Latvijā
Rīga

“Rīgas ūdens” pēkšņos rēķinus par lietusūdeni izsūta 300 īpašniekiem 16


Gājēji un ledus uz ietves pie notekas.
Gājēji un ledus uz ietves pie notekas.
Foto-LETA

SIA “Rīgas ūdens” pēkšņos rēķinus par centralizētās lietus notekūdeņu sistēmas lietošanu izsūtījis 300 īpašumiem, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Artūrs Mucenieks.

Viņš norādīja, ka rēķini sastādīti, balstoties uz 2016.gada 22.martā apstiprinātajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu un lietošanu, kuri paredz, ka no 2016.gada aprīļa iedzīvotājiem jāveic samaksa par notekūdeņu novadīšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā.

“Šo nodevu lielākā daļa klientu maksā jau kopš 2016.gada – kā tas paredzēts noteikumos, taču inventarizācijas rezultātā secinājām, ka šo maksu neveic aptuveni 300 objekti, kuriem visiem šobrīd ir izsūtīti rēķini par periodu kopš 2016.gada pavasara,” skaidroja “Rīgas ūdens” pārstāvis.

Viņš gan norādīja, ka rēķinu summas nav jāapmaksā uzreiz un uzņēmums ir gatavs izveidot apmaksas grafiku, lai maksājumus varētu sadalīt. Tāpat viņš norādīja, ka lielākā daļa no apzinātajiem objektiem ir dažādi uzņēmumi un ražošanas celtnes.

Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka izsūtītajos rēķinos iedzīvotāji tiek informēti arī par to, ka uzņēmums īpašuma apsekošanu, lai noteiktu notekas koeficientu pēc kura veic maksas aprēķinu, veiks līdz martam, kaut gan rēķina apmaksas termiņš pārsvarā ir noteikts ātrāk.

Mucenieks skaidroja, ka pašreizējie aprēķini veikti uz uzņēmuma datu bāzē pieejamajiem tehniskajiem zīmējumiem un teritoriju kartēm, taču “gadu laikā dzīvē noteikti daudz kas ir mainījies”. “Mēs neredzam, vai, piemēram, kāda teritorija nav laika gaitā noasfaltēta un tur nav ierīkota stāvvieta, vai tieši pretēji – varbūt kādā zemes strēlē šobrīd aug tikai zāle, kaut gan iepriekš tur kaut kas ir atradies. Līdz ar to ir nepieciešams veikt īpašuma apsekošanu, lai konstatētu reālo situāciju un veiktu rēķinu korelāciju, ja būs nepieciešams,” sacīja uzņēmuma pārstāvis.

Viņš arī skaidroja, ka, ja iedzīvotājiem ir jautājumi par viņiem atsūtītajiem rēķiniem vai ko citu, jāvēršas pie uzņēmuma, kurš ir gatavs sniegt visas atbildes un meklēt risinājumus neskaidrību vai pārpratumu gadījumā.

Tiem klientiem, kuri rēķina apmaksu nebūs veikuši līdz noteiktajam termiņam, nekādas soda sankcijas nepienākšoties.

Kā ziņots, vairāki SIA “Rīgas ūdens” klienti pagājušonedēļ saņēmuši apjomīgus rēķinus par lietus notekūdeņu sistēmas lietošanu teju divu gadu ilgā periodā.

Kā norāda iedzīvotāji – divu gadu laikā šie rēķini esot pirmā informācija par šādu jaunu maksājumu un neesot skaidrs, kāpēc tie saņemti vien tagad, ja reiz šāda nodeva tiekot iekasēta jau kopš 2016.gada pavasara.

LA.lv