Foto: LETA

Mistērija pēc tehniskās apskates: “Auto pēkšņi nomirst, kaut viss bija kārtībā!” Cilvēki soctīklos dalās aizdomīgās sakritībās 0

Sociālajā medijā “Thread” kāda sieviete dalījusies pieredzē, kas raisījusi plašu diskusiju un arī šaubas par iespējamo sakritību, vai pēc tehniskās apskates kaut kas patiešām “notiek” ar automašīnām?

Reklāma
Reklāma
Eksperts nosauc 5 ļoti uzticamas automašīnas: tās kalpos līdz pat pensijai
Traģēdija bērnu nometnē: 15 gadus vecs zēns gājis bojā, pildot vadītāja doto uzdevumu
Nevēlies atvadīties no 9000 eiro? Šajās valstīs urinēšana jūrā vai tās tuvumā var dārgi maksāt
Lasīt citas ziņas
“Pēc tehniskās apskates veikšanas CSDD noliku mašīnu, un pāris dienas ar to nebraucu. Kad vajadzēja doties ceļā – auto vairs nevarēju iedarbināt. Panelī spīdēja lampiņas, bet motors negriezās. Akumulators – tukšs. Mašīna pat nebija aizslēgta. Zināmi vēl divi līdzīgi gadījumi, kad auto “nomirst” tieši pēc apskates, pat CSDD teritorijā. Šobrīd aķītis uzlādēts un darbojas, bet šī sakritība liek domāt – vai tas tiešām ir tikai akumulators?”, raksta sieviete.

Diskusijā iesaistījās desmitiem cilvēku un izteica savu viedokli.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kāds vīrietis, kurš sevi dēvē par neliela autoservisa vadītāju, dalās pieredzē: “Arī man klienti divreiz sūdzējušies par šādu situāciju. Ar auto elektriķi jokojot spriedām – pie vainas varētu būt “Latvietis/Latviete” uzlīme uz auto. Tās esot dīvaini magnetizētas un kopā ar virsbūvi negatīvi ietekmē akumulatoru.”

Sakritība vai neuzmanība?

Citā komentārā kāda lietotāja piebilst: “Pēc apskates, kad biju nomainījusi priekšējo stiklu, pēkšņi pārstāja darboties radio. Manuprāt, viņi apskates laikā tomēr kaut ko izdara vai pārprogrammē.”

Tikmēr citi komentētāji saglabā kritisku pieeju: “Tehniskajā apskatē neveic nekādas manipulācijas ar auto elektroniku. Ja kaut kas notiek pēc tam, tā, visticamāk, ir sakritība vai jau iepriekš pastāvējusi problēma.”

Ko saka speciālisti?

Vairāki pieredzējuši autobraucēji iesaka pārbaudīt strāvas patēriņu, kad auto atrodas “miega režīmā”: “Ja auto neatslēdz, dažām markām tas neiemieg, un rezultātā tiek lēnām iztukšots akumulators. Jāizmēra, cik mA patērē auto miera stāvoklī – nevajadzētu pārsniegt 30–50 mA.”

Kāds komentētājs uzdod konkrētu jautājumu: “Vai auto ir Renault?” – jo šīs markas automašīnām esot raksturīga līdzīga uzvedība, ja nav pareizi atslēgti.

Jau iepriekš la.lv portālā rakstījām par līdzīgu sūdzību un skaidrojām, kā šādās situācijās ieteicams rīkoties.

“Ja klientam rodas pamatotas aizdomas, ka tehniskās apskates laikā bojāta automašīna inspektora nekorektas rīcības dēļ (uzsvars uz nekorektu un neuzmanības dēļ nodarītiem bojājumiem), nekavējoties jāvēršas pie tehniskās apskates stacijas vadītāja, izklāstot radušās aizdomas. Katrs gadījums tiktu individuāli izvērtēts un, ja apstiprinātos, ka bojājums radies inspektora vainas dēļ, tas ir civiltiesiskais gadījums un bojājums tiktu novērsts ar civiltiesiskās apdrošināšanas palīdzību,” paskaidro VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters.

Reklāma
Reklāma

Bet, ja tehniskās apskates laikā automašīnai rodas tehniskas problēmas, kas saistītas ar tās tehnisko stāvokli, piemēram, plīst bremžu caurulīte vai rodas kādas problēmas ar dzinēju un tamlīdzīgi, tas liecina par automašīnas neatbilstīgo tehnisko stāvokli, un šādi gadījumi netiekot izskatīti kā apdrošināšanas gadījumi.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.