Foto – AFP/LETA

Sāk izcelt kruīza kuģi “Costa Concordia” (+FOTO) 0

Šodien līdz ar saullēktu Itālijā glābšanas dienesta darbinieki sākuši pirms vairāk nekā pusotra gada Tirēnu jūrā pie Džiljo salas avarējušā kruīza kuģa “Costa Concordia” izcelšanu. Vērienīgās kuģa izcelšanas operācijas izmaksas lēstas vairāk nekā 600 miljonu eiro apmērā.


Reklāma
Reklāma

 

VIDEO. Ovācijas un neviltota sajūsma! Dons iekļūst Eirovīzijas finālā 7
Krievijas drošības iestādēm “mati stāvus”. No kara atgriežas atbrīvotie cietumnieki – tos nevar savaldīt
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 68
Lasīt citas ziņas

Kruīza kuģis “Costa Concordia” uz klints netālu no Džiljo salas uzskrēja 2012. gada 13. janvārī. Tobrīd uz kuģa atradās 4229 cilvēki, un katastrofā dzīvību zaudēja 32 cilvēki. Domājams, kuģa vrakā joprojām atrodas divu bojāgājušo cilvēku mirstīgās atliekas. Kopš avārijas brīža gandrīz 300 metru garais, vienpadsmit stāvu augstais un vairāk nekā 114 tūkstošu tonnu smagais kuģis Tirēnu jūrā atradies sasvēries uz labajiem sāniem. Gandrīz puse no kuģa atrodas zem ūdens, un glābēji bažījas, ka tas var noslīdēt zemūdens klints dziļākajos ūdeņos, apgrūtinot glābšanas darbus.

Kuģa izcelšanas operācijā iesaistījušies aptuveni pieci simti inženieru no dažādām pasaules valstīm. Izcelšanas operāciju izstrādājušas ASV firma “Titan Salvage” un Itālijas “Micoperi”. Kuģa pārvietošanu finansē kuģa īpašnieka “Costa Corciere” apdrošinātājs. Ārkārtīgi sarežģītajā operācijā tiks izmantoti hidrauliskie domkrati un tērauda troses, ar kuru palīdzību kuģis tiks uzcelts uz īpaši uzbūvētas zemūdens platformas, kuras izveidošanai izmantots tērauds un 1200 cementa maisi,” sarunā ar britu laikrakstu “The Daily Telegraph” stāstīja Itālijas civilās aizsardzības aģentūras vadītājs Franko Gabrielli. Šāda operācija nekad iepriekš nav īstenota. Iespēja, ka kuģis varētu pārlūzt uz pusēm, ir ļoti niecīga,” sacīja Gabrielli.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kaut arī no “Costa Concordia” visa degviela ir izsūknēta, vides aktīvisti norāda, ka izcelšanas operācijas laikā ūdenī var ieplūst toksiskās vielas. Tāpēc ap kuģa vraku izvietotas piepūšamās barjeras, kas neļaus Džiljo salas krastu piesārņot kuģa atlūzām un videi nelabvēlīgajām vielām, kas no kuģa var izspiesties, to ceļot stāvus pozīcijā.

Viens no “Costa Concordia” izcelšanas operācijas vadītājiem ir Dienvidāfrikas pilsonis Nikolass Slouns. Sarunā ar raidsabiedrību “Sky News” viņš atzina, ka lielākās bažas rada kuģa atvilkšana no klints. Mēs nezinām kuģa precīzo svaru un to, cik viegli tas padosies. Tāpēc operācija norisināsies ļoti lēni. Sekosim līdzi visiem rādītājiem un spiedienu palielināsim ļoti pakāpeniski, līdz kuģis būs atdalīts no klints,” plānus iezīmēja Slouns.

Par “Costa Concordia” avāriju daļēju atbildību uzņēmies kruīzu kuģu operators “Costa Crociere”, kas grib panākt, lai par vainīgu katastrofā tiktu atzīts arī kuģa kapteinis Frančesko Sketino, kurš kuģi pameta, neparūpējoties par pasažieru glābšanu. Viņš pašreiz tiek tiesāts par slepkavību un kuģa pamešanu. Sketino gan taisnojas, ka nav pametis kuģi, bet, tam sasveroties 90 grādu leņķī, iekritis glābšanas laivā.

{gallery id=”2160″}

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.