Atbildētājas “Estonia” lietā ir Vācijas kuģubūvētava “Jos. L. Meyer Werft”, kurā būvēts prāmis, un Francijas kompānija “Bureau Veritas”, kas bija atbildīga par tā drošību un 1994.gadā bija divas reizes to pārbaudījusi, bet vēlāk gadiem ilgi centusies panākt, lai lieta nenonāk tiesā.
Atbildētājas “Estonia” lietā ir Vācijas kuģubūvētava “Jos. L. Meyer Werft”, kurā būvēts prāmis, un Francijas kompānija “Bureau Veritas”, kas bija atbildīga par tā drošību un 1994.gadā bija divas reizes to pārbaudījusi, bet vēlāk gadiem ilgi centusies panākt, lai lieta nenonāk tiesā.
Foto: SCANPIX/AFP/LETA

Francijā sāk izskatīt prāmja “Estonia” katastrofas upuru tuvinieku un izdzīvojušo prasības 0

Francijas tiesa piektdien sāk izskatīt pirms gandrīz gadsimta ceturkšņa notikušās prāmja “Estonia” katastrofas upuru tuvinieku un izdzīvojušo pasažieru prasību pret Vācijas kuģubūvētavu “Jos. L. Meyer Werft” un Francijas kompāniju “Bureau Veritas”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Katram cilvēkam ir sava piemērotākā un veiksmi nesošākā krāsa, ko var noteikt pēc dzimšanas datuma. Noskaidro savējo!
Mājas
Latvijas Jumiķu apvienības vadītājs: Latvijā jau ir pirmie gadījumi, kad saules paneļi uz jumta ir aizdegušies paši no sevis
Kokteilis
Mūziķis Roberto Meloni palicis bez brokastīm, jo “Bolt” piegādātais ēdiens nepatīkami pārsteidzis: “Es to pārdzīvošu, bet diez vai esmu vienīgais” 33
Lasīt citas ziņas
Igaunijas pasažieru prāmis “Estonia” nogrima naktī uz 1994.gada 28.septembri ceļā no Tallinas uz Stokholmu.

Spēcīgas vētras laikā netālu no Utē salas Somijas dienvidrietumu piekrastē gāja bojā 852 pasažieri un apkalpes locekļi, bet izglābās tikai 137 cilvēki. No Latvijas uz prāmja bija 29 pasažieri, un no viņiem izdevās izglābties tikai sešiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Saskaņā ar Igaunijas, Somijas un Zviedrijas starpvaldību komisijas galīgo ziņojumu prāmja avāriju izraisīja kļūme tehniskajā konstrukcijā un priekšējās lūkas durvju nolūšana, tomēr par prāmja nogrimšanas cēloņiem izteiktas visdažādākās versijas.

Prāmja īpašniece, Zviedrijas un Igaunijas kuģniecības kompānija “Estline”, pēc katastrofas piekrita samaksāt izdzīvojušajiem un upuru tuviniekiem 130 miljonu eiro kompensāciju, bet šī ir pirmā reize, kad “Estonia” lieta nonākusi tiesā.

1116 katastrofas upuru tuvinieki un izdzīvojušie pasažieri tiesā centīsies pierādīt, ka prāmja priekšējās lūkas atvēršanas mehānisma konstrukcija bija bīstama, un pieprasīs atlīdzināt morālo kaitējumu vairāk nekā 40 miljonu eiro apmērā.

Atbildētājas šai lietā ir Vācijas kuģubūvētava “Jos. L. Meyer Werft”, kurā būvēts prāmis, un Francijas kompānija “Bureau Veritas”, kas bija atbildīga par tā drošību un 1994.gadā bija divas reizes to pārbaudījusi, bet vēlāk gadiem ilgi centusies panākt, lai lieta nenonāk tiesā.

Kā norādījis prasītāju advokāts Maksims Kordjē, tiesai jāizvērtē, “kas ir atbildīgs par nolaidību kuģa koncepcijā un tā izmantošanā”.

Tiesas prāva norisinās Parīzes priekšpilsētā Nantērā, netālu no vietas, kur atrodas “Bureau Veritas” mītne. Spriedums šai lietā gaidāms jūlijā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.