Mobilā versija
-4.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
10. aprīlis, 2015
Drukāt

Pa “Rail Baltica” arī lidostā nonāks kravas (7)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Nesaprotu, kā lidosta no ātrgaitas dzelzceļa iegūs pasažierus un kravas. Tuvākās stacijas: Šauļi, Pērnava, no tām būs izdevīgāk braukt uz Rīgu, kā arī uz Viļņu, Tallinu. Gribu redzēt ticamu aprēķinu, ka Latvijai, Rīgai jaunais dzelzceļš dos peļņu. Vai likvidēja Latvijā esošos dzelzceļus, lai celtu jaunu? Eiropai vajag ātrgaitas dzelzceļu, kāds labums Latvijai? Kārlis Lepsis

Atbild Neils Balgalis, “Rail Baltica” telpiskās plānošanas eksperts:

“Ar “Rail Baltica” trīs Baltijas valstis Latvija, Igaunija un Lietuva vienlaikus iekļausies Eiropas dzelzceļa sistēmā, tādējādi būs nodrošināts dzelzceļa mūsdienīgs savienojums ar Eiropas dzelzceļa tīklu. “Rail Baltica” izbūves mērķis ir veidot vienotu veselumu, vienas sistēmas infrastruktūru, lai nodrošinātu ātrgaitas vilciena savienojumu ar pilsētas centru un lidostu. Pēc šā savienojuma izveides mums būs iespēja sliežu ceļus izmantot vietējās satiksmes organizēšanai, pa izbūvēto dzelzceļa līniju tiks nodrošināta regulāra vietējo vilcienu satiksme, kas savienos lidostu “Rīga” ar Centrālo pasažieru staciju.

Par ieguvumiem Rīgai: līdz ar “Rail Baltica” izbūvi tiks rekonstruēta Rīgas Pasažieru stacija, pārveidojot to modernā, daudzfunkcionālā pasažieru transporta mezglā. Tiek plānota dzelzceļa uzbēruma nojaukšana un jaunu savienojumu izveide, lai nodrošinātu pilsētas centra un Maskavas priekšpilsētas savienojumu. Šis risinājums ir aktuāls jau daudzus gadus, “Rail Baltica” projekta ietvaros varam to atrisināt un tādējādi izslēgt šo Rīgas centra sadalījumu atšķirīgās zonās.

Jau pašlaik pasažieriem no Rīgas lidostas ir pieejams vairākas reizes lielāks tiešo lidojumu skaits nekā Tallinā, Kauņā vai Viļņā, Rīga ir vadošā Baltijas lidosta. Lidostai “Rīga” 2032. gadā jāspēj apkalpot 13 miljonus pasažieru gadā (2014. gadā lidostā tika apkalpoti 4,8 milj. pasažieru). Arī aviokravu pārvadājumi lidostai kļūst arvien nozīmīgāki (un ne tikai NATO kravas). Lai lidosta nākotnē veidotos kā aviokravu sadales centrs Baltijā un Austrumeiropā, ir nepieciešama infrastruktūra, pa kuru šīs kravas transportēt tālāk. Ja nav dzelzceļa, nav savienojumu un pēc iespējas vairāk transporta mezglu vienuviet, nav arī plānotās izaugsmes. Šo sinerģiju, kas nav viegli panākama, radot, būs lidostai gan kravas, gan pasažieri.

Salīdzinājums ar likvidētajiem Latvijas dzelzceļiem nav īsti vietā, jo tie savienoja Rīgu ar mazpilsētām, savukārt “Rail Baltica” savienos Rīgu ar Baltijas lielākajām pilsētām, nodrošinot to ātrāku sasniedzamību un plašas iespējas uzņēmējiem, tūristiem.

Gluži tāpat, kā esošais dzelzceļš dod ienākumus Latvijai, pārvadājot Krievijas un Baltkrievijas kravas, tā jaunizbūvējamā “Rail Baltica” trase dos ienākumus, pārvadājot Somijas, Igaunijas un Vācijas kravas. Turklāt Latvijas ražotājiem radīsies jaunas iespējas integrēt dzelzceļa kravu piegādes savos ražošanas procesos.”

Pievienot komentāru

Komentāri (7)

  1. Nav ko muldēt par kravām, jo viens vilciena sastāvs pieved kravas 100 lidmašīnam. Vilciena sastāvu arī nevar operatīvi piekraut, tā ka zūd jēga kaut kur tālāk vest ar lidmašīnu. Uz lidostām nelielas steidzamas kravas piegādā ar dažāda kalibra autotransportu tieši no sūtītāja sliekšņa. Runājot par pasažieriem, pietiek uztaisīt līkumu uz lidostu aiz Imantas stacijas. Ekstrapolējot, kopējais brauciena laiks no Rīgas ar esošo sastāvu būs 22 minūtes, nepieturot Depo. Tas arī pamudinātu beidzot sākt būvēt kaimiņvalstīs jau pusgadsimtu izmantotos augstos peronus.

  2. ne,ne,ne sim projektam

  3. Bla-bla-bla. Nekas nevienas konkrētas ar aprēķiniem pamatotas atbildes

  4. dzīve mainās un pie pārmaiņām ir jāpierod,esam pieraduši pie vecām lietām un domājam ka jaunu neko nevajag,bet laiki mainās,un nevajag visu tik skeptiski uztvert.

  5. Kas ir racionāli un kas ir efektīvi?
    Ko jelkurš var prognozēt, kas būs 2050. gadā?
    Ceļu inrastruktūru nebūve nedz gadiem nedz 10 gadiem, bet gadu simtiem.
    Kas ziņkārīgs – uzzinās, kurā gadā uzbūvēja trasi Rīga – Daugavpils
    Un Rīga – Ķemeri

  6. Pieņēmumi bez pamatojuma. Vai ar vilcienu varēs aizvest arī mašīnu līdz Varšavai,vai Tallinai?Kravām daudz lētāk būtu novirzīt pa tuneli esošos Ventspils vilciena atzaru nevis visu trasi pakļaut izmaiņām.Jo cik ilgi kravas izkraus? Bet atkabināt vagonus var ātri,apstāšanās laikā. Principā bla ,bla ,bez nopietniem argumentiem ,no sērijas esmu tāiedomājies un tā būs labi ,jo kam atkritīs nauda ar to ir uz mieru,kāda tad vēl tur loģika vai izvērtēšana ,jābūvē.

  7. Tas ir idiotisms, neracionāli un neefektīvi

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (5)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Pasaulē
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr: Valsts izģērbj mazo uzņēmēju (9)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Draugiem Facebook Twitter Google+