Foto – Stock.xchng

Uzņēmēji: Atlaides kolektīvās iepirkšanās portālos vairumā gadījumu ir reālas 0

Kolektīvās iepirkšanās portālos vairumā gadījumu piedāvātās atlaides ir reālas, nevis izdomātas, biznesa portālam “Nozare.lv” apgalvoja cenu salīdzināšanas portāla “Gudriem.lv” pārstāvis Dmitrijs Zaznovs un iepirkšanās portāla “Zizu.lv” īpašnieces SIA “Kupikupon Global” Baltijas valstu reģionālais direktors Samads Muhamedovs.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 skaitļiem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

Zaznovs norādīja, ka plašsaziņas līdzekļos bieži dzirdama kritika par kolektīvās iepirkšanās portāliem, kas it kā mānot savus klientus, piedāvājot atlaides, kuras patiesībā ir mazākas, nekā norādītās. “Tomēr saskaņā ar mūsu praksi šādi gadījumi ir reti un kopumā neraksturo nozari,” tā Zaznovs.

Pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) datiem, pagājušā gada laikā par kolektīvās iepirkšanās portālu darbu saņemtas 148 sūdzības. Turklāt, pēc portāla “Gudriem.lv” datiem, 2012.gadā Latvijas iedzīvotāji iegādājušies vairāk kā 1,6 miljonus kuponu, atzīmēja Zaznovs.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Nākas dzirdēt, ka sūdzības par kuponu portāliem aug, taču tas ir dabiski, jo pieaug arī pats tirgus,” skaidroja Zaznovs, piebilstot, ka pēdējo trīs gadu laikā tas ir pieaudzis vairākas reizes. Turklāt, ja pielīdzina sūdzību skaitu pārdoto kuponu skaitam, tad tas ir daudz mazāks nekā citās sfērās. Kopumā tas vēlreiz pierāda, ka šī tirgus dalībnieku pakalpojumu kvalitāte ir labā līmenī.

Savukārt “Zizu.lv” pārstāvis Muhamedovs tieca, ka patieso atlaides apmēru reizēm ir ļoti grūti noteikt, tādēļ cilvēkiem rodas iespaids, ka viņus cenšas apmānīt.

“Saistībā ar šo jautājumu mēs bieži sazināmies ar PTAC – viņi zina, kā mēs aprēķinam preces nominālo vērtību un atlaidi, kas tiek aprēķināta no nominālās vērtības. Kad ir runa par preci, kuru, piemēram, ir iespējams iegādāties veikalā vai interneta veikalā, piemēram, datoru, telefonu, televizoru, tad cenu diapazons būs diezgan liels – līdz 50%,” norādīja “Zizu.lv” pārstāvis.

Viņš arī skaidroja, ka ļoti lēti interneta preču piedāvājumi var vienkārši neatrasties noliktavā vai arī būt ierobežotā skaitā. Tāpēc interneta iepirkšanās portāliem nākas aprēķināt vidējo cenu un piedāvāt atlaidi atbilstoši tai. “Tādēļ daži klienti, novērtējot piedāvājumu un atrodot šo pašu preci interneta veikalos, var domāt, ka viņus cenšas apmānīt, kaut gan tā nav.”

Pēc portāla “Gudriem.lv” datiem, visbiežākā atlaide, kuru piedāvā kolektīvās iepirkšanās portāli, ir 50% no pamata cenas. “Mēs redzam, ka klientiem atlaides apjoms ir svarīgāks par preci,” teica Zaznovs, piebilstot, ka kuponus cilvēki bieži iegādājas, domājot par nākotni, jo “par tādu cenu nevar nepirkt”, vai arī kuponus izvēlas kā dāvanu. Īpaši pieprasīti ir lēti pakalpojumi un preces vērtībā līdz no pieciem līdz desmit latiem ar 50% vai lielāku atlaidi.

Reklāma
Reklāma

“Konkurentu cīņas tirgus līderu starpā vairs nav iespējamas tikai ar piedāvāto atlaižu apmēra palīdzību. Kolektīvās iepirkšanās tirgus ir sasniedzis noteiktu apjomu un patlaban atrodas uz kvalitatīvu pārmaiņu un jaunas attīstības virzienu sliekšņa,” atzīmēja Muhamedovs.

Problēma ir tā, ka pircējus ir grūti ieinteresēt ar atlaidēm, kuras ir mazākas par 40%, jo klientu prasības paaugstinās. “Tādēļ mēs vēlamies parādīt pircējiem, ka 30 – 35% atlaide kvalitatīvai precei vai pakalpojumam ir ļoti labs piedāvājums. Tā mēs varēsim piesaistīt tos ražotājus un pakalpojumu sniedzējus, kuri patlaban nav ieinteresēti 50% vai lielāku atlaižu piedāvāšanā,” teica Muhamedovs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.