Foto-Krista Teivāne

Pielāgoties ar “gaismas ātrumu”. Saruna ar sociālo mediju ekspertu Arturu Medni 0

Sociālo mediju aģentūras “Inspired Digital” īpašnieka Artura Medņa karjeras ceļš ir piemērs tam, cik plašs mūsdienās var izveidoties viena cilvēka profesionālās karjeras profils.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Kad interneta meklētājprogrammā “Google” ieraksta viņa vārdu, starp rezultātiem var lasīt “dīdžejs, vīdžejs, viens no populārākajiem emuāru un sociālo tīklu lietotājiem, mediju speciālists, utt.” Turklāt A. Mednis arī pasniedz sociālo mediju komunikāciju Rīgas Starptautiskajā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolā (RISEBA), uzstājas visdažādākajos semināros. Kā tad īsti mūsdienās top par sociālo mediju speciālistu?

Skauts uz mūžu

Bērnībā Arturs bijis pavisam parasts sētas puika no Pļavniekiem – spēlējis bumbu, dauzījies un mācījies Rīgas 90. un 93. vidusskolā. Būtiskākas pārmaiņas viņa personībā notikušas, kad skolā pie ziņojumu dēļa izlasījis paziņojumu par skautu grupas veidošanu. Arturs nezinājis, kas ir skauti, tomēr nolēmis pamēģināt. Iesvētīšana skautu kārtā notika zīmīgā dienā – 1990. gada 4. maijā Rīgas pils Svētā Gara tornī. Tā bija viena no pirmajām skautu grupām jaunajā, neatkarību atguvušajā Latvijā. Par Artura autoritāti kļuvis stingrais un harismātiskais, leģendārais skautu vadītājs Vilnis Grīnbergs. Šodien Arturs var lepoties, ka jau vairāk nekā 20 gadus ir skauts, jo “ja reiz skauts, tad skauts uz mūžu”. Ar dažiem jauniegūtajiem skautu draugiem un domubiedriem ar līdzīgu muzikālo gaumi Arturs nodibināja grupu, kurā sākotnēji spēlēja ģitāru un vēlāk bungas. Vēlāk par viņa sirslietu kļuva dīdžejošana, bet 2000. gadā viņš kopā ar pieciem draugiem dibināja dīdžeju apvienību “Jaffa Rīga”. Gribējies darīt ko interesantu, jo Rīgā nav bijis daudz iespēju radošām izklaidēm. Tiesi šis projekts bijis Artura pirmais kontakts ar mārketinga aktivitātēm, kas vēlāk pārauga par profesionālu interesi un pamatnodarbošanos.

Cienījami autodidakti

CITI ŠOBRĪD LASA

“Saprotu, ka, nepazīstot mani, var domāt, ka esmu robots, kurš spēj visu. Jā, tā nu sanācis, ka mans darbības lauks izrādījies gana plašs. Tikai ap 2008. – 2009. gadu nonācu pie apziņas, ka vajag fokusēties.” Toreiz dažādu notikumu savirknējuma dēļ Arturam nācies “piezemēties”. Tieši tad viņš pieņēmis lielo lēmumu saistīt dzīvi ar mārketingu un reklāmu digitālajā vidē jeb internetā. Īpaši interesanti šķituši sociālie mediji un, strādājot uzņēmumā “Inspired”, arvien vairāk nācies saskarties ar atsevišķu uzņēmumu vajadzību darboties sociālajos tīklos “Facebook”, “Twitter” un citos. Tobrīd Latvijā nebija nevienas sociālo mediju aģentūras. Nebija arī skaidrs, kā tās darbojas Eiropā un pasaulē, tāpēc atlika vienīgi mēģināt. Tā nu 2009. gadā, Arturam pašam esot vienīgajam uzņēmuma darbiniekam, tika dibināta sociālo mediju aģentūra “Inspired Digital”. Pēc gada viņš noalgoja pirmos kolēģus un tad jau, strādājot roku rokā ar klientiem, pamazām kļuva skaidra uzņēmuma galvenā darbības joma – satura veidošana sociālajos tīklos. Tā kā Latvijā toreiz pat ne pastarpināti nebija iespējams apgūt zināšanas, kas ļautu strādāt jaundibinātajā uzņēmumā, nācās atrast talantīgus cilvēkus no visdažādākajām jomām. Arturs teic, ka viņa darbinieki izgājuši lielu pašizglītošanās skolu un var tikt saukti par viscienījamākajiem autodidaktiem.

Sociālo mediju speciālistam jāpiedāvā klientam saturs – ne vien teksts un bildes sociālajiem tīkliem, bet gan veselas mārketinga kampaņas, uz kurām uzņēmumi balsta savu komunikāciju.

Paralēli Arturs jau trešo gadu izstrādā un pasniedz zīmola komunikācijas kursu augstskolas RISEBA studentiem – kā bakalaura, tā maģistra studiju programmām. Viens no zināmākajiem viņa projektiem jau piekto gadu ir “Digital” konferences, kurās tiek pieaicināti zinošākie digitālās vides pārstāvji no visas pasaules. Šogad, 9. septembrī, auditoriju pārsteigs “Facebook” un “Twitter” augsta līmeņa profesionāļi, kuri dalīsies savā pieredzē un zināšanās. Arturs Mednis šodien kļuvis par pazīstamu t.s. tendenču mednieku uzņēmumiem, kuri vēlas apgūt pašu aktuālāko digitālās komunikācijas sfērā. Mūsdienās vairs praktiski nepastāv industrijas, kas varētu iztikt bez digitālajām tehnoloģijām. Pavisam nesen viņš vadījis semināru par nākotnes tehnoloģijām medicīnā, netaugoties uz to, ka nekad nav studējis medicīnu. Vēl pirms dažām nedēļām prezentējis tendences mazumtirdzniecības modes zīmolu segmentā, lai palīdzētu uzņēmumam uzlabot kādam biznesa rezultātus.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.