Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto AFP/Scanpix/LETA

Dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts saņēmis Eiropas Komisijas neatkarīgo ekspertu pozitīvu atzinumu 0

Eiropas Komisijas (EK) tehniskās palīdzības neatkarīgie eksperti (JASPERS Independent Quality Review) snieguši pozitīvu atzinumu par VAS “Latvijas dzelzceļš” projektu “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija”.

Reklāma
Reklāma
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 28
Lasīt citas ziņas

Saņemot pozitīvu atzinumu no neatkarīgiem ekspertiem, projekta dokumentācija tiks iesniegta gala lēmuma pieņemšanai Eiropas Komisijā par projekta apstiprināšanu.

Pēc pozitīva EK lēmuma saņemšanas tiks parakstīts līgums ar Centrālo Finanšu un līgumu aģentūru par projekta īstenošanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Projekta pirmais posms tiks īstenots ar Kohēzijas fonda līdzfinansējuma atbalstu 347 miljonu eiro apmērā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.2.1.specifiska atbalsta mērķa “Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti”, 6.2.1.1. pasākuma “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija” ietvaros.

Kā ziņots, 2018. gada rudenī noslēdzās iepirkums par pirmā posma projektēšanu un būvniecību.

Iepirkuma 1. (kvalifikācijas) kārtā tika saņemti četri pieteikumi. Ņemot vērā īstenojamā projekta sarežģītību, turpinās piedāvājumu izvērtēšana. Dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma kopējās izmaksas plānotas 441 miljona eiro apmērā.

Dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts ir būtisks gan transporta un loģistikas nozarei, gan visas Latvijas tautsaimniecības globālajai konkurētspējai, turklāt tas sniegs būtisku ieguldījumu apkārtējās vides aizsardzībā.

Kopumā dzelzceļa tīkla elektrifikācijas programmu iecerēts realizēt vairākos posmos:
– 1.posms: Daugavpils – Krustpils; Rēzekne – Krustpils – Rīga;
– 2.posms: Krustpils – Ventspils;
– 3.posms: esošā elektrificētā dzelzceļa tīkla rekonstrukcija.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, ka arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītājiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.