Latvijas lidsabiedrība "airBaltic"

Vai valstij būs jānāk palīgā ar nodokļu maksātāju naudu? “airBaltic” koncerns publisko datus ar pagājušajā gadā ciestajiem zaudējumiem 7

Papildināts plkst.15.20.

Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” koncerns pērn strādāja ar 142,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 72% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi pieauga 29 reizes un sasniedza 264,6 miljonus eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas 139
Lasīt citas ziņas

Grupas normalizētā EBITDA jeb zaudējumi no uzņēmuma pamatdarbības pirms procentiem un nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem sasniedza 152,3 miljonus eiro pretstatā peļņai gadu iepriekš.

Tostarp koncerna mātes sabiedrības AS “Air Baltic Corporation” apgrozījums bija 137,915 miljoni eiro, kas ir par 73% mazāk nekā 2019.gadā, un zaudējumi palielinājušies 35 reizes – līdz 278,267 miljoniem eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pagājušajā gadā uzņēmums apkalpojis 1,34 miljonus pasažieru, kas ir par 73% mazāk nekā 2019.gadā. Savukārt veikto lidojumu skaits samazinājies par 64% – līdz 22 000.

Tāpat par 30% pērn sarucis uzņēmuma grupas darbinieku skaits, kas 2020.gada beigās sasniedza apmēram 1200.

“airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss aģentūrai LETA norādīja, ka saistībā ar Covid-19 pandēmiju pagājušajā gadā piedzīvotas dramatiskas izmaiņas, bet “airBaltic” pamata vīzija nākotnei saglabājas nemainīga – būt lielākajam pārvadātājam Baltijā, sniedzot labāko savienojamību uz un no reģiona.

“Krīzes dēļ mēs būtiski samazinājām savus izdevumus un pielāgojām biznesa plānu “Destination 2025 CLEAN”. Mēs pieņēmām lēmumu pārtraukt “Q400” un “B737” lidmašīnu izmantošanu un divus gadus ātrāk nekā sākotnēji plānots kļūt par pārvadātāju, kas veic lidojumus tikai ar viena tipa lidmašīnām – “Airbus A220-300″,” teica Gauss.

Pagājušajā gada laikā lidsabiedrība savienoja Rīgu, Tallinu un Viļņu kopumā 76 maršrutos, nodrošinot reģionam savienojamību un kravu pārvadājumus. Kompānijas uzņēmumi pērn veidoja 37% no Baltijas kopējās tirgus daļas, kas ir par vienu procentpunktu vairāk nekā 2019.gadā, tostarp Rīgā “airBaltic” bija 57% tirgus daļa jeb par diviem procentpunktiem mazāk, Viļņā – 14% jeb par pieciem procentpunktiem vairāk un Tallinā – 27%, kas bija par sešiem procentpunktiem vairāk.

Reklāma
Reklāma

Koncerna uzņēmumi pagājušajā gadā pārvadāja 7,5 miljonus tonnu kravu, kas ir uz pusi mazāk nekā 2019.gadā, patērējuši 58 255 tonnu degvielas, kas ir par 66,2% mazāk nekā gadu iepriekš, radījuši 183 460 tonnu ogļskābās gāzes emisiju, kas ir par 66,2% mazāk nekā 2019.gadā.

“airBaltic” apgrozījums 2019.gadā gadā bija 509 miljoni eiro, taču kompānija cieta zaudējumus 9,1 miljonu eiro apmērā.

“airBaltic” pagājušajā gadā saņēma valsts atbalstu pamatkapitāla palielināšanai 250 miljonu eiro apmērā. Eiropas Komisija pēc vairāku mēnešu izvērtēšanas 2020.gada jūlija sākumā atbalstīja Latvijas valdības lēmumu “airBaltic” pamatkapitālā ieguldīt 250 miljonus eiro, lai sniegtu atbalstu Covid-19 krīzes pārvarēšanai. Pērn 4.augustā finansējums tika ieguldīts, un “airBaltic” pamatkapitāls sasniedza 506 472 824 eiro.

“airBaltic” grupā ietilpst mātes sabiedrība “Air Baltic Corporation” un meitas uzņēmumi SIA “Baltijas kravu centrs”, AS “Aviation Crew Resources”, SIA “Air Baltic Training” un SIA “Loyalty Services”.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību “airBaltic” kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 3,86%.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.