Foto – LETA

Matīss: Nopietnu investoru “airBaltic” joprojām nav 0

Nopietnu investoru jeb tādu, kas būtu pieņēmuši lēmumu kaut vai par iespējamām investīcijām aviokompānijā “airBaltic”, patlaban nav, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” atzīst satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Amatpersona norāda, ka ir divi aspekti, kas traucē investīciju piesaistē. 2011.gads neesot bijis pats labākais “airBaltic”, un zaudējumi sasniedza 84 miljonus latu. Savukārt pērn zaudējumi būs nedaudz vairāk nekā 20 miljoni latu. Investoriem esot jāpierāda, ka biznesa plāns ir spējīgs darboties un kompānija ir spējīga lidot. Otra svarīga lieta esot visi riski, kuri saistīti ar visu veidu tiesvedībām ap un par “airBaltic”.

“Ļoti svarīgi, ka daļa no privātajam saistībām attiecībā pret “Latvijas Krājbanku” ir restrukturizētas, un svarīgi ir restrukturizēt arī atlikušās privātās saistības. Svarīgi arī strādāt ar Eiropas Komisiju un pierādīt tai nostāju valsts atbalsta jautājumos. Ja pierādām biznesa plāna ilgtspēju un atrisinām jautājumu par saistību restrukturizāciju un juridisko risku novēršanu, tad lidsabiedrību ir daudz vieglāk piedāvāt investoriem,” skaidro ministrs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Daudz reālāk tad esot sameklēt atbilstošu investoru ar pēc iespējas izdevīgākiem nosacījumiem valstij. Ja kompāniju nosacīti gribētu pārdot pagājušajā gadā, visticamāk, tā nevis saņemtu naudu par kompāniju, bet būtu jāpiemaksā, skaidro Matīss. Prioritāte esot stratēģiskais investors, kas būtu aviokompānija un kas ne tikai finansiāli piedalītos kompānijas attīstībā, bet arī nodrošinātu jaunus savienojumus, pasažierus, galamērķus. “Zemākais punkts ir pārvarēts, bet mums vajadzīgs nopietns spēlētājs, kas vēl vairāk šo pasažieru skaitu un apjomu palielinātu,” skaidro ministrs.

Kā ziņots, aprīļa vidū lidsabiedrības investori tika meklēti Japānā, un tika ziņots, ka Japānas lielākajām lidsabiedrībām ir interese par sadarbību ar “airBaltic” un Rīgas lidostu.

Pērn laikrakstā “FinancialTimes” Eiropas un Lielbritānijas izdevumos augustā tika publicēts piedāvājums potenciālajiem investoriem par “airBaltic” akciju iegādi. Latvijas valdība investoriem piedāvāja iegādāties aviokompāniju “airBaltic” līdz 50% mīnus vienu akciju.

Investīciju baņķieru sabiedrība “Prudentia” turpina runāt ar visiem potenciālajiem investoriem. Iepriekš ir bijušas sarunas ar “Turkish Airlines”. Tāpat martā bija vizīte Persijas līča valstīs, bija tikšanās ar trīs aviosabiedrībām – “Qatar Airways”, “Ettihad” un “Emirates Airlines”.

“airBaltic” ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.