Mobilā versija
-3.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
11. jūlijs, 2016
Drukāt

Mazie optikas pārdevēji audzē biznesu konkurencē ar ķēdes veikaliem (1)

Jānis Kalējs: "Mūsu biznesā vissvarīgākais ir būt godīgam pret klientu. Tā ir garantija, ka viņš atgriezīsies un pirks brilles vēlreiz tajā pašā veikalā." Foto - Dainis BušmanisJānis Kalējs: "Mūsu biznesā vissvarīgākais ir būt godīgam pret klientu. Tā ir garantija, ka viņš atgriezīsies un pirks brilles vēlreiz tajā pašā veikalā." Foto - Dainis Bušmanis
Uzziņa 

SIA "KGS optika"
Dibināts: 1997. gadā,
Īpašnieks: Jānis Kalējs
Darbība: optikas produktu izgatavošana un pārdošana,
Darbinieki: 4
Samaksātie nodokļi: 2500 eiro gadā

finanshu_piesprice200

Mazais optikas produktu pārdošanas uzņēmums SIA “KGS optika” jau divdesmit gadus stabili darbojas Latvijas tirgū līdzās ķēdes uzņēmumu aizvien lielākai ekspansijai briļļu un kontaktlēcu tirgū. Banka “Citadele” ir “KGS optika” sadarbības partneris gandrīz visu uzņēmuma darbības laiku, tāpēc loģiski, ka pirmais aizņēmums apgrozāmo līdzekļu papildināšanai nesen ņemts tieši šajā kredītiestādē. SIA “KGS optika” vadītājs Jānis Kalējs teic, ka pēc pirmā aizdevuma ietekmes uz uzņēmējdarbību izvērtēšanas lemšot par, iespējams, papildu naudas piesaisti no bankas uzņēmējdarbības izaugsmei.

Optikas biznesa īpatnības

“Pircējs briļļu izvēlē nereti nav pietiekami zinošs. Viņš nepazīst briļļu ietvaru materiālus, nezina, kas ir un kas nav izturīgs produkts. Ir jāskatās arīdzan izrakstītā briļļu recepte, jo visos briļļu ietvaros nevar ielikt jebkura veida briļļu lēcas. “KGS optika” pasūta briļļu ietvarus no izturīgu metālu sakausējuma. Pircēji brilles izvēlas, vērtējot, cik tās ir interesantas, kvalitatīvas un cik tās maksā. Turklāt ne vienmēr slavens zīmols pircējam garantē augstu kvalitāti. “Mums ir gadījies, ka dārgajam zīmola briļļu ietvaram pēc pusgada nēsāšanas sāk drupt krāsas emalja. Paradokss, bet mēdz būt arī tā, ka dārgākajiem briļļu ietvariem skrūvītes skrūvējas vaļā ātrāk nekā lētākajiem briļļu ietvariem,” pieredzē dalās uzņēmējs. J. Kalējs teic, ka viņa vadītais uzņēmums savus produktus cenšas pārdot lētāk nekā optikas ķēžu veikali. Mazajam uzņēmējam, ja uzņēmējdarbība balstās uz stingriem pamatiem, nav jāuztur liels administratīvais aparāts, nav jāīrē plašas telpas, tāpēc izdodas veiksmīgi.

“Mūsu biznesā vissvarīgākais ir būt godīgam pret klientu. Tā ir garantija, ka viņš atgriezīsies un pirks brilles vēlreiz tajā pašā veikalā. Mainot briļļu izgatavotāju, dažkārt izrādās, ka jaunais pārdevējs kaut ko par piedāvāto produktu noklusē, un tad pircējs atgriežas pie iepriekšējā pārdevēja,” stāsta J. Kalējs.

Piesaista ar atšķirīgo

“KGS optika” klientiem piedāvā pilnu servisu – veic redzes funkciju diagnostiku, piedāvā briļļu ietvarus, briļļu lēcas un kontaktlēcas, kā arī izgatavo brilles pēc briļļu receptēm. J. Kalējs teic, ka cilvēki kontaktlēcas aizvien vairāk pērk internetā. “KGS optika” patlaban ir viens no retajiem neatkarīgajiem optikas veikaliem Latvijā, tāpēc sortimentam izvēlas produktus, kas atšķiras no optikas produktu ķēdēs pārdotajiem. Un pircēji ar savu lojalitāti apstiprina, ka šāda izvēle ir pareiza. Ik gadu “KGS optika” klientu skaits palielinās.

