Foto: Lita Millere/LETA

Viss beidzot būs labi? Elektrovilcieniem jauni bojājumi kopš marta beigām nav konstatēti 0

Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto elektrovilcienu pantogrāfiem jauni bojājumi kopš šā gada marta beigām nav konstatēti, aģentūrai LETA norādīja AS “Pasažieru vilciens” (PV) pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Kādai automašīnai tev vajadzētu piederēt saskaņā ar zodiaka zīmi – Aunam
TV24
“Galvenais diriģents frontē tagad ir cits!” Ukraiņi šo zaudē vairāk nekā krievi, bet jāslēpj tos ir abiem
FOTO. Zelenska draugi atklāj, kādu personisko cenu karš prasījis no šī cilvēka
Lasīt citas ziņas

PV norādīja, ka arī citu defektu, kas ietekmētu elektrovilcienu ekspluatāciju, nav konstatēti. Tomēr kompānijā piebilst, ka apkopes un ekspluatācijas laikā nereti tiek konstatēti maznozīmīgi defekti, kas nav sistemātiski un neietekmē elektrovilcienu ekspluatāciju, un tiek operatīvi novērsti.

Elektrovilcieniem tiek veiktas regulāras tehniskās apkopes, tādējādi, nodrošinot to drošu un efektīvu ekspluatāciju. Šīs apkopes palīdz savlaicīgi identificēt un novērst iespējamās problēmas, uzturēt elektrovilcienus tehniskā kārtībā, tādējādi paildzinot elektrovilcienu kalpošanas laiku un nodrošināt kvalitatīvus pasažieru pārvadājumus, uzsver kompānijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jau ziņots, ka kopš jauno elektrovilcienu ieviešanas Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā ir konstatēti četri gadījumi, kad ir bojāti pantogrāfi, tostarp trīs gadījumos pantogrāfu bojājumi bija saistīti ar kontakttīklu tehnisko stāvokli, savukārt vienā gadījumā kravas automašīna, braucot pāri pārbrauktuvei, pārrāva kontakttīklu.

Jaunu elektrovilcienu pantogrāfu remonts līdz šim ir izmaksājis kopumā gandrīz 100 000 eiro.

Tāpat ziņots, ka jaunajos elektrovilcienos līdz šim aptuveni 300 logu ir konstatēti defekti. Šogad maija vidū bija nomainīti gandrīz 60% no bojātiem logiem, taču 134 vēl jānomaina. Atlikušo defektīvo logu nomaiņu plānots veikt līdz vasaras beigām.

LETA jau vēstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus 2023.gada decembrī un 2024.gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Savukārt 2024.gada septembra beigās Latvijā bija nogādāti visi 32 Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražotie jaunie elektrovilcieni.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Reklāma
Reklāma

Jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. Pērn uzņēmums pārvadāja 19,44 miljonus pasažieru.

"Pasažieru vilciens" formastērpi
Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā pienāk jaunais "Pasažieru vilciena" elektrovilciens
"Škoda Vagonka" sākusi "Pasažieru vilciena" pasūtīto vilcienu virsbūves montāžu

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.