Mobilā versija
-0.3°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
2. marts, 2015
Drukāt

Vai ļaut ārzemniekiem mūs vest ar autobusu (2)

Foto - Timurs Subhankulovs, "LA"  ilustrācijaFoto - Timurs Subhankulovs, "LA" ilustrācija

Igaunijas pasažieru pārvadātāja uzņēmuma “Lux Express” valdes priekšsēdētājs Hanness Sarpū aicina Latvijā uz nopietnu diskusiju par tirgus principu ieviešanu starppilsētu autobusu pasažieru pārvadājumos, kas valstij ļaus ietaupīt lielu naudas summu, bet pasažieriem piedāvās plašākas izvēles iespējas. Autotran­sporta direkcija un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija pasažieru pārvadājumu tirgus liberalizāciju neatbalsta.

Piedāvājuma būtība

H. Sarpū uzskata – pasažieru pārvadājumos, kad valsts neatkarīgi no pasažieru pārvadātāju pārvadāto pasažieru daudzuma subsidē pārvadātājus un nodrošina viņiem peļņu, nerosina Latvijas uzņēmējus piesaistīt jaunus pasažierus un uzlabot pakalpojumu kvalitāti.

Atgādināšu, ka Latvija izvēlējās modeli, kur konkursā pasažieru pārvadājumu maršrutus lotēs dala pasažieru pārvadātājiem. “Tirgus Latvijā stagnē, tas lielākā vai mazākā mērā ir miris. Lielākajā daļā marš­rutu pārvadātājiem nevajag kompensācijas, tās tomēr maksā. Valdībai nevajadzētu uzņemties šo risku. Pasažieru pārvadājumos ir jābūt brīvajam tirgum, kur operatori var pelnīt naudu,” uzskata H. Sarpū.

Savu iepriekš teikto viņš ilustrē ar vairākiem piemēriem. Lūk, pirmais piemērs. Maršruts Rīga–Daugavpils un maršruts Tallina–Narva. Attālumi ir vienādi, galapunktos dzīvojošo cilvēku skaits arī aptuveni vienāds. Uz Daugavpili un Narvu arī divas reizes dienā kursē vilcieni. Patlaban no Rīgas uz Daugavpili ik dienu ir 10 – 11 autobusu reisi. Uz Narvu notiek 30 autobusu braucieni. Brauciens uz Daugavpili maksā aptuveni deviņus eiro. Tallinas–Narvas maršrutā darbojas vairāki operatori, kas piedāvā arī dažādas cenas – no astoņiem līdz 12 eiro. “Viltība ir tā, ka uz Narvu un atpakaļ dodas 30 pilni autobusi ik dienu. Brīvdienās braucieni ir izpārdoti! Problēma nav par to, ka noteikts pasažieru daudzums ceļo un ir jāceļ cenas biļetēm. Mēs vēršam uzmanību uz to, ka stagnē viss pasažieru pārvadājumu tirgus. Ik gadu pasažieru skaits Latvijā samazinās. Ik gadu Igaunijā pasažieru daudzums kāpj, lai gan iedzīvotāju mūsu valstī arī paliek mazāk,” uzsver H. Sarpū.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Vispirms vajag sakārtot iekšzemes pasažieru autobusu reisus. Vajag izbeigt noraut autobusu reisus. Nepieciešams atjaunot tā saucamos autobusu maršrutus, kuri savieno divus kaimiņos esošos pagastus dažādos novados, bet ne darīt to peļņas nolūkos. Vispirms brauc no sava pagasta uz pilsātu, tad meklē autobusu, kurs kursēs uz vajadzīgo pagastu kaimiņu novadā.

  2. mozys čangaleits Atbildēt

    Autotransporta direkcijas aizsargmūri neizdosies tik viegli sagraut, jo kopš padomijas laikiem darbojas sistēma “blat vyše sovnarkoma”.

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (1)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (6)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+