Pasaulē
Baltija

Francijā sāk izskatīt prāmja “Estonia” katastrofas upuru tuvinieku un izdzīvojušo prasības0


Atbildētājas “Estonia” lietā ir Vācijas kuģubūvētava “Jos. L. Meyer Werft”, kurā būvēts prāmis, un Francijas kompānija “Bureau Veritas”, kas bija atbildīga par tā drošību un 1994.gadā bija divas reizes to pārbaudījusi, bet vēlāk gadiem ilgi centusies panākt, lai lieta nenonāk tiesā.
Atbildētājas “Estonia” lietā ir Vācijas kuģubūvētava “Jos. L. Meyer Werft”, kurā būvēts prāmis, un Francijas kompānija “Bureau Veritas”, kas bija atbildīga par tā drošību un 1994.gadā bija divas reizes to pārbaudījusi, bet vēlāk gadiem ilgi centusies panākt, lai lieta nenonāk tiesā.
Foto: SCANPIX/AFP/LETA

Francijas tiesa piektdien sāk izskatīt pirms gandrīz gadsimta ceturkšņa notikušās prāmja “Estonia” katastrofas upuru tuvinieku un izdzīvojušo pasažieru prasību pret Vācijas kuģubūvētavu “Jos. L. Meyer Werft” un Francijas kompāniju “Bureau Veritas”.

Igaunijas pasažieru prāmis “Estonia” nogrima naktī uz 1994.gada 28.septembri ceļā no Tallinas uz Stokholmu.

Spēcīgas vētras laikā netālu no Utē salas Somijas dienvidrietumu piekrastē gāja bojā 852 pasažieri un apkalpes locekļi, bet izglābās tikai 137 cilvēki. No Latvijas uz prāmja bija 29 pasažieri, un no viņiem izdevās izglābties tikai sešiem.

Saskaņā ar Igaunijas, Somijas un Zviedrijas starpvaldību komisijas galīgo ziņojumu prāmja avāriju izraisīja kļūme tehniskajā konstrukcijā un priekšējās lūkas durvju nolūšana, tomēr par prāmja nogrimšanas cēloņiem izteiktas visdažādākās versijas.

Prāmja īpašniece, Zviedrijas un Igaunijas kuģniecības kompānija “Estline”, pēc katastrofas piekrita samaksāt izdzīvojušajiem un upuru tuviniekiem 130 miljonu eiro kompensāciju, bet šī ir pirmā reize, kad “Estonia” lieta nonākusi tiesā.

1116 katastrofas upuru tuvinieki un izdzīvojušie pasažieri tiesā centīsies pierādīt, ka prāmja priekšējās lūkas atvēršanas mehānisma konstrukcija bija bīstama, un pieprasīs atlīdzināt morālo kaitējumu vairāk nekā 40 miljonu eiro apmērā.

Atbildētājas šai lietā ir Vācijas kuģubūvētava “Jos. L. Meyer Werft”, kurā būvēts prāmis, un Francijas kompānija “Bureau Veritas”, kas bija atbildīga par tā drošību un 1994.gadā bija divas reizes to pārbaudījusi, bet vēlāk gadiem ilgi centusies panākt, lai lieta nenonāk tiesā.

Saistītie raksti
Kā norādījis prasītāju advokāts Maksims Kordjē, tiesai jāizvērtē, “kas ir atbildīgs par nolaidību kuģa koncepcijā un tā izmantošanā”.

Tiesas prāva norisinās Parīzes priekšpilsētā Nantērā, netālu no vietas, kur atrodas “Bureau Veritas” mītne. Spriedums šai lietā gaidāms jūlijā.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
VS
Viesturs Sprūde
Pasaulē
“Honkongā baidās, ka viņu dzīvesveids, ko Ķīna solīja, ir apdraudēts!” Kādēļ tūkstoši aizceļo
1 diena
LE
LETA
Pasaulē
Vecāku ļaunākais murgs, kam sekoja līdzi visa pasaule! Pēc 13 gadiem jaunumi neatrastās Madeleinas lietā
1 diena
LE
LETA
Pasaulē
Uzbrukumā ar nazi pamatskolā Ķīnā ievainoti vairāk nekā 40 cilvēki
1 diena

Lasītākie

LE
LETA
Latvijā
Saeima pieņēma Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumprojektu – kā tas ietekmēs mūsu ikdienu?
53 minūtes
VK
Vita Krauja
Kultūra
“Vasara Dzintaros būs un arī šogad – mūzikas skaņu piepildīta,” saruna ar koncertzāles direktoru Guntaru Ķirsi
1 stunda
LE
LETA
Dabā
Vietām īslaicīgs lietus, citviet pat pērkona negaiss. Kāds laiks mūs sagaida sestdien?
43 minūtes
FG
Franks Gordons
Latvijā
Franks Gordons: No “sociālistiskās revolūcijas” – ne smakas. Visu izšķīra padomju tanki
2 stundas
LE
LETA
Latvijā
Rīgas mēra amata kandidāts Staķis noliek Saeimas deputāta mandātu
1 minūte