Foto – LETA un ekrānuzņēmumi. Kolāža – la.lv

Darījums. “Bombardēs” Tallinu, Viļņu, Skandināviju… 12


Latvijas nacionālā lidsabiedrība “Air Baltic” pagājušajā pirmdienā parakstīja līgumu ar lidmašīnu ražotāju “Bombardier Commercial Aircraft” par kopumā 60 jaunu lidmašīnu “Bombardier CS300” iegādi. Tā vēl tikai gaida uz devīto  jauno lidmašīnu no pasūtītajām 20, bet vēl 60 rezervētas.

Reklāma
Reklāma
7 produkti, kurus nedrīkst otrreiz sildīt: tie var nodarīt būtisku kaitējumu veselībai
Dārzs
FOTO. Cik šogad maksā stādi, un kas ir piedāvājumā? Reportāža no Siguldas Stādu parādes
Kokteilis
Gudri jau kopš dzimšanas: 5 zodiaka zīmju pārstāvji, kuri var lepoties ar attīstītu intelektu
Lasīt citas ziņas

Te nav runa par “flotes homogenizēšanu” (apgādi ar viena tipa lidmašīnām) – pašreizējo 31 līdz 2025. gadam aizvietos ar 80 vēl ietilpīgākām lidmašīnām. Protams, mazliet dīvaini, ka propelleru lidmašīnu, kas lido uz Liepāju, aizvietos ar tādu, kura spēj nolidot 4500 kilometrus. Nepaspēs pacelties, kā jau jānolaižas.

Vēl tikai 2015. gadā, kad “Air Baltic” gatavojās pirkt pirmo “Bombardier”, valdība nezināja, kur ņemt naudu, izmisīgi meklēja un attiecīgi atrada šaubīgo investoru pirmdieni Girmesu (Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu), kurš vairāk gan gribēja ieskapēt “Suhkoi” lidmašīnas. Tagad līgums par vēl 60!

CITI ŠOBRĪD LASA

Kas tas ir – reāla nepieciešamība, Kanādas ražotāja akciju celšanas pasākums vai kājas aizlikšana priekšā konkurentiem? Izskatās, ka no visa pa druskai, bet visvairāk ir ambīciju kļūt par straujāk augošo kompāniju reģionā.

“Air Baltic” grib noķert šo biznesa momentu, kad pasažieru pārvadājumi visā pasaulē iet uz augšu un pašiem arī, un ar ekonomiski efektīvākām lidmašīnām (ietaupa 22% degvielas!) nobāzēties ne tikai Rīgā. Pāris lidmašīnām mājvieta būtu Viļņā, pāris – Tallinā. Ir vēl neizpausti plāni par reisiem no Skandināvijas galvaspilsētām. “Bombardier” tāds kā ekonomisks drauds tur stāvētu blakus boeingiem un airbusiem un piedāvātu lētākus reisus. Nevis ar zemākām pilotu algām vai sliktāku apkalpošanu kā zemo cenu aviokompānijām, bet ar zemākām lidojuma izmaksām. Ne velti ASV reģionālo pārvadājumu aviokompānija “Delta Air Lines” par spīti Trampa protekcionismam spiesta iegādāties 75 “Bombardier CS 100” lidmašīnas pēc tam, kad kanādiešu aviokompānija šogad tiesā uzvarēja pasaules avioindustrijas līderi “Boeing”, kurš apsūdzēja “Bombardier” par pārāk zemas cenas piedāvājumu.

Vai šis hiperlielais kumoss būs “Air Baltic” prezidentam Martinam Gausam norijams, atkarīgs ne tik daudz no stratēģiskā investora atrašanas, kā pasažieru plūsmas pieauguma un no spējas haizivs skrējienā atņemt tirgus daļu konkurentiem Baltijā un Skandināvijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.