Foto – LETA

Nākamgad alus ražotāju izaicinājumi būs PET iepakojuma ierobežojumi un akcīzes kāpums 0

Nākamgad Latvijas alus ražotāju galvenie izaicinājumi būs grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas paredz aizliegumu tirgot alu liela tilpuma plastmasas (PET) pudelēs un akcīzes nodokļa likmes alum palielināšana, atzina Latvijas Alus darītāju savienības izpilddirektors Pēteris Liniņš.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Onkologi nosauc pārtikas produktus, kurus būtu tūlīt jāpārtrauc lietot uzturā, ja grib izvairīties no vēža
Kokteilis
FOTO. Haoss pirms Eirovīzijas lielā fināla: valstis nosoda Nīderlandes pārstāvja diskvalifikāciju, bukmeikeri nosauc pašreizējos favorītus
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā! 71
Lasīt citas ziņas

“Ja gadiem ilgi daļa uzņēmumu ir ražojuši alu PET iepakojumā, būtiska tilpuma ierobežojuma stāšanās spēkā viņiem būs liels izaicinājums. Šiem ražotājiem būs jākompensē PET iepakojumā pārdotā alkohola apmērs ar citā iepakojuma veidā pārdotajiem apmēriem. Tas būs grūti, it sevišķi, ņemot vērā importa produkcijas konkurenci,” teica Liniņš.

Nozarei izaicinājums būs arī pieaugušās akcīzes nodokļa likmes alum, kas padarīs produktu dārgāku, kamdēļ to mazāk pirks.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tomēr Liniņš prognozēja, ka pierobežas tirdzniecībā pārdotā alkohola apmēra ziņā nākamgad saglabāsies līdzīgas tendences kā šogad.

“Ņemot vērā, ka Latvijā trīs gadus uz priekšu ir noteikts akcīzes nodokļa likmju kāpums un tas ir noteikts arī Igaunijā, pārrobežas tirdzniecības apmērs arī varētu nemainīties un turpinās būt pietiekoši augsts,” sacīja Liniņš, prognozējot, ka arī nākamgad alkohola tirdzniecības apmēri Latvijas-Igaunijas pierobežā turpinās augt, daļēji kompensējot iekšējā patēriņa kritumu. Šāda tendence gan nebūs vērojama Latvijas-Lietuvas pierobežā, jo akcīzes nodokļa likmes starpība starp Lietuvu un Latviju nebūs tika būtiska.

Viņš arī prognozēja, ka mazo alus darītavu skaits Latvijā turpinās augt, neraugoties uz to, ka tirgus ir ierobežots attiecībā uz jauniem tirgus “spēlētājiem”. Pēc viņa sacītā, tirgū joprojām ir vieta jaunajām mazajām alus darītavām, kas izvietotas blakus restorāniem, jo tie viens otru papildina. “Ar to domāju alus ražošanu reģionos – mazās kafejnīcās, restorānos, ar savu stāstu un piederību konkrētai vietai. Tādai nišai, es domāju, vēl ir vieta tirgū,” pauda Liniņš.

Viņa atzina, ja lielās alus darītavas turpina nemainīgi strādāt un ir iekarojušas savas pozīcijas, tad starp mazajiem alus ražotājiem ir zināma mainība – kāda alus darītava slēdzas ciet un tās vietā veras cita jauna, bet kopumā mazajām alus darītavām skaita ziņā ir tendence nedaudz palielināties.

Latvijas Alus darītāju savienība ir dibināta 1993.gadā, un tajā ir pārstāvētas mazās Latvijas alus darītavas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.