Foto-LETA

Ķīnas holdings apsverot kravu transportēšanu caur Rīgas ostu kā alternatīvu Klaipēdai 0

Ķīnas holdinga “China Merchants Group” (CMG) pārstāvju šīs nedēļas vizīte Rīgas ostā un faktu izpēte par ostu ļauj cerēt, ka CMG nopietni apsver iespēju transportēt kravas no loģistikas centra “Lielai akmens” Baltkrievijā caur Rīgas ostu, aģentūrai LETA norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietnieks, mārketinga direktors Edgars Sūna.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Lasīt citas ziņas

Kā skaidro Sūna, “izskatās, ka šoreiz Rīgas osta tiek nopietni apsvērta kā alternatīva Klaipēdas ostai, kas sava ģeogrāfiskā novietojuma dēļ vienmēr ir bijusi izdevīgākā izvēle kravu transportēšanai no Minskas apgabala”.

Ostas pārstāvis vērtē, ka šoreiz tā nav bijusi pieklājības vai pavirša iepazīšanās vizīte.

CITI ŠOBRĪD LASA

Gatavojoties CMG vizītei, osta jau bija sagatavojuši detalizētu informāciju par iepriekš atsūtītajiem jautājumiem. Tāpat arī CMG pārstāvji vēlējās apskatīt ostas konteineru termināļus un tikties ar uzņēmējiem, kas ostā strādā ar konteineriem. Gan Rīgas brīvostas pārvaldē, gan tiekoties ar ostas uzņēmējiem, izvērtušas profesionālas diskusijas, un Ķīnas uzņēmēji interesējušies par dažādiem praktiskiem jautājumiem.

Ostā uzsver, ka CMG ir ietekmīgs valsts uzņēmumu konglomerāts, kura trīs galvenie darbības virzieni ir transports un transporta infrastruktūras attīstība, finanses un nekustamais īpašums. Transporta infrastruktūras jomā CMG esot starptautiski nozīmīgs investors un termināļu operators.

Holdingam pieder 30 ostas 16 valstīs. Viens no pašreiz aktuālajiem CMG projektiem ir Ķīnas industriālais parks un loģistikas centrs “Lielais akmens”, kas 90 kvadrātkilometru platībā tiek attīstīts netālu no Minskas pilsētas Baltkrievijā. Baltkrievijai nav pieejas pie jūras un savu ostu, kas nepieciešamas, lai realizētu Ķīnas uzņēmēju mērķus, veidojot loģistikas parku un Ķīnas preču distribūcijas centru. Tādēļ pašreiz tiek meklēts izdevīgākais ceļš kravu transportēšanai no Minskas līdz jūras ostām un pētītas Lietuvas un Latvijas ostu piedāvātās iespējas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.