
Latvijas mazie uzņēmumi arvien vairāk iesaistās eksportā 0
Arī Latvijas mazie uzņēmumi jeb uzņēmumi ar apgrozījumu līdz diviem miljoniem latu gadā arvien vairāk iesaistās starptautiskajā tirdzniecībā, liecina “Swedbank” dati.
Pēdējo trīs gadu laikā eksportēt sākušu uzņēmumu skaits “Swedbank” klientu vidū ik gadu pieaug par aptuveni 5%, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja “Swedbank” preses sekretāre Kristīne Jakubovska.
Uzņēmumu darbība liecina, ka Latvijas ražotāji kļuvuši noturīgāki pret negatīviem ārējiem šokiem, spēja saglabāt rentabilitāti un izveidot finanšu uzkrājumus, skaidroja Jakubovska.
Savukārt investīcijas attīstībā ļāvušas pilnveidot ražošanas procesu un paplašināt produktu klāstu. Turklāt mazo uzņēmumu – ražotāju – uzsvars arvien vairāk tiek vērsts uz pievienoto vērtību un eksporta orientētu struktūru, liecina “Swedbank” dati.
“Starpvalstu tirdzniecība norāda ne tikai uz preču piegādi galapatērētājiem. Uzņēmumi gan eksportē gatavo produkciju uz savām struktūrvienībām ārzemēs, gan iekļaujas starptautiskās ražošanas ķēdēs. Gaidāms, ka starptautiskajā tirdzniecībā nākamo desmit gadu laikā lielākā nozīme būs mašīnbūves, elektronikas un transporta aprīkojuma nozarēm,” piebilda Jakubovska.