Foto: LETA

“Latvijas dzelzceļš” pirmo pusgadu noslēdzis ar krietni lielāku peļņu nekā plānots 0

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) koncerna nekonsolidētās peļņas apmērs 2019.gada 6 mēnešos sasniedzis 8,9 miljonus eiro – 1,9 reizes vairāk nekā budžetā plānotais peļņas apmērs

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

LDz šā gada sešos mēnešos ir turpinājis strādāt ar peļņu un nodrošinājis stabilu finanšu darbību, kā arī spējis paaugstināt darba ražīguma rādītājus. Turklāt pirmajā pusgadā pieaudzis arī pa LDz infrastruktūru pārvadāto pasažieru skaits.

Pirmajā pusgadā pa LDz infrastruktūru pārvadājot 21,3 miljonus tonnu kravu, “Latvijas dzelzceļš” nekonsolidētā peļņa 2019.gada pirmo sešu mēnešu laikā ir sasniegusi 8,9 miljonus eiro, kas ir 1,9 reizes vairāk nekā budžetā plānotais apmērs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Saimnieciskās darbības rezultātā uzņēmuma neto apgrozījums pirmajā pusgadā bija 97,6 miljoni eiro, kas liecina par stabilu finanšu darbību.

Pieaugums vērojams arī pasažieru pārvadājumu jomā – ja pērn pirmajā pusgadā pārvadāti 8,7 miljoni pasažieru, šogad to skaits pieaudzis līdz 8,9 miljoniem, no kuriem lielākā daļa jeb 8,8 miljoni pārvadāti iekšzemes satiksmē.

Lai gan pārvadāto kravu apjoms salīdzinājumā ar 2018. gada pirmajiem sešiem mēnešiem ir sarucis, tomēr atsevišķos kravu segmentos ir vērojams būtisks pieaugums salīdzinājumā ar pagājušo gadu.

Nafta un naftas produkti pirmajā pusgadā pārvadāti 4,9 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 20,5% mazāk nekā 2018. gada pirmajā pusgadā.Savukārt akmeņogles pārvadātas 10,2 miljonu tonnu apmērā, kas ir tikai par 0,1% mazāk nekā pirms gada šajā periodā.

Minerālvielas pārvadātas par 38,8% vairāk, ķīmiskās kravas par 27,6% vairāk un kokmateriāli – par 26% vairāk.

“Šā gada pirmajā pusgadā koncerns ir turpinājis stabilu finanšu darbību, un, pateicoties LDz valdes un visas uzņēmuma komandas aktīvajam darbam pie efektivitātes palielināšanas un izmaksu optimizācijas, ir izdevies gan strādāt ar peļņas rādītājiem, kuri pārsniedz budžetā plānoto peļņas apmēru, gan arī palielināt darba ražīguma rādītājus uz vienu darbinieku,” norāda LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Lai gan graudu pārvadājumu apjoms pirmajā pusgadā ir sarucis, salīdzinājumā ar šo pašu periodu 2018.gadā, patlaban ir sākusies aktīvā graudu novākšanas sezona, un saskaņā ar lauksaimnieku aplēsēm, tā šogad būs ievērojami lielāka nekā pērn. Arī graudkopju organizācijas ir informējušas LDz par vēlmi pa dzelzceļu pārvadāt lielus kravu apjomus.

Reklāma
Reklāma

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, ka arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītājiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.