Ekonomika
Darbs un nauda

Iedzīvotāji var atļauties vairāk: pirkumu grozā biežāk redzamas dārgākas preces0


Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls.
Foto: EPA/LETA

Pēdējā gada laikā ienākumi ir pieauguši 40,6% mājsaimniecību, liecina jaunākā nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati.

Salīdzinot aptaujas datus, kas iegūti pirms diviem gadiem (2017. gadā), redzams, ka šobrīd par 8,4 procentpunktiem pieaudzis to respondentu skaits, kuri izjūt ienākumu pieaugumu.

Turklāt pēdējo divu gadu laikā starpība starp to respondentu daļu, kuri atzīst, ka viņu ienākumi ir palielinājušies, un tiem, kuru ienākumi ir samazinājušies, ir dubultojusies.

Lielākais ienākumu pieaugums ir novērojams respondentiem vecumā no 25 līdz 34 gadiem (pieaugums par 16,5 procentpunktiem).

Būtiskas ienākumu svārstības redzamas arī vecuma grupā no 64 līdz 75 gadiem (pieaugums par 13,7 procentpunktiem), kas, iespējams, saistīts ar pensiju indeksāciju.

Ja analizē datus reģionālā griezumā, redzams, ka ievērojami palielinājies rīdzinieku skaits, kuri atzīst, ka viņu ienākumi ir palielinājušies (pieaugums par 15,7 procentpunktiem).

Jāatzīmē arī vidzemnieki, kuru skaits ienākumu pieauguma ziņā ir stipri virs pārējo reģionu iedzīvotājiem.

Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” biznesa analītikas departamenta vadītāja, papildina: “To, ka mājsaimniecībās palielinās ienākumi, redzam arī pēc mūsu pircēju pirkumu groza sastāva.”

“Iedzīvotāji var atļauties vairāk, tāpēc aizvien biežāk grozā liek dārgākas, izsmalcinātākas preces.”

No visām mājsaimniecībām, kuras atzinušas, ka ienākumi ir pieauguši, pēdējo divu gadu laikā par 7,8 procentpunktiem ir palielinājusies to mājsaimniecību daļa, kuriem ir augsti ienākumiem uz vienu mājsaimniecības locekli (800 eiro un vairāk).

Infografiks: Maxima Latvija

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē.

Saistītie raksti

Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada aprīlī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

Ar nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass” iespējams iepazīties šeit.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.