Mobilā versija
+4.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
21. augusts, 2013
Drukāt

12 vērtīgi padomi, kā parūpēties par labsajūtu augustā

Foto-Stock.hxcngFoto-Stock.hxcng

Par spīti tam, ka daudzi čīkst – ak, vasara jau tuvu astes galam! – vēl varam tvert un baudīt. Vēl esam augustā, mācāmies izjust to šeit un tagad. Ik mirkli, kas saules pieliets. Ik novakari, kas elpo rāmi. Apmīļojam katru smilgu, kas kutina stilbus, un ābeli, kas dāsni cienā ar augļiem. Sasveicināmies ar mākoņu aitiņām un ganām tās kopā ar mierpilnām domām.

 

Vērīgu skatu augu valstībā

Pļava un dārzs tvan ēterisko eļļu pārbagātībā. Raudene, piparmētra, lavanda, timiāns, mārsils – dabas dots nodrošinājums brīdim, kad sakārosies papildināt izsīkstošās rezerves ar smaržīgas tējas tasi, zāļu vannu vai miega spilventiņu. Aromātiskās zālītes spēj saglabāt saules enerģiju pat ziemas aukstumā. Ir īstais brīdis, vēl varam paspēt sarūpēt sargājošo spēku!

 

Saglabāt kā herbāriju

Sakaltēta puķe no ceļojuma. Fotogrāfija no viesošanās lauku mājās. Ievārījums no paša lasītām meža avenēm. Sakaltētas rožu ziedlapiņas tējā. Dziesma, ko skandējāt mašīnā, traucoties pa grantētu lauku ceļu.

Viss atgādina piedzīvoto. Smaržas, garšas, skaņas un pieskārieni paspilgtina sajūtas un dara atmiņas noturīgākas. Pieredzētā košie triepieni spēj uzplaucēt vasaru pat ziemas salā un putenī!

 

Eksperiments uz pirkstgaliem

Lai uzzinātu, cik stabili jūtamies dzīvē, pamēģinām nostāties uz pirkstgaliņiem un aizvērt acis. Vai stāvam nekustīgi vai arī nedaudz šūpojamies, gāžamies, it kā kāds neredzamais grūstītu?

Tas, kurš stāv nesatricināmi, parasti tā arī jūtas savos lēmumos un ikdienas darbībās. Ja tā nav, der aizdomāties, kādēļ dzīvošanai pietrūkst stabilitātes.

 

Atvaļinājumam savs kalendārs

Pajautājam sev – ko visvairāk gribētu izjust brīvajā laikā, atvaļinājumā? Kādi būtu man tīkamākie ritmi? Tiem arī ļaujamies! Atzīstam par gana labu to, ko izvēlamies savam atvaļinājuma priekam, un izbaudām to. Nevis piktojamies un salīdzinām, ka esam piedzīvojuši mazāk nekā citi.

Ja tīk skaidrība, der visu saplānot. Ja ir svarīgi paveikt visu iecerēto, tad tā arī jādara. Bet, ja neizdodas, nevajag sevi šaustīt. Labāk paskatāmies, kas visā tajā pozitīvs. Varbūt pirmo reizi dzīvē esam ļāvušies mirkļa sajūtai!

 

Sasalušais prieks ādai

Vasara ir īstais laiks pārbaudīt, kā iedarbojas aukstuma terapija – noberzēšanās ar ledus gabaliņiem. Tā padara ādu tvirtāku, tonizē un norūda.

Gatavojam līdzīgi kā tēju, aplejot ārstniecības augus ar verdošu ūdeni, tikai tos jāņem mazāk nekā dzērienam. Salejam trauciņos un sasaldējam.

Visiem labi der kumelītes, liepziedi, trejdaivu sunīši, asinszāle un salvija. Uzlējumam var pievienot svaiga gurķa sulu vai pāris pilienu citrona sulas. Ledus terapija nav ieteicama, ja asinsvadi atrodas tuvu sejas ādas virspusei, tomēr drīkst ledutiņu ietīt marlē un parīvēt īsu mirkli, jo tas palīdz stiprināt asinsvadu sieniņas.

