Publicitātes foto

Kokrūpniecības produkti ar augstu pievienoto vērtību un unikāli nišas produkti ir mūsu konkurētspējas stūrakmens un panākumu atslēga 0

Dzidra Smiltēna, žurnāls “Baltijas Koks”

No 15. līdz 17. martam trīs kokapstrādes uzņēmumi no Latvijas – SIA Baibiņa, AS Ingrid D un SIA ImpExWod – piedalījās kokrūpniecības izstādē Dubai Woodshow izstādē EXPO 2020 Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE). Kokrūpniecība Tuvajos Austrumos nav attīstīta nozare, tāpēc ir liels pieprasījums pēc Eiropas un ASV uzņēmumu produkcijas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Koka čūskas gads tuvojas. Ko tas nesīs katrai zodiaka zīmei 2025. gadā
Kokteilis
“Tā nav patiesība!” Guntars Račs noliedz, ka Laura Grēviņa ir viņa meita
Pilnīga neveiksme! Eksperti nosaukuši 7 automašīnas, kuras kalpo uz pusi īsāku laiku nekā citas 15
Lasīt citas ziņas

Dubai Woodshow ir ikgadēja izstāde, kas norisinājās jau 17. reizi. Tā tiek uzskatīta par vienu no nozīmīgākajām kokrūpniecības nozares izstādēm reģionā. Katru gadu to apmeklē nozares profesionāļi un iekārtu ražotāji no vairāk nekā 60 valstīm, un ar stendiem ik gadu piedalās aptuveni 70 uzņēmumu. Visiem trim Latvijas uzņēmumiem dalība šajā izstādē bija debija Tuvo Austrumu reģionā, kaut arī šiem ražotājiem ir pieredze citos eksporta tirgos.

Uz Dubaiju devās ne tikai trīs uzņēmumi, kas bija pārstāvēti Latvijas stendā, bet arī daudzi citi Latvijas kokrūpniecības nozares pārstāvji, uri izstādi apmeklēja. Katrā ziņā interese par šo jomu un sadarbības iespējām Dubaijā bija liela – Persijas līča valstis nevar lepoties ar plašiem mežiem, tāpēc kokapstrādes materiāli tur ir ļoti pieprasīti un paver plašas iespējas Eiropas, ASV un Ķīnas uzņēmumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA
Publicitātes foto

AS Ingrid D ir lielākais darbarīku koka kātu ražotājs Baltijā, kas eksportē savu produkciju uz Vāciju, Poliju, Franciju, Lietuvu, Igauniju un Īriju. «Latvijai bija ļoti svarīgi būt pārstāvētai tur, kur satiekas izcili produkti un tehnoloģijas. Latvijas ekonomika un labklājības līmenis ir lielā mērā proporcionāls eksporta panākumiem. Tāpēc katram produktam, kas Latvijā tiek ražots, ir jārod tirgus un izmantojums ar maksimālu pievienoto vērtību.

Kokrūpniecības industrija Latvijas ekonomikā ieņem nozīmīgu lomu. Tieši kokrūpniecības produkti ar augstu pievienotu vērtību un nišas produkti vai unikāli izstrādājumi ir mūsu konkurētspējas stūrakmens un panākumu atslēga. Labs piemērs ir Ingrid D ražotais koka kāts un citi izstrādājumi no apses koka, kas daudziem var šķist necils izejmateriāls,» saka AS Ingrid D valdes priekšsēdētājs Jānis Grahoļskis.

Kokskaidu granulu ražotājs SIA ImpExWood savu produkciju pārdod Eiropas Savienības valstīs, Ķīnā, Ēģiptē un Indijā. Pārstrādes ražošana Latvijā ir labi attīstīta, un katra šāda izstāde ir iespēja parādīt pasaulei, ko varam.

Savukārt SIA Baibiņa specializējas dažādu veidu zāģmateriālu, koka palešu, kokogļu un akustisko paneļu ražošanā ar eksporta tirgiem Lielbritānijā, Īrijā, Francijā, Itālijā, Lietuvā, Igaunijā, Čehijā, Vācijā un Somijā. Dubaijā uzņēmums cerēja atrast jaunus partnerus un klientus, kas vēlētos kopā attīstīt kādu jaunu virzienu vai produktu kokrūpniecības nozarē.

Publicitātes foto

Atgriežoties Latvijā no Dubaijas, viens no izstādes dalībniekiem Ingrid D valdes priekšsēdētājs Jānis Grahoļskis stāsta: «Līdz šim savu produkciju vairāk esam realizējuši Eiropas tirgos. Tur mūsu ražojumus pazīst jau izsenis, tāpēc varam pārdot ar labām sekmēm. Šobrīd pasūtījumu visām produktu grupām ir pietiekami daudz, bet, kā jokojot mēdz teikt, ja bizness iet labi, sāc meklēt jaunu tirgu.

Reklāma
Reklāma

Līdz šim izstādēs esam piedalījušies tikai kopējos Latvijas stendos, šoreiz startējām atsevišķi. Līdz ar to izaicinājums bija liels, bet saprašanas nekādas. Nolēmām pamēģināt un pieteicāmies Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras izsludinātajā dalībā izstādē Dubai Woodshow. Sagatavošanās laiks bija īss un saspringts, jo visai produkcijai bija jābūt labā līmenī un kvalitātē.

Darbs izstādē bija ļoti intensīvs, mūsu stendā nepārtraukti nāca interesenti. Trijās izstādes dienās mūsu stendu apmeklēja vairāk nekā 500 klientu. Mēs piedāvājām trīs preču grupas: koka kāti, līmētas platumā un garumā līstes 28×60 šķērsgriezums, ko tautā sauc par teātra latām. Un mūsu jaunākos produktus no sērijas Radošās bērnu rotaļlietas. Interese par visām preču grupām bija ļoti liela. Šobrīd mums ir apjomīga potenciālo klientu datubāze, ar kuriem notiek sarakste un saskaņojam iespējas, cenas, specifikācijas.

Publicitātes foto

Izstādē man liels palīgs bija jaunākais dēls Krišjānis, kuram ir tikai 17 gadu un laba angļu valodas prasme. Tā bija komunikācijas, milzīgas pieredzes un izaicinājuma iespēja arī viņam. Paldies par līdzdalību jāsaka arī mana vecākā dēla sievai Kristai. Mēs visa ģimene nopietni tam gatavojāmies, ikvienam bija savi pienākumi un uzdevumi, bet mājās palicēji mūs atbalstīja no attāluma. Ir gandarījums par paveikto, kurā ne mazums pūļu ieguldījis viss uzņēmuma kolektīvs.»

Gribētu iedvesmot ikvienu piedalīties šajās nozares izstādēs. Tur iegūtā pieredze un tiešais kontakts ar klientiem nav nopērkams pat par naudu.