“airBaltic” vajā likstas un pasliktinās reputācija, jo īstermiņā īrē lidmašīnas no citām aviokompānijām 26

Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” pirms situācijas ar rezerves daļu piegādes ķēžu problēmām daļu savas flotes ilgtermiņā nodeva īrei citām aviosabiedrībām, tāpēc šobrīd, lai nebūtu jāatceļ savi reisi, lidsabiedrība īstermiņā īrē lidmašīnas no citiem, intervijā aģentūrai LETA stāstīja “airBaltic” valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 15
Lasīt citas ziņas
Foto: Karīna Miezāja

Gauss skaidroja, ka Covid-19 pandēmijas laikā, balstoties uz prognozēm, tika nolemts daļu no “airBaltic” flotes kopā ar apkalpi ilgtermiņā izīrēt citām aviokompānijām, piemēram, “Lufthansa” un “Esay”. Ilgtermiņa līgumi ir noslēgti, lai pelnītu, un, kā norādīja “airBaltic” valdes priekšsēdētājs, tas ir ļoti ienesīgs bizness.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Un tad sākās piegādes ķēžu problēmas vairākām detaļām, kas nepieciešamas “airBaltic” lidmašīnu apkopei, tādēļ ir radušies kavējumi ar apkopi,” stāstīja aviokompānijas vadītājs.

Gauss norādīja, ka

“airBaltic” nav pieejamas tās lidmašīnas, kas atrodas apkopē, kas savukārt ievelkas piegādes ķēžu problēmu dēļ. Turklāt lidsabiedrība nevar arī atgūt lidmašīnas, kas nodotas ilgtermiņa īrei kādam citam.

“airBaltic” vadītājs teica, ka šādā situācijā lidsabiedrībai ir divas iespējas – atcelt reisus, kā to šobrīd dara daudz citas aviokompānijas Eiropā, vai atrast kādu, kas izīrē lidmašīnas īstermiņā.

“Tas ir tas, ko šobrīd dara “airBaltic”. Mēs nevēlamies atcelt savus lidojumus,” uzsvēra Gauss, piebilstot, ka tāpēc “airBaltic” īstermiņā nomā citu aviokompāniju lidmašīnas. Viņš arī uzsvēra, ka tās visas ir Eiropas aviokompānijas, kuras ir apstiprinājusi Civilās Aviācijas aģentūra.

“Mēs esam pieņēmuši lēmumu nodrošināt visus reisus, bet, protams, saprotam atsevišķu pasažieru neapmierinātību, kad viņi nelido ar “airBaltic” “Airbus”, bet citām lidmašīnām. Taču galvenais, ka mēs pasažierus nogādājam galamērķi. Mēs saprotam, ka radusies situācija nav perfekta, bet alternatīva ir nelidot vispār,” skaidroja Gauss, uzsverot, ka diemžēl nekādi nespēj ietekmēt lidmašīnu detaļu pieejamību, jo tās ir sekas, ko radījis Covid-19 un karš Ukrainā.

Kā ziņots, “airBaltic” apgrozījums pagājušajā gadā bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro.

Reklāma
Reklāma

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību “airBaltic” kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 3,86%.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.