
Lielākā daļa cilvēku iepērkas nepareizi: uz kuru veikala plauktu labāk neskatīties? 17
Eksperti atklājuši, ka lielākā daļa pircēju visā pasaulē lielveikalos iepērkas nepareizi. Viņi uzsver – nevajadzētu izvēlēties preces, kas novietotas acu augstumā. Un tam ir konkrēti iemesli, raksta Daily Mail.
Pircēju tiesību aizsardzības organizācijas Which? speciālisti norāda: preces, kas izvietotas tieši acu līmenī, bieži vien šķiet vilinošas, taču visbiežāk tās ir arī krietni dārgākas nekā preces, kas novietotas augstāk vai zemāk.
Lai tiešām ietaupītu, vajadzētu vērst skatienu zemāk — uz apakšējiem plauktiem.
Turklāt eksperti atgādina, ka labi zināms zīmols vēl negarantē augstāku kvalitāti. Pētījumi liecina – daži lētāki produkti nereti kvalitātes ziņā pārspēj dārgākos.
Lielveikali izmanto virkni psiholoģisku paņēmienu, lai liktu klientiem tērēt vairāk.
Viens no visbiežāk izmantotajiem ir produktu izvietojuma stratēģija – shēma vai modelis, kas nosaka, kā preces izvietot veikala plauktos, lai maksimāli palielinātu to pārdošanas apjomus.
Viens no galvenajiem principiem: “acs līmenis – pirkuma līmenis”, jo preces šajā zonā tiek pārdotas vislabāk.
Parasti acu augstumā tiek izvietoti dārgāko zīmolu produkti, savukārt veikalu privātie zīmoli (t. s. private label) parasti novietoti augšējos vai apakšējos plauktos.
Arī preču novietojums eju sākumā var negatīvi ietekmēt pārdošanas apjomus – pircējam nepieciešams īss brīdis, lai “noskaņotos” iepirkšanās procesam un “uzsāktu kustību” – piemēram, saprast, ko tieši viņš meklē, kur kas atrodas, un sāktu vērtēt preces.
Tāpēc preces, kas atrodas ejas sākumā, bieži paliek nepamanītas – pircējs tajā brīdī vēl nav pilnībā iesaistījies aktīvā izvēles procesā.
Lielveikali bieži vien novieto ikdienā visvairāk nepieciešamās preces, piemēram, pienu vai olas, dziļāk veikalā un pēc iespējas tālāk vienu no otras, lai pircējs būtu spiests izstaigāt visu veikalu un pa ceļam impulsīvi ielikt grozā arī citas lietas.
Pircēju uzmanību apzināti novērš arī spilgtas izkārtnes, vitrīnas un sezonas “īpašie piedāvājumi”.
Tāpēc, lai iepirkšanās būtu efektīvāka un budžetam draudzīgāka, eksperti iesaka sagatavot iepirkumu sarakstu un stingri turēties pie tā.