Foto: REUTERS/SCANPX
Foto: REUTERS/SCANPX
Uzņēmums “Chipotle” pieņēmis lēmumu automatizēt šo ražošanas sadaļu laikā, kad restorānu nozarē katastrofāli trūkst darbaspēka. “Chipotle” gvakamoles mērci drīzumā pagatavos robots.

Trūkst darbinieku… Meksikāņu restorānā unikāls robots gatavos gvakamoles mērci 8

Jūsu “Chipotle guacamole” drīzumā pagatavos robots! Iepazīstieties ar “Autocado” — kompānijas “Chipotle” robotu, kas izstrādāts, lai veiktu nogurdinošākos darba posmus gvakamoles mērces pagatavošanas gaitā – avokado griešanu, tā serdes izgriešanu un mizošanu. Ar robota prototipu, kas, atklāti sakot, vairāk izskatās pēc sudraba ledusskapja, nevis humanoīda, “Chipotle” pievienojas to strauji augošo ātrās ēdināšanas uzņēmumu rindai, kas vēlas izmantot robotizētas tehnoloģijas savu izmaksu samazināšanai, tā vēstīja ASV medijs “CNN“.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Armands Puče: Evika Siliņa ir ar pautiem, Jānis Citskovskis – žmogs, bet Krišjānis Kariņš – princese, kas neuzņemas atbildību 82
Veselam
Nosaukti 8 pārtikas produkti, kuru patēriņš jāierobežo, kļūstot vecākam 38
Masveida represijas Krievijā. Paraugprāvas atgādina Staļina laikus
Lasīt citas ziņas

Uzņēmums “Chipotle” (CMG) pieņēma lēmumu automatizēt šo ražošanas sadaļu laikā, kad restorānu nozarē trūkst darbaspēka, un maijā ASV restorānu un naktsmītņu sektorā darba vietu vakanču skaits sasniedza 1,2 miljonus. Pēdējo 20 gadu laikā pirms pandēmijas šajā nozarē trūkstošo strādājošo skaits tikai vienu reizi ir pārsniedzis 1 miljona atzīmi. Bet “Chipotle” (CMG) norāda, ka šis “uz sadarbību vērstais robots” nevis likvidēs darbavietas, bet gan tā vietā darbinieki strādās ar robotu, lai paātrinātu gvakamoles mērces ražošanu.

Lai izveidotu gvakamoles mērces krēmīgo konsistenci darbiniekam joprojām būs jāsamaisa avokado ar citām sastāvdaļām, piemēram, sāli, laima sulu un halapenjo pipariem. “Mums ir svarīgi saglabāt esošo pieredzi un gvakamoles mērces pagatavošanu precīzi atbilstoši mūsu standartiem,” tā sacīja “Chipotle” klientu un tehnoloģiju vadītājs Kērts Gārners (Curt Garner). “Ierīce tika īpaši izstrādāta tieši kompānijas “Chipotle” vajadzībām ar mērķi atvieglot darbinieku identificētos ražošanas procesa sāpju punktus,” tā Gārners teica “CNN”.

CITI ŠOBRĪD LASA
Foto: SHUTTERSTOCK

Gvakamoles mērces partijas pagatavošana aizņem nedaudz mazāk par stundu, taču “Autocado” ir potenciāls šo laiku samazināt pat uz pusi, veiksmes gadījumā Meksikas ātrās ēdināšanas uzņēmumam ietaupot miljoniem dolāru ikgadējās pārtikas izmaksās, lēš uzņēmums.

Šīs izmaiņas atspoguļo lielāku tendenci automatizēt darba uzdevumus restorānos.

Hamburgeru ķēde “White Castle” ieviesa robotu ar nosaukumu “Flippy 2”, kas savā pārziņā ir pārņēmis visu restorāna fritēšanas funkciju. Tāpat restorāni visā valstī ievieš mākslīgā intelekta risinājumus.

Lai izmantotu “Autocado”, darbinieks tajā iekrauj līdz 25 mārciņām avokado. Pēc tam robots nomizo augļus, pārgriež tos uz pusēm un izņem serdes, sagrieztos un nomizotos avokado savācot tvertnē.

Uzņēmums norādīja, ka “Chipotle” katru gadu iepērk vairāk nekā 100 miljonus mārciņu avokado. Automātiskās avokado mizošanas mašīnas jau pastāv. Bet “Autocado” ir īpaši izstrādāts “Chipotle” vajadzībām un ir patentēts, tā sacīja uzņēmums medijam “CNN”.

Lai izstrādātu savu dizainu, “Chipotle” sadarbojās ar “Vebu Labs” – ASV, Kalifornijā bāzētu robotikas jaunuzņēmumu, kas robota izstrādes gaitā analizējot produktu sagatavošanas procesus dažādos “Chipotle” restorānos un identificējot darbinieku veiktos darbietilpīgākos uzdevumus.

Programmas “Cultivate Next” ietvaros uzņēmums “Chipotle” ir investējis “Vebu Labs” 50 miljonu ASV dolāru. Iespējams, ka nākamie parādīsies trauku mazgāšanas roboti, tā paziņoja uzņēmums. Un “Chipotle” jau testē “Chippy” — robotizētu virtuves palīgu, kas izmanto mākslīgo intelektu, kas domāts kraukšķīgu tortilju čipsu pagatavošanai.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.