Pamēģināsim ledu uzkost kā našķi! Izpētīts, ka saldētā kumosa izkausēšanai tērējam 40 kalorijas.

 

Ļauties ūdens glāstiem

Lielā vasaras dāvana – peldēšanās. Tas ir viens no labākajiem sporta veidiem – ne tas mugurkaulu traumē, ne lielus muskuļus audzē. Gludinot un glāstot ūdens nemanot izvirpo ķermeni plūdlīnijās tikpat skaistu kā viļņos šūpojušos oli. Ja šķiet, ka ūdens pārāk auksts, der atcerēties, ka peldēšanās vēsā ūdenī veicina slaiduma veidošanos.

 

Pārdomas gājputnu laikā

Augustā atkal gaisā putnu nemiers. Lasās baros, gatavojas promceļam. Gājputni uzjunda ilgas pēc vārdos nenosaucamā. Augustā putni pasniedz stundu līderības gudrībā. Ko nozīmē tādam būt, atvēlot otram lidot tavā plūsmā? Kā ir atzīt par svarīgāko otru, lidot viņa vējā? Un ik pa laikam mainīties – tiklīdz vairs nav spēka šķelt vēju, uzņemties atbildību – ļaut, lai kāša priekšgalā izvirzās stiprākais, izturīgākais.

 

Izbaudīt nebijušo

Uzdevums augustam – piedzīvot trīs jaunumus. Izdarīt kaut ko citādāk, izbaudīt ko nebijušu. Piecelties līdz ar sauli. Uzdrošināties ieskatīties acīs pretimnācējam, ja parasti acis esam novērsuši. Apstāties uz mirkli skrējienā. Ja ik dienas pārvietojamies mērķtiecīgi no punkta uz punktu, no pienākuma uz nākamo, uz mirkli apsēdīsimies ielas vai ceļa malā un nesteidzīgi pavērosim, kas notiek apkārt. Cik dzīve ir koša un pārsteidzoša!

 

Lutinām rokas un seju

Atslodze sastrādātām, raupjām rokām – kefīra vanniņa. Uzsildām puslitru kefīra, pievienojam ēdamkaroti medus. 15 minūtes peldinām rokas ar kalciju bagātīgajā masā, maigi izmasējot pirkstu galus un nagus. Savukārt sejai patīk gurķošanās – smalki sarīvējam gurķi ar visu miziņu, pievienojam ēdamkaroti rūgušpiena vai kefīra un uzklājam sejai. Šāda maska mitrina un atsvaidzina ādu, mazinot saules un vēja atstātās pēdas.

 

Ielecam lietū!

Vasaras lietum piestāv caurspīdīgs lietussargs. Lai redzam, kā tek lāses, kā samirkst, noskalojas un izmainās pasaule. Siltā laikā varam atļauties arī izlīt, nebažījoties par slapju apģērbu un pilošiem matiem. Basām kājām izdejoties, izlēkāties pa peļķēm! Lai šļakst, lai šķīst! Kā bērnībā, kā tīrā bērna priekā.

 

Pa oļiem un viļņiem

Vasarā pat lielākajam skeptiķim der atnest no jūrmalas vai upes gultnes mazus saulē izsilušus olīšus un sabērt kastē. Brīdī, kad jātiek vaļā no noguruma, pa tiem pastaigā.

Veselīgi ir bradāt pa jūru, jo ūdens satur minerālvielas un mikroelementus. Piemēram, magnija sāli, kas mazina iekaisumu, kāliju – uzlabo vielmaiņu un veicina šūnu veidošanos. Hlors nodrošina šūnās nepieciešamo ūdens daudzumu, kas savukārt uzlabo ādas elastību. Jūras ūdenim ir attīroša un dezinficējoša iedarbība, turklāt tā maigā pretestība uzlabo asins cirkulāciju, palīdz stiprināt imunitāti.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+