Foto AP/Scanpix/LETA

Slovēnija jauniem automobiļiem nosaka bargus kaitīgo izmešu ierobežojumus 1

Slovēnija ceturtdien paziņoja par bargu jaunu noteikumu ieviešanu jauniem ar benzīna un dīzeļdzinējiem aprīkotiem automobiļiem, norādot, ka no 2030.gada reģistrēt būs iespējams vien automašīnas ar krietni zemāku kaitīgo izmešu apjomu kā šobrīd.

Reklāma
Reklāma
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu
Norvēģijā ir pilsēta, kuras iedzīvotājiem jau vairāk nekā 70 gadus ir aizliegts nomirt. Nežēlīgs liktenis sagaida tos, kuri saslimuši 30
VIDEO. “Divas mašīnas pašvaldības policijas atbrauca” – Ogrē slēgts bērnu izveidotais dzērienu veikals
Lasīt citas ziņas

“Sākot no 2030.gada, mēs neļausim reģistrēt tradicionālas ar degvielu darbināmas automašīnas, kādas tiek lietotas šobrīd,” pavēstīja Slovēnijas Infrastruktūras ministrijas preses pārstāvis.

Viņš pavēstīja, ka no tā brīža būs ļauts reģistrēt tikai tos automobiļus, kuru kaitīgo izmešu apjoms nepārsniedz 50 CO2 gramus uz kilometru, un šobrīd šādu līmeni sasniedz vien elektriskās vai hibrīdautomašīnas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ļubļana ir “pārliecināta, ka līdz tam laikam automašīnu nozare būs panākusi ārkārtēju tehnisku attīstību un palielinās elektrisko un tādu automobiļu tirdzniecību, kuru kaitīgo izmešu apjoms ir krietni zemāks,” piebilda ministrijas preses sekretārs.

Šādi Slovēnijas plāni ir daļa no ceturtdien pieņemtās stratēģijas, kas paredz līdz 2030.gadam uzlabot alternatīvo degvielu infrastruktūru, tostarp paredzot 22 300 automašīnu uzlādes stacijas, salīdzinot ar 230 stacijām šobrīd.

Francija un Lielbritānija jau paziņojušas par plāniem 2040.gadā pārtraukt benzīna un dīzeļdzinēju automašīnu tirdzniecību, bet citas valstis, tostarp Zviedrija, Dānija un Somija ir paudušas līdzīgas ieceres.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.