Publicitātes foto

Nepiegādā preci, izvairās no saziņas, naudu neatgriež: veikali Latvijā, kuros labāk neiepirkties 10

Strauji pieaugot patērētāju sūdzību skaitam par internetveikaliem “www.proffit.lv” un “www.korbotex.lv”, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) vērsies Valsts policijā par noziedzīga nodarījuma pazīmēm kompāniju “Kasija”, “Multi-Services” un “Maku Group” darbībās, aģentūru LETA informēja PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka patērētāju sūdzību skaits par internetveikaliem “www.proffit.lv” un “www.korbotex.lv strauji pieaug, jo netiek piegādātas pasūtītās preces, uzņēmumi izvairās no saziņas ar patērētājiem saistībā ar noslēgto līgumu neizpildi un neatmaksā patērētāju veikto samaksu par precēm, kuras viņiem nav piegādātas.

Gertmane atzīmēja, ka PTAC joprojām turpina saņemt patērētāju iesniegumus jeb sūdzības par pirkumiem minētajos interneta veikalos. Patērētāji ir samaksājuši pilnu priekšapmaksu par precēm, tomēr nav saņēmuši ne pasūtītās preces, ne naudas atmaksu, tāpat viņi tiek maldināti gan par preču piegādes, gan par naudas atmaksas termiņiem.

CITI ŠOBRĪD LASA
Viņa minēja, ka bieži vien komersanti nav sasniedzami – uz telefona zvaniem un e-pasta vēstulēm komersanti neatbild. Minētie komersanti izvairās no saziņas arī ar PTAC, neatbildot uz iestādes pieprasījumiem sniegt paskaidrojumus.

PTAC, saskatot noziedzīga nodarījuma pazīmes “Kasija” un “Multi-Services”, kā arī “Maku Group” rīcībā, un nolūkā aizsargāt patērētājus un nodrošināt kaitējuma atlīdzināšanu, kā arī novērst un atklāt krimināla rakstura apdraudējumus, ir vērsies Valsts policijā.

“Patlaban ar PTAC kompetencei atbilstošiem tiesiskiem līdzekļiem patērētāju tiesību aizsargāšana pret noziedzīgiem nodarījumiem – iespējamu noziedzīgu nodarījumu – un noziedzīga nodarījuma rezultātā nodarītā kaitējuma atlīdzināšanas nodrošināšana nav iespējama,” atzīmēja centrā.

Gertmane minēja, ka internetveikalā “www.proffit.lv” ir norādīts, ka fiziskas personas apkalpo “Kasija”, bet juridiskas personas jeb “bussiness-to-bussiness (B2B) klientus – “Multi-Services”.

Tomēr no patērētāju iesniegumiem izriet, ka arī fiziskām personām, veicot pasūtījumu mājaslapā “www.proffit.lv”, rēķins bieži vien ir izrakstīts ar “Mult-Services” rekvizītiem. Savukārt internetveikalā “www.korbotex.lv” preces piedāvā “Maku Group”.

Saņemot informāciju par problēmām, ar ko saskaras patērētāji, PTAC ir īstenojis dažādus preventīvos uzraudzības pasākumus attiecībā uz minētajiem internetveikaliem. Lai pasargātu no iespējamas jaunu patērētāju pievilināšanas minētajos internetveikalos, piemēram, ar solījumiem īsā laika periodā piegādāt preci, ir panākta attiecīgo vietņu izslēgšana no salīdzināšanas portāliem “kurpirkt.lv”, “gudriem.lv” un “salīdzini.lv”, klāstīja Gertmane.

Viņa atzina, ka ir pieņemts lēmums, ar kuru “Kasija” sodīta par negodīgas komercprakses īstenošanu. PTAC oktobra sākumā ir vērsies Valsts policijā par iespējamām krāpnieciskām darbībām no “Kasija” un “Multi-Services” puses, un pret šiem komersantiem Valsts policijā ir sākts kriminālprocess. Savukārt, pieaugot sūdzību skaitam par “www.korbotex.lv” vietnē pasūtītajām, bet nesaņemtajām precēm un komunikācijas problēmām, kas norāda arī uz šī internetveikala iespējamu izmantošanu noziedzīgu nodarījumu izdarīšanā, PTAC ir ziņojis Valsts policijai un lūdzis izmeklēt arī “Maku Group” darbības kriminālprocesā.

Reklāma
Reklāma

Līdz ar to PTAC aicina patērētājus, kuriem ar “Kasija” un “Multi-Services”, kā arī “Maku Group” prettiesiskām darbībām ir nodarīti zaudējumi – pasūtījums nav izpildīts un tā pirkuma maksa nav atmaksāta, un pārdevējs izvairās no saziņas un iebildumu risināšanas -, vērsties ar oficiālu iesniegumu Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvaldes trešā biroja otrajā nodaļā, lūdzot atzīt patērētāju par cietušo un pieprasīt nodarītā kaitējuma kompensāciju.

LETA jau ziņoja, ka oktobra sākumā PTAC brīdināja par “Kasija” un “Multi-Services” darbībām internetveikalā “proffit.lv”.

Tāpat centrs aicināja patērētājus rūpīgi izvērtēt nepieciešamību iegādāties preces no internetveikala “proffit.lv”, ņemot vērā saņemto sūdzību lielo skaitu.

Savukārt oktobra beigās “Kasija” tika piemērots naudas sods 1580 eiro apmērā un tirgotājam uzlikts arī tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi.

“Firmas.lv” informācija liecina, ka “Kasija” pērn strādāja ar 15 861 eiro apgrozījumu un peļņu 3286 eiro apmērā. Uzņēmums reģistrēts 1997.gada maijā, un tā pamatkapitāls ir 2845 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Genādijs Jevdokimovs, 2.novembrī nomainot iepriekšējo īpašnieku Romānu Kokinu.

“Multi-Services” pērn strādāja ar 469 eiro zaudējumiem, bet ieņēmumus no pamatdarbības neguva. Uzņēmums reģistrēts 2014.gada decembrī, un tā pamatkapitāls ir 2888 eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Andrejs Visockis. Savukārt iepriekš, līdz 19.oktobrim,uzņēmuma īpašnieks bija Andrejs Matjuņins.

Savukārt “Maku Group” pērn strādāja ar 5849 eiro apgrozījumu un peļņu 1840 eiro. Kompānija reģistrēta 2015.gada septembrī, un tās pamatkapitāls ir 3000 eiro. Kompānija pieder Visockim.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.