Kokteilis
Veselam

Cītīgi vingroju, ēdu maz, bet svars spītīgi nekust ne no vietas. Ko iesākt?3

Foto – Shutterstock.com

Ja cītīgi nodarbojies ar fiziskajām aktivitātēm un centies ievērot arī veselīgu uzturu, bet svars spītīgi stāv uz vietas, iespējams, pieļauj kādu no izplatītām kļūdām, kas ievērojami kavē mūsu progresu. Tās apkopojis arī “The Time”, piedāvājot ieteikumus, kā gūt maksimālu efektu no sastādītā diētas un fiziskas slodzes plāna.
Tu ēd nepareizos produktus

Ja ēd šķietami maz un kusties daudz, bet svars nekrītas, vēlreiz izvērtē savu ēdienkarti. Svara zaudēšanā 80 procentus rezultātu nosaka tieši uzturs, tāpēc mazāk koncentrējies uz kaloriju dedzināšanu, bet vairāk – produktiem, ko ēd.

Dienās, kad nodarbojies ar spēka treniņiem, ēd vairāk ogļhidrātu – brūnos rīsus, putraimus, graudaugus