Uzņēmums briļļu ietvarus pērk no vairumtirgotājiem Vācijā un citās valstīs, tostarp arīdzan Latvijā. “KGS optika” sortimentā ir vairāku desmitu zīmolu briļļu ietvari. “Mūsu klienti ir galvenokārt cilvēki pēc 40 gadu vecuma. Galvenokārt tie, kam brilles apmaksā darba devējs, vai cilvēki, kas tās pērk par apdrošināšanas polises maksājumu,” stāsta uzņēmējs. Viņš precizē – pēdējos gados īpaši jūtams, ka brilles pērk lielo uzņēmumu darbinieki. “KGS optika” veikala Rīgā Lāčplēša ielā klienti ir veikalu tīkla “Maxima”, a/s “Latvijas gāze” un citu lielo uzņēmumu darbinieki. Uzņēmuma klienti ir arīdzan citu valstu pilsoņi, vairāki no viņiem brilles saņem ar pasta sūtījumu, jo paši Latvijā negaida, kamēr izgatavo viņu brilles pēc individuālās receptes. Atšķirībā no klienta briļļu receptes un briļļu lēcu sarežģītības pakāpes pasūtījuma izpildes laiks var būt līdz divām nedēļām. Ārvalstnieki briļļu pirkumu Latvijā, visticamāk, veic cenas atšķirību dēļ. Piemēram, Vācijā brilles varot maksāt par 60% dārgāk nekā Latvijā.

Uzņēmējs teic, ka Latvijas lielveikalos, kur brilles piedāvā optikas ķēžu veikali, “darbojas konveijera princips”. Proti, zūd individuāla pieeja katram pircējam. “KGS optika” šo individuālo attieksmi zaudēt nevēlas. Un, šķiet, izdodas. Lāčplēša ielas veikaliņā brilles pasūta daudzi sabiedrībā pazīstami cilvēki. Arī cilvēku paradumu maiņa – briļļu pirkšanas lielveikalos vietā daudzi atgriežas pie mazā optikas pārdevēja vai uzreiz izvēlas viņu – apstiprina individuālās apkalpošanas svarīgumu. Ir arīdzan ļaudis, kas brilles par lētu naudu pērk tirgū, kur tomēr nevar paļauties uz profesionālu attieksmi. Tirgū brilles pērk cilvēki ar mazāku rocību.

Viņa optikas produktu veikalā darbojas četri darbinieki, tostarp viens optometrists. Jānis teic, ka viņa komanda kopā darbojas jau gadiem ilgi. Visi darbinieki pakāpeniski apguvuši vairākas prasmes un kļuvuši par pieredzējušiem profesionāļiem.

Sadarbība ar banku

Uzņēmējs teic, ka ir konservatīvs cilvēks, tāpēc arī gandrīz visu darbības laiku “KGS optika” sadarbojas ar vienu banku – agrāk “Parex banka”, patlaban “Citadele”. J. Kalējs optikas produktu biznesu sāka ar saviem naudas ietaupījumiem, kā arī draugu un radinieku atbalstu. Jānis teic, ka aizvadīto divdesmit gadu laikā naudu bankā ne reizi nav aizņēmies. Tomēr pārdošanas biznesā nereti ir jāveido produktu krājumi, turklāt, ja tos var veidot lielākus, tad iespējams saņemt labāku cenas piedāvājumu. Šā iemesla dēļ uzņēmējs šā gada aprīlī izšķīrās par pieteikumu bankā “Atbalsta kredīts” programmā. Šās programmas aizdevumu saņemšanai uzņēmējam nekas nav jāieķīlā. Banka vien izvērtē uzņēmuma naudas plūsmu. Labā finanšu stāvokļa dēļ “KGS optika” grūtību naudas saņemšanai neesot bijis. “Kredītlīnijas noformēšana bija vienkārša un notika ātri,” atklāj “KGS optika” īpašnieks. Banka mazajai SIA “KGS optika” piešķīra 3000 eiro. J. Kalējs neslēpj, ka pusi no piešķirtās naudas summas viņš iztērējis saulesbriļļu iepirkšanai un patlaban aizdevumu atdod.

Nākotnes ieceres

Optikas nozare visu laiku attīstās. Ir izveidotas tā saucamās progresīvās lēcas, ar kurām var lasīt un skatīties tālumā. Progresīvās briļļu lēcas var izgatavot gan pastāvīgai nēsāšanai, gan darbam telpā, lai būtu nevainojama redzamība dažādos darba attālumos: darbam ar materiālu, datoru un telpā notiekošo. Tāpat ļoti daudzi briļļu nēsātāji izmanto iespēju pirkt briļļu lēcas ar AR pārklājumu, kas vairāk laiž cauri gaismas, absorbē zibšņus, tādēļ samazinās negatīvā slodze uz acīm. Jaunākās paaudzes AR klājums ir izstrādāts, lai aizsargātu acis no kaitīgās zilās gaismas starojuma. Jānis teic, ka “KGS optika” nekad nepārdošot savus produktus internetā. “Briļļu ietvari ir lieta, kas tomēr cilvēkam ir jāuzlaiko. Jāskatās, kā briļļu ietvars izskatās, kā potenciālais briļļu ietvara nēsātājs jūtas un vai tajā var ievietot pēc briļļu receptes izrakstītās briļļu lēcas. Gadās, ka cilvēks mums pasūta briļļu ietvaru, ko redzējis internetā. Kad mēs ietvaru sagādājam, tad izrādās, ka mūsu klientam tas nepatīk un nav piemērots vēlmēm, kādas viņš grib sagaidīt no jaunām brillēm,” teic uzņēmējs. 
J. Kalējs pauž, ka pēc bankā “Citadele” ņemtā aizdevuma atdošanas izvērtēs tā lietderību un lems par tālāko darbību. Iespējams, paplašinās savu darbību – tepat Latvijā. Konkurence ar optikas produktu ķēdes veikaliem uzņēmēju nebaida, tā viņu ir norūdījusi.

KOMENTĀRS 

Bankas “Citadele” Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas daļas vadītāja Ieva Vērzemniece: “Mūsu bankas fokuss ir mazo un vidējo uzņēmumu kreditēšana, tāpēc jau pusgadu piedāvājam “Atbalsta kredītus”, kas ir aizdevums līdz 20 000 eiro bez īpašuma ķīlas, un kredīts ir ātri noformējams. Kredītu var izmantot dažādām mazo uzņēmumu vajadzībām, un maksāt procentus tikai par to summas daļu, kas ir iztērēta. Ar atbalsta kredītiem piedāvājam finansējumu ikvienai uzņēmējdarbības jomai, izsniedzot arī nelielas summas.

Kā pirmo “Atbalsta kredītu” banka “Citadele” sāka piedāvāt “Tirgotāja kredītu”. Tas ir orientēts uz tirdzniecības nozares mazajiem uzņēmumiem – veikaliem, kafejnīcām, skaistumkopšanas saloniem un citiem uzņēmumiem, kur klienti var norēķināties ar maksājumu kartēm.

Kā nākamais atbalsta produkts tika ieviests “Kredīts zemniekam”. Sadarbībā ar Lauku atbalsta dienestu ieviestā atbalsta kredīta pamata uzdevums ir zemniekiem sniegt palīdzību brīdī, kad pēkšņi radusies vajadzība pēc papildu investīcijām, kas var arī nebūt finansiāli apjomīgas, bet ir zemniekam būtiskas.

Savukārt “Uzņēmēja kredīts” pieejams ikvienam citam uzņēmējam. Uzņēmējam bankā būs jāiesniedz pieteikums un PVN deklarācijas vai konta apgrozījums par sešiem mēnešiem, ja tas nav PVN maksātājs, pēc kā arī tiek izvērtēta kredīta summa, kādu banka var piešķirt uzņēmumam.”

NAUDAS 
ATDEVE

* šā gada aprīlī bankā “Citadele” paņem “Atbalsta kredītu” 3000 eiro apmērā apgrozāmo līdzekļu pirkšanai,

* aizdevums ļauj sezonas laikā pirkt vajadzīgā daudzumā un par izdevīgāku cenu pieprasītu produktu – saulesbrilles,

* saulesbriļļu pirkumam tērē pusi no kredītlīnijas summas,

* iztērēto naudu pakāpeniski atdod bankai, tā mazinot aizdevuma procentu maksājumus.

citadele

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Reklāma un raksts ļoti skaists un rosinoš.
    Bet,ja uzņēmejs,ar 20 [ ! ] gadu pieredzi aizņemas bankā 3000 ,TAD TAS NAV NOPIETNI !!!
    Viņa automašina droši vien vairāk maksā .

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Pasaulē
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr: Valsts izģērbj mazo uzņēmēju (8)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Draugiem Facebook Twitter Google+