Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
9. februāris, 2015
Drukāt

Vienoti klientu apkalpošanas centri tiks izveidoti 89 pašvaldībās

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs Rīgā Valsts ieņēmumu dienesta jaunajā ēkā jau gaida apmeklētājus. Galvaspilsētā plānota vairāku šādu punktu darbība.

Turpmāk vairāku valsts iestāžu un pašvaldību pakalpojumus iedzīvotāji varēs saņemt vienuviet valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) visā Latvijā. Pirmais šāds centrs atklāts galvaspilsētā, bet kā pilotprojekti pērn darbojušies arī Daugavpilī, Valmierā, Rojā un Aucē.

Pirmais Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs apmeklētājus gaida Rīgā, Talejas ielā 1, jaunajā Valsts ieņēmumu dienesta ēkā, kas atrodas starp Čiekurkalnu un Mežaparku. Šeit vienuviet var saņemt Nodarbinātības valsts aģentūras, Valsts darba inspekcijas, Valsts ieņēmumu dienesta un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumus. Iespējams, tuvākajā laikā šīm valsts iestādēm pievienosies vēl citas.

Šī gada laikā šādu vienas pieturas pakalpojumu sniegšanas punktu izveide tiks sākta 89 pašvaldībās. Vienlaikus saglabāsies iespēja valsts iestāžu pakalpojumus saņemt arī pašu iestāžu esošajās nodaļās un klientu apkalpošanas centros. Projekta mērķis ir ekonomēt iedzīvotāju resursus, laiku, padarīt valsts iestādes un pakalpojumus pieejamākus.

Lai apzinātu iestāžu iespējas un gatavību darboties vienuviet, sniedzot pakalpojumus, 2014. gadā tika realizēti vairāki pilotprojekti, viens no tiem arī Rojā. Kā pastāstīja Rojas novada domes priekšsēdētāja Eva Kārkliņa, projekts pašvaldībā īstenots pusgadu, taču šobrīd ir pagarināti līgumi ar iesaistītājām valsts iestādēm, turpinot sniegt šos pakalpojumus vienuviet. “Cilvēki ir apmierināti, ka var šos pakalpojumus saņemt Rojā, nav jābrauc uz Talsiem. Tā nav laba prakse, ja, piemēram, slimam cilvēkam ar darba nespējas lapu ir jābrauc 36 kilometri turp un atpakaļ. Ir gadījumi, kad darba nespējas lapa aizpildīta kļūdaini, tad šis ceļš jāmēro vēlreiz,” stāsta E. Kārkliņa. Viņa norāda, ka visi, kas līdz šim apmeklējuši Rojas Klientu apkalpošanas centru, ir apmierināti gan ar pakalpojumu kvalitāti, gan saziņas kultūru. “Esam pierādījuši, ka neliela pašvaldība ar saviem resursiem spēj šādu pakalpojumu nodrošināt, un tas ir labs piemērs visām mazajām un vidēja izmēra pašvaldībām, kā tuvināt pakalpojumus saviem iedzīvotājiem,” uzsver domes vadītāja. Viņa uzskata, ka VPVKAC ir laba ideja, kuras attīstība jāvirza uz priekšu: “Domāju, ka tie ļaudis, kuri nav aizbraukuši un patriotisku jūtu vadīti stutē Latvijas ekonomiku, ir pelnījuši, ka par viņiem domā, palīdz un rada ap­stākļus dzīves kvalitātes uzlabošanai.”

Uzziņa

89 novadu pašvaldībās 2015. gadā pakāpeniski sāks veidot valsts un pašvaldības vienotos klientu apkalpošanas centrus. Šeit plānota noteiktu valsts pakalpojumu sniegšana uz pašvaldību klientu apkalpošanas struktūrvienību bāzes. Kādus tieši valsts pakalpojumus varēs saņemt katrā no centriem, varēs noskaidrot savā pašvaldībā.

21 reģionālās nozīmes attīstības centrā un deviņos nacionālās nozīmes attīstības centros valsts iestāžu struktūrvienības plānots izvietot kopā ar pašvaldības klientu apkalpošanas centru. Šo centru pakāpeniska izveide gaidāma tuvāko gadu laikā.

VPVKAC būs pieejami gan pašvaldības, gan septiņu valsts iestāžu pakalpojumi: Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Valsts zemes dienesta un Lauku atbalsta dienesta.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+