
Straujuma prognozē, ka pedagogu atalgojuma modelis varētu tikt pieņemts līdz rudenim 0
Ministru prezidente Laimdota Straujuma prognozē, ka jaunais pedagogu darba samaksas modelis varētu tikt pieņemts līdz šā gada rudenim.
Straujuma intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” sacīja, ka konceptuāli jaunajam pedagogu darba samaksas modelim, kurš jau vairākkārt atlikts, atbalsts ir, vienlaikus nepieciešami precīzāki aprēķini.
Premjere arī pieļāva, ka, iespējams, valdība pirms jaunā pedagogu darba samaksas modeļa pieņemšanas valdība varētu apstiprināt grozījumus minimālajā skolēnu skaitā, kas nepieciešams, lai būtu iespējams atvērt jaunu vidusskolas klasi.
Aģentūra BNS ziņoja, ka par pedagogu jauno atalgojuma modeli valdības komitejas sēdē pirmdien ziņoja izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.
Savukārt Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga pauda, ka konceptuāli atbalsta dokumenta virzību, taču arodbiedrībai ir daudzi iebildumi, un ja tie netiks ņemti vērā, tad viņa pieļāva arī protesta akciju rīkošanu.
LIZDA uzstāj uz to, ka pedagogu atalgojuma palielinājuma grafikam jābūt ietvertam nevis Ministru kabineta noteikumu anotācijas pielikumā, bet gan pašos MK noteikumos.
Tāpat Vanaga iebilda pret atalgojuma palielināšanu mazo skolu pedagogiem uz lielo skolu pedagogu atalgojuma rēķina.
Pedagogu atalgojums jaunajā modelī tiek rēķināts par 36 darba stundām nedēļā. Tās ietver visus pedagoga veicamos darbus mācību procesā – vidēji 24 mācību stundas, to sagatavošanu, darbu labošanu, konsultācijas, darbu ar vecākiem, darbu skolas attīstībā. Skolotāju atalgojums ir atkarīgs no skolēnu skaita klasē un tiek noteikts robežās no 760 līdz 1000 eiro mēnesī par vienu amata vienību. Jaunais modelis paredz lielāku atbalstu skolēniem, lai nodrošinātu izglītības kvalitātes paaugstināšanu un samazinātu nevienlīdzību pilsētu un lauku skolēnu mācību sasniegumos.
Jaunā modeļa ieviešanai valsts budžetā gadā papildus nepieciešami 31,43 miljoni eiro, 2016.gada četriem mēnešiem – 10,48 miljoni eiro, lai novērstu pedagogu atalgojuma pašreizējo nevienlīdzību un palielinātu nepieciešamo atbalstu skolēniem.