Krievija atjauno "Moskvič" ražošanu

Krievi ar atklātu nepatiku pērk ķīniešu automašīnas pēc Rietumu zīmolu aiziešanas 48

Tā kā Rietumu autoražotāju aizplūšana sašaurina Krievijas patērētāju izvēles iespējas, Ķīnas autoražotāji naski aizpilda šo plaisu, liekot krieviem pārvarēt savu nevēlēšanos pieņemt Ķīnas zīmolus un to paaugstinātās cenas, raksta aģentūra Reuters.

Reklāma
Reklāma
Veselam
5 populāri pārtikas produkti izraisa atmiņas zudumu – to iedarbība novērota jau īstermiņā 30
Kokteilis
“Tāds mīlestības putekļu mākonis mūs ir apņēmis…” Sējānu pāris dalās laimē, atgriežoties mājās ar jaundzimušo meitiņu
Kokteilis
FOTO. No politiķiem par aktieriem: mākslīgais intelekts nosaucis 5 latviešu politiķus, kuri uz skatuves justos kā zivis ūdenī
Lasīt citas ziņas

Ķīnas zīmoli, piemēram, Haval, Chery un Geely, tagad veido gandrīz 40% no jauno automašīnu pārdošanas apjoma Krievijā, tā liecina analītiskās aģentūras “Autostat” dati. Salīdzinot ar pērnā gada februāri, šo vietu aizpildīja tādu uzņēmumu kā Renault, Nissan un Mercedes markas mašīnas.

Ķīnas zīmolu tirgus daļa janvārī-februārī sasniedza 37,15% salīdzinājumā ar 9,48% gadu iepriekš, liecina Autostat un PPK dati. Eiropas, Japānas un Korejas zīmolu pārdošanas apjomi samazinājās līdz 22,6% no 70%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Daudzi Krievijā uzskata, ka Ķīnas automašīnu kvalitāte ir zemāka nekā Rietumu konkurentiem, un nozares eksperti lēš, ka Ķīnas ražotājiem ir jāuzlabo sava reputācija pat tad, ja to tirgus daļa strauji pieaug.

Daudzi, kam ir rocība, cenšas paspēt vēl iegādāties automašīnas no Čehijas autoražotāja “Škoda Auto”, no Volkswagen grupas, kas ir viens no vairākiem Rietumu autoražotājiem, kas ražoja automašīnas Krievijā, taču arī šiem ir noslēguma stadija darījumam par savu Krievijas aktīvu pārdošanu saistībā ar Rietumu sankcijām pēc tam, kad Maskava nosūtīja karaspēku uz Ukrainu pagājušā gada februārī.

Tāpat daudzi interesējas un meklē ķīniešu automašīnas, kas ietver kādu daļu Rietumu tehnoloģiju.

“Piemēram, es zinu, ka (Geely) Tugellai ir Volvo dzinējs. Tāpēc izvēlējos šo automašīnu,” stāsta kāds pircējs.

Bijušais Krievijas prezidents Dmitrijs Medvedevs pēc vizītes Ķīnā sacīja, ka sadarbība ar Ķīnas ražotājiem ir laba un patērētāju priekšstati ir novecojuši. “Mēs mēdzam smieties par dažiem viņu dizainiem, bet es devos pavizināties ar vietējo automašīnu un paskatījos uz citiem,” viņš teica. “Teikšu atklāti: automašīna, ar kuru es braucu, noteikti nebija sliktāka par Mercedes.”

Lai gan lielākā daļa ārvalstu auto uzņēmumu ir pametuši Krieviju vai gatavojas to darīt jau tuvākajā laikā, krājumi un paralēlais imports nozīmē, ka dažu uzņēmumu automašīnas joprojām pārdošanā.

Krievu ražotāja “Avtovaz” zīmols “Lada” ir vispopulārākais Krievijā. “Renault” ar savu agrāko “Avtovaz” kontrolpaketi ieņēma lielāko tirgus daļu starp ārvalstu ražotājiem, pirms Krievija sāka savu “īpašo militāro operāciju” Ukrainā.

Kā zīme pieaugošajai sadarbībai Ķīnas “Haval” tagad ražo automašīnas Krievijā uz vietas, savukārt Maskavā atdzīvinātais padomju laika “Moskvich” izmanto Ķīnas JAC dzinēju daļas, dizainu un inženieriju.

Bet vēl viena problēma patērētājiem ir cena. Pat Medvedevs teica, ka Moskviča cena izskatās nedaudz augsta. Modelis “3” maksā aptuveni 2 miljonus rubļu, kamēr Krievijā visvairāk pārdotās automašīnas “Lada Granta” cenas sākas no aptuveni 680 000 rubļu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.