Foto: Vladimir Smirnov/TASS/SCANPIX/LETA

Andris Ķēniņš: Citu valstu mediji pārņem Latvijas informatīvo telpu! Tas nav kliedzošs virsraksts – tā ir realitāte 13

Citu valstu mediji pārņem Latvijas informatīvo telpu! Tas nav skaļš vai kliedzošs virsraksts – tā ir realitāte, norāda Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektors Andris Ķēniņš.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Lasīt citas ziņas

To apliecina mediju lietošanas statistika un reklāmas līdzekļu aizplūšana uz citu valstu medijiem. Latvijas mediju veidotā satura nozīmi demokrātiskā sabiedrībā un Latvijas drošības nodrošināšanā uzsver arī Valsts prezidents Egīls Levits.

Viņš ir norādījis, ka informatīvā politika ir ārkārtīgi svarīga ģeopolitisku iemeslu dēļ, kā arī tādēļ, ka Latvijā lasītāju, klausītāju un skatītāju skaits nav pārmērīgi liels.

CITI ŠOBRĪD LASA

Līdz ar to viņš atzīst, ka tā ir pat demokrātijas prasība, lai valsts izveidotu sistēmu, kas nodrošina Latvijas skatītājam, lasītājam, klausītājam pietiekamu kvalitatīvas informācijas klāstu neiejaucoties saturā.

Globālās situācijas dēļ, kad sociālie tīkli un ārvalstu digitālās platformas pārņem informatīvo telpu un reklāmas tirgu laikā, kad ievērojamus zaudējumus rada COVID-19 krīze, Latvijas komercmediji zaudē finansiālo stabilitāti un rodas reāls apdraudējums Latvijas informatīvajai telpai.

Tāpēc līdzās sabiedriskajiem medijiem, arī komercmedijiem ir nepieciešams finansiāls valsts atbalsts. Latvijas medijiem pieejamais reklāmas tirgus jau desmit gadus, katru gadu ir zaudējis vairāk nekā 50 milj. EUR, un šos līdzekļus šobrīd iegūst citu valstu mediji.

COVID-19 krīze ir radījusi vēl papildu triecienu tā jau trauslajai Latvijas informatīvajai telpai, Latvijas medijiem atņemot vēl 15-20 milj. EUR 2020.gadā. Šādos apstākļos Latvijas mediju iespējas ir ierobežotas.

Mediju krīzes apstākļos Latvijas komercmediji vairs nevarēs nodrošināt vietējā satura veidošanu pietiekamā apjomā un kvalitātē.

Bet informatīvajā telpā ir daudz un būs vēl vairāk alternatīva satura. Pastāv reāli draudi, ka Krievijas mediji Latvijas informatīvajā telpā kļūs vēl ietekmīgāki un kaimiņzemes redaktori turpmāk noteiks mūsu kultūras un sociālās prioritātes, kā arī centīsies graut Latvijas politisko, ekonomisko un sociālo ilgtspēju, stabilitāti, veidojot sabiedrisko domu sev vēlamā virzienā.

Latvijas mediji ir spēcīgākais instruments cīņā par Latvijas informatīvās telpas uzturēšanu ar kvalitatīvu vietējo saturu.

Reklāma
Reklāma

Tādēļ Latvijas mediji sadarbībā ar Latvijas Raidorganizāciju asociāciju lūdzam valdības un Saeimas izpratni par Latvijas informatīvās telpas apdraudējuma nopietnību un lūdz nekavējoties nodrošināt informatīvās telpas aizsardzību, piešķirot komercmedijiem nepieciešamos līdzekļus vietējā satura veidošanai 2021.gadā.