Vai tiešām eksāmenus nevar izlabot ātrāk? Karina Palkova par sistēmas nepilnībām, kas ierobežo skolēnu izvēles brīvību 0

24. jūnija vakarā tika publicēti 9.klašu audzēkņu eksāmenu rezultāti, par kuriem sociālajos tīklos izvērsās plašas diskusijas. TV24 raidījumā “Preses klubs” par eksāmeniem savu viedokli izteica Karina Palkova, profesore, RSU Sociālo zinātņu fakultātes dekāne, vadošā pētniece.

Reklāma
Reklāma
“Autobusā iekāpa apmēram 7 gadus vecs puika…” Šofera drosmīgais lēmums pasargā bērnu no potenciālām briesmām 7
Pagājušajā naktī pie slimnīcas durvīm pusnaktī atstāj džemperī ievīstītu jaundzimušo: mediķi ko tādu 30 gadu laikā piedzīvo pirmo reizi 10
Kokteilis
“Ņemot vērā manu slimību…” Eksprezidents Guntis Ulmanis atklāti stāsta par veselības problēmām ģimenē
Lasīt citas ziņas

“Līdz eksāmena dienai mēs pieskaramies jautājumam par labbūtību un skolēnu psihoemocionālo stāvokli,” viņa norāda, uzsverot, ka pēc tā, ko redzam kopumā, skaidrs ir viens – eksāmeni pārslogo psihisko sistēmu.

“Eksāmens pēc eksāmena, uzdevumi ir gana sarežģīti… Tad skolēns uzraksta eksāmenu, bet eksāmenu pārbauda ilgāk nekā mēnesi,” viņa turpina.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ko tas nozīmē skolēnam un ģimenei? Pēc Karinas Palkovas domām, mēs ar tik ilgu eksāmena pārbaudi ierobežojam skolēnu izvēles brīvību.

“Ja es gribētu iesniegt eksāmenu rezultātus ārpus Latvijas, vai es, tik vēlu uzzinot rezultātus, varu paļauties, ka es laicīgi tikšu uzņemšanā ārpus Eiropas Savienības vai Eiropas Savienībā? Vai tiešām to nevarētu darīt [red. – izlabot eksāmenus] ātrāk vai pārcelt eksāmenu datumus? ” viņa retoriski vaicā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.