Foto autoDNA.lv

“Mazlietoti” auto no Skandināvijas: brīdina par krāpniecību 1

Skandināvijas tirgus ir salīdzinoši neliels lietoto automašīnu importētājiem, taču ir bagāts ar ekstrēmiem piemēriem, kuri Latvijā nonāk ar klasisko nobraukumu zem 200 000 km. Šā gada deviņos mēnešos Latvijas pircēji ir iegādājušies veselu lērumu ar automašīnām, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei, informē portāla “autoDNA.lv” pārstāvis Agris Dulevičs.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Saskaņā ar portālu “autoDNA.lv” un “AutoDetektīvs” rīcībā esošo informāciju no šā gada 1. janvāra līdz 30. septembrim no Skandināvijas Latvijā ir ievesti nedaudz vairāk par 1000 spēkratiem. Taču 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru.

Portāla pārstāvis kā spilgtāko piemēru min 2003. gada “BMW 530”, kurš Dāniju pametis ar 910 000 kilometru nobraukumu, savukārt Latvijā ievests jau ar krietni pieticīgāku odometra rādījumu – 318 115 km. Starp visbiežāk un visvairāk attītajiem modeļiem ierindojas “Volkswagen” markas “Caravelle” busiņi. Starp Top 10 visvairāk notītajiem automobiļiem no Skandināvijas, pieci ir Caravelle transporta līdzekļi (1999.g. – 2000. g.), kuriem oriģinālais noskrējiens svārstās no 641 000 līdz 734 000. Latvijā, tie saprotams ievesti ar jau krietni zemāku nobraukumu, vidēji notinot 400 000 kilometru katram.

CITI ŠOBRĪD LASA

“No Skandināvijas ievestajiem auto šādi eksemplāri nav nekāds retums. Ja no Beļģijas vai Vācijas reti kad trāpās auto ar noskrējienu virs 500 000, tad no Skandināvijas valstīm šādu piemēru netrūkst. Latvijas pircējiem būtu jāpievērš īpaša uzmanība automobiļiem no šīm Ziemeļu valstīm un neticēt tam, ko pārdevēji raksta pārdošanas sludinājumos,” norāda Dulevičs.

Visnekaunīgākais pārdevējs esot bijis 1998. gada “Mercedes-Benz E300” modelim, kas saskaņā ar portāla rīcībā esošo informāciju 18 gadu laikā ir pieveicis 689 000 kilometru. Lai Latvijas sludinājumu portālā cienījamā vecuma “Mercedes-Benz” būtu iekārojamāks, tam tika nodzēsta lauvas tiesa nobraukto kilometru – 473 392 km.

“Lietoto automašīnu pārdevējiem nav izdevīgi vest automobili no Skandināvijas, jo automašīnām ar pilnu servisa vēsturi un daudz maz saprātīgu nobraukumu cena iekšzemē ir augstāka par Eiropas vidējo. Attiecīgi – eksportēti tiek vai nu pilnīgi nobraukti automobiļi, kas vairs nākamo pircēju nevar atrast iekšzemē, vai arī bojāti. Automobilis ar tīru vēsturi no Skandināvijas netiek eksportēts. Vienīgais izņēmums varētu būt Latvijas pilsonis, kas ilgstoši uzturējies Zviedrijā un atgriežas dzimtenē ar savu automobili, bet tas ir niecīgs skaits gadījumu – attiecīgi no atlikušajiem 36% varbūt 1%,” stāsta biedrības Auto Asociācija valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.