Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Pixabay.com

Krievijas kampaņa pirms ASV vēlēšanām bijusi vērienīgāka, nekā uzskatīts 0

Krievijas centieni pirms ASV 2016.gada prezidenta vēlēšanām izplatīt dezinformāciju tviterī bijuši vērienīgāki un profesionālāki, nekā uzskatīts līdz šim, teikts trešdien izplatītajā drošības jomas analītiķu pētījumā.

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot 9
Lasīt citas ziņas

Sociālā tīklā profili, kas saistīti ar Krievijas Interneta pētniecības aģentūru, izveidoti jau 2014.gadā, teikts drošības jomas uzņēmuma “Symantec” pētījumā, kur arī norādīts, ka manipulācijas veiktas ar vērienīgām aktivitātēm, izmantojot automatizētus botus, kā arī veicot manuālas operācijas.

“Kaut arī šī propagandas kampaņa bieži tiek raksturota kā troļļu darbs, pateicoties saņemtajam datu kopumam, ir skaidrs, ka tas bija kaut kas krietni vairāk,”
CITI ŠOBRĪD LASA

norādīja “Symantec” pārstāve Džiliana Klīrija. “Tā tika plānota vairākus mēnešus iepriekš, un tās operatoriem bija resursi, lai radītu un vadītu plašu dezinformācijas tīklu. Tā bija ļoti profesionāla kampaņa.”

Kā paskaidroja sociālais tīkls “Twitter”, “Symantec” pētījums balstīts datos, kas zinātniekiem pērn nodoti par aptuveni desmit miljoniem tvītu.

Krievijas kampaņā tika izmantots sociālais tīkls “Facebook” un citi kanāli, tomēr, pateicoties “Twitter” datu pieejamībai, neatkarīgajiem pētniekiem ir vieglāk pētīt šīs kampaņas.

Kampaņa tviterī vadīta profesionāli ar profiliem, kas reģistrēti labu laiku pirms to izmantošanas, un daudzos gadījumos tie uzdoti par mediju un politisko organizāciju profiliem, norādīja “Symantec”.

Vidējais laiks starp profila radīšanu un pirmo tvītu bija 177 dienas.

Kaut arī vairums profilu bijuši automatizēti, ir zīmes, kas liecina par manuālu iejaukšanos, piemēram, dažkārt notikusi oriģināla satura publicēšana vai arī pārpublicētajos tekstos nedaudz mainīta vārdu kārtība, lai radītu autentiskuma iespaidu un samazinātu risku, ka profili tiek dzēsti, norādīja “Symantec”.

Pateicoties kampaņai, īstie tvitera lietotāji daudzus vēstījumus retvītojuši, viens no tvītiem retvītots pat sešus miljonus reižu, bet citi izrādījušies ļoti iedarbīgi demonstrāciju organizēšanā.

“Līdzās tīmekļa aktivitātēm kampaņas operatori arī organizēja demonstrācijas politiskā spektra abu pušu nostāju atbalstam,” norādīja Klīrija.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.