
Pārsteidzošs iemesls, kāpēc stjuartu drošības jostas atšķiras no pasažieru jostām. Vai esi pamanījis atšķirību? 0
Izrādās, šai atšķirībai ir ļoti praktisks un pārsteidzošs iemesls – tas saistīts ar drošību, komfortu un spēju ātri reaģēt ārkārtas situācijās. Lūk, kāpēc lidojumu apkalpes jostas nav tādas pašas kā tavējā.
Lidojuma beigās bieži dzirdams, kā pilots informē salonu par atlikušo laiku līdz nosēšanās brīdim – parasti tas ir no 10 līdz 20 minūtēm. Kad lidmašīna sāk nolaisties, iespējams, tu vēro pilsētas gaismas, kas kļūst arvien tuvākas, vai piefiksē stjuartus, kas gatavojas noslēgt lidojumu. Un kad viņi beidzot apsēžas pēdējos lidojuma mirkļos, tu, iespējams, pamanīsi, ka viņu drošības jostas izskatās citādāk nekā pasažieriem.
Kamēr pasažieriem pietiek ar vienkāršu jostu ap gurniem, lidojumu apkalpei ir papildu stiprinājumi krusteniski pāri krūtīm. Šis jautājums jau sen ir raisījis ceļotāju interesi.
Kāds lietotājs “Reddit” forumā reiz jautāja: “Kāpēc stjuartiem ir krusteniskā “X” formas drošības josta, bet pasažieriem tikai josta pāri gurniem?” Komentārā bijusī lidojumu apkalpes darbiniece atcerējās darbu mazā 50 vietīgā lidmašīnā, kur “lēkājošais stjuartu sēdeklis nebija īpaši piestiprināts – tikai sliedes, kurās to varēja izvilkt no nodalījuma.”
“Papildu jostas bija nepieciešamas, jo parasts pacelšanās vai nolaišanās bija gana trauksmains, un sēdeklim bija daudz mazāk polsterējuma nekā pasažieru krēsliem,” viņa skaidroja. “Kad viss iet greizi, tu noteikti gribi, lai stjuarti ir drošībā.”
“Tu esi aizvietojams, bet stjuarti – nē,” piebilda kāds lietotājs, kamēr cits rakstīja: “Viņi ir vērtīgāki nekā tu vai tava bagāža.”
Vēl viens lietotājs iesaistījās diskusijā, rakstot, ka “lidmašīnās drošības jostas galvenokārt ir paredzētas aizsardzībai pret turbulenci.” Galvenais mērķis ir “noturēt pasažierus sēdvietās”, un gaisā parasti nav situāciju, kur “problēma būtu trieciena spēks uz priekšu,” kā tas ir auto avārijās.
Kāpēc stjuarti valkā īpašas drošības jostas?
Aviācijas eksperte un aviācijas vadības profesore no Dublinas Pilsētas universitātes Marina Efthymiou izdevumam “Metro” skaidro, ka tas ir “komforta un drošības kompromiss.”
Marina norāda, ka pasažieri “visticamāk nenēsātu šādas jostas, ja tās būtu kā stjuartiem – un ārkārtas situācijā viņi tās nevarētu pietiekami ātri noņemt evakuācijas laikā.”
Arī sēdekļi ir atšķirīgi – “stjuartu sēdvietas bieži atrodas vietās, kur nav papildu aizsardzības, tāpēc josta nodrošina lielāku stabilitāti.” Viņa secina: “Galvenie faktori, kas atšķir jostas, ir lietošanas vienkāršība un evakuācijas ātrums.”
Tā kā stjuartu darbs ir rūpēties gan par pasažieru komfortu, gan drošību, viņiem ir arī daži triki, kā palīdzēt īpaši nervoziem ceļotājiem.
37 gadus vecā Mērila Lava (Meryl Love), starptautiskās aviolīnijas stjuarte, pastāstīja, ka viņai ir īpašs paņēmiens, kā nomierināt pasažierus.
“Es zinu, ka pasažieri skatīsies uz mani, lai redzētu, kā es reaģēju – īpaši, ja turbulence ir tik stipra, ka mums jāsēžas savās vietās,” viņa dalījās. “Tāpēc es uzlieku lielu, mākslīgu smaidu. Izliekos, ka smejos par joku, un vispār izskatos ļoti priecīga. Tā ir vesela izrāde, un, šķiet, tā strādā.”