Mobilā versija
Brīdinājums -0.4°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
6. augusts, 2013
Drukāt

Nodokļu dēļ varam zaudēt miljonus (2)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Valdības īstenotās nodokļu politikas dēļ piecu gadu laikā Latvijas budžetam garām jau paslīdējuši nodokļi piecu miljonu latu apmērā, kas nonākuši mūsu kaimiņu – lietuviešu un igauņu – valsts kasēs.

 

Ar nodokļu pašreizējo politiku nākamā gada laikā budžets varētu zaudēt vēl 1,4 milj. latu. Ja tiks pieņemts jaunais likumprojekts “Grozījumi pievienotās vērtības nodokļa likumā”, kas paredz, ka turpmāk par luksusa klases automašīnām un ar tiem saistītiem izdevumiem vairs nebūs iespējams saņemt PVN priekšnodokļa atmaksu, valsts riskē zaudēt pat 3,6 milj. latu nodokļu summas.

2007. gadā pieņemtie ierobežojumi nosaka, ka par reprezentatīvām jeb premium klases automašīnām uzskatāmas tādas, kas ir dārgākas par 30 000 latu. Šis iedalījums ir novecojis, ņemot vērā, ka globālās inflācijas un pievienotās vērtības nodokļa pieauguma dēļ premium zīmolu automobiļu cenas, sākot ar 2007. gadu, palielinājušās vidēji par 10%. Tāpēc, ieviešot jauno likumprojektu, Latvija riskē ar to, ka viņu uzņēmumu automašīnas, kas vērtīgākas par 30 000 LVL, centīsies reģistrēt kaimiņvalstīs, kur gan nodokļi, gan reģistrēšanas izmaksas ir vismaz par 60 – 70% mazākas nekā Latvijā.

Andris Kulbergs, Auto asociācijas prezidents: “Par to, ka Latvijas uzņēmēju automašīnas tiek reģistrētas ārpus Latvijas, varam pārliecināties, ieskatoties CSDD statistikā. Kopš 2007. gada ik gadu no 500 līdz 1000 pieaudzis to auto skaits, kas reģistrētas kaimiņvalstīs, bet izņēmušas atļauju pārvietoties pa Latvijas ceļiem. Ja salīdzina izcenojumus šobrīd, piecu gadu griezumā izmaksas par vienu un to pašu automašīnu Latvijā uzņēmējam izmaksā 15 422 latus, Igaunijā – 5576 latus, bet Lietuvā – 8739 latus. Tā ir ļoti būtiska atšķirība, turklāt pēc jauno grozījumu ieviešanas ar 2014. gada 1. janvāri izmaksas, ja šo premium klases automašīnu vēlēsies reģistrēt kā uzņēmumam piederošu, pieaugs līdz pat 24 211 latiem piecu gadu griezumā. Tas vēl lielākam skaitam uzņēmēju liks aizdomāties par savas automašīnas reģistrēšanu ārpus Latvijas. Izanalizējot situāciju, esam vērsušies pie valdības, Finanšu ministrijas un Valsts ieņēmumu dienesta ar priekšlikumu, kā sakārtot šo jomu tā, lai ieguvējs būtu valsts budžets un luksusa klases priekšmeti netiktu iejaukti biznesa darījumos.”

Pašreizējā luksusa automašīnas definīcija ir novecojusi un noteiktais cenas slieksnis neatbilst reālajai situācijai. Tāpēc Auto asociācija aicina skaidri definēt luksusa auto klasi un veikt nopietnu pārrēķinu, nosakot luksusa klases auto cenas slieksni.

“Mūsu izstrādātais automašīnu klasifikators nosaka, ka luksusa un reprezentatīvā automobiļa statusam atbilst “lielā premium klase”, “kupejas, kabrioleti un rodsteri premium”, kā arī zaļās automašīnas, piemēram, “Opel Ampera” un “Toyota Plug-in Hybrid”. Šāds iedalījums tiek veikts, pamatojoties uz to, ka reprezentācijas jeb luksusa auto būtība nosaka, ka automobilis gabarītu ziņā ir apjomīgs, jaudīgs, ar izteiktiem papildu komforta elementiem u. tml.,” skaidro A. Kulbergs.

 

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. canada goose jacka rea Atbildēt

    Business and Alcohol don’t mixture, so…pLEASE DON’T INGEST AND DERIVE Then there’s every parent’s shout canada goose jacka rea http://billigacanadagoosejackor44.blogspot.se/ when their child walks on theroom dazed and plenty of:OH NO… YOU’VE RECENTLY BEEN TAKING DERIVATIVES!!

  2. canada goose jacka rea Atbildēt

    Math and Alcohol don’t selection, so…pLEASE DON’T BEVERAGE AND DERIVE Then there’s every parent’s holler canada goose jacka rea http://billigacanadagoosejackor44.blogspot.com/ when their child walks in to theroom dazed and staggering:OH NO… YOU’VE ALREADY BEEN TAKING DERIVATIVES!!

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+