
“Ja vajadzēs, aizliegsim visus elektromotoru aprīkotos braucamrīkus uz ietvēm!” Rīgas mērs par drošību pilsētā 0
Pēc traģēdijas, kurā bojā gāja divas jaunietes, Rīgas mērs aicināja Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) izvērtēt iespēju izņemt no aprites uzņēmuma “Ride” skrejriteņus. PTAC pieņēma pagaidu lēmumu, taču uzņēmums to neizpildīja un publiski vērsās pret mēru.
Raidījumā “900 sekundes” Kleinbergs uzsvēra: “Es neesmu izdarījis neko tādu, par ko būtu jāatvainojas. Gluži otrādi – mēs darām visu, lai šo jautājumu sakārtotu likumiskā ietvarā. Bet ir uzņēmēji, kas mēģina atrast nepilnības likumdošanā vai pat tās izlobēt. Šis ir viens no tiem gadījumiem.”
Mērs norādīja, ka PTAC pagaidu lēmumam vēl nav juridiska spēka, bet ceturtdien paredzēta sanāksme ar uzņēmumu: “Ceturtdien notiks sanāksme ar PTAC un uzņēmumu, un es ceru, ka tiks pieņemts adekvāts lēmums. Tad arī rīkosimies.”
Runājot par drošību pilsētā, Kleinbergs uzsvēra: “Rīdziniekiem ir jāspēj droši pārvietoties. Vecākiem nevajadzētu baidīties, ka bērnam uzskries virsū skrejritenis, un senioriem – ka viņus notrieks uz ietves. Šie braucamrīki uz ietvēm vienkārši nav pieļaujami.”
Viņš piebilda, ka Rīgai jādod vairāk pašnoteikšanās tiesību, lai noteiktu stingrākus ierobežojumus: “Ja vajadzēs, aizliegsim visus elektromotoru aprīkotos braucamrīkus uz ietvēm.”
Tāpat pašvaldība kopā ar “Latvijas Dzelzceļu” uzsākusi pārbaudes visās pārbrauktuvēs: “Jau nākamajā dienā pēc negadījuma uzdevu Ārtelpas mobilitātes departamentam kopā ar dzelzceļu apsekot visas pārbrauktuves un meklēt risinājumus.”
Kleinbergs atzina, ka daudzas pilsētas infrastruktūras vietas joprojām balstās uz novecojušiem risinājumiem: “Mums ir ļoti daudz lietu, kas ir vecas. Pagaidu risinājumiem jābūt īslaicīgiem, nevis uz gadu desmitiem.”
Rīgas pašvaldība tuvākajās nedēļās kopā ar PTAC, “Latvijas Dzelzceļu” un likumdevējiem plāno vienoties par jauniem drošības standartiem elektroskūteru izmantošanai un infrastruktūras sakārtošanai. “Rīgai ir pienākums rūpēties, lai pilsēta būtu droša. Un, ja kādam tas nozīmē neērtības biznesā, tā tomēr ir cena par cilvēku dzīvībām,” uzsvēra Rīgas mērs.
Jau iepriekš LA.LV vēstījām, ka CSDD satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis uzsvēra, ka atbildība par nepilngadīgo jauniešu piekļuvi elektriskajiem skūteriem un līdzīgiem transportlīdzekļiem ir kolektīva: “Jā, bērniem var būt kredītkartes, bet vecāki redz šīs atskaites un redz, kur tā nauda tiek tērēta. Šeit ir jābūt kolektīvai atbildībai – gan vecākiem, gan skolotājiem, gan arī pašvaldībai un ceļa policijai.”
Tāpat eksperts norādīja uz dzelzceļa pārbrauktuvju drošību. Viņš sacīja, ka dzelzceļa pārbrauktuvju drošības regulējums šobrīd balstās uz dokumentiem, kas nav mainīti jau 26 gadus. “Nevajadzētu būt tā, ka katrs likums mums būtu jāraksta ar asinīm,” piebilda CSDD satiksmes drošības eksperts.