iekļauti SM pārstāvji, kā arī pārstāvji no Rīgas un Ventspils brīvostas pārvaldēm, Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes, SIA “LDz Cargo loģistika”, starptautiskās lidostas “Rīga”, Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas, Latvijas Loģistikas asociācijas, Latvijas Stividorkompāniju asociācijas, autopārvadātāju asociācijas “Latvijas auto”, Latvijas Nacionālās kravas ekspeditoru asociācijas un “Baltijas asociācijas – Transports un loģistika”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.