Foto: LETA, Ekrānuzņēmums no video, Canva

“Nevajadzētu būt tā, ka katrs likums mums būtu jāraksta ar asinīm,” CSDD eksperts komentē traģisko negadījumu Imantā, kur gāja bojā divas meitenes 0

Divu pusaudžu meiteņu traģiskā bojāeja Imantā atkal vairojusi diskusijas par elektrotransporlīdzekļu drošību un satiksmes regulējuma nepilnībām. Šis notikums aktualizējis jautājumu par to, vai būtu nepieciešami grozījumi likumos vai satiksmes noteikumos, lai nākotnē vairs nenāktos piedzīvot tik traģiskus notikumus.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Auns nekad nekļūs vecs, bet vērsis rušināsies par dārzu. Kā katra zodiaka zīme dzīvo pensijas vecumā?
Nebija neviena eklēra! Pirkums “Liepkalnu” maiznīcā rada bažas par to, kā tad matemātika darbojas reālajā pasaulē
“NATO 5. pants izkūpēs gaisā” – publiskots iespējama Krievijas uzbrukuma scenārijs Igaunijai
Lasīt citas ziņas

CSDD satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis sarunā ar TV3 raidījumu “900 sekundes” norāda, ka satiksmes drošības jautājumi šajā jomā jau iepriekš bijuši aktuāli, taču traģēdija, cerams, paātrinās nepieciešamo normatīvo grozījumu izstrādi.

Viņš uzsver, ka atbildība par nepilngadīgo jauniešu piekļuvi elektriskajiem skūteriem un līdzīgiem transportlīdzekļiem ir kolektīva: “Jā, bērniem var būt kredītkartes, bet vecāki redz šīs atskaites un redz, kur tā nauda tiek tērēta. Šeit ir jābūt kolektīvai atbildībai – gan vecākiem, gan skolotājiem, gan arī pašvaldībai un ceļa policijai.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Irbītis norāda, ka nepieciešama arī ārējā kontrole, lai nepilngadīgie, kuri pēc likumiem vēl pat nedrīkst iegūt mopēda vadīšanas tiesības, nevarētu brīvi izmantot elektrotransporlīdzekļus. Tāpat eksperts norāda uz dzelzceļa pārbrauktuvju drošībai. Viņš norāda, ka dzelzceļa pārbrauktuvju drošības regulējums šobrīd balstās uz dokumentiem, kas nav mainīti jau 26 gadus. “Nevajadzētu būt tā, ka katrs likums mums būtu jāraksta ar asinīm,” tā Irbītis.

Jau iepriekš vēstījām par traģisko notikumu Rīgā, pie Imantas dzelzceļa stacijas, kur, pakļūstot zem vilciena, bojā gāja divas meitenes.

Kā zināms, pārbrauktuvi meitenes uz elektroskūtera šķērsoja brīdī, kad tā bija slēgta. Viens vilciens bija apstājies Imantas stacijā, bet pretējā virzienā stacijai tuvojās otrs vilciens.

Lai arī vilciena mašīnists pielietoja pēkšņo bremzēšanu un brīdināja ar skaņas signālu, liktenīgo sadursmi nebija iespējams novērst, norāda VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pārstāvji.

LDz atgādina, ka dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona, tādēļ pirms sliežu šķērsošanas vienmēr ir jāpārliecinās, vai no abām pusēm netuvojas vilciens. Tāpat ir jāiegaumē, ka vilcienu nav iespējams uzreiz apturēt. Vilcienu bremzēšanas ceļš, atkarībā no to pilnās masas, var sasniegt līdz vienam kilometram, un sadursmi nav iespējams novērst, jo vilcienam nav manevrēšanas iespēju.

LDz galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners uzsver, ka dzelzceļa sliedes pie sarkanā aizliedzošā signāla ir aizliegts šķērsot visiem satiksmes dalībniekiem – gan autotransportam, gan gājējiem, gan velosipēdistiem un pārējiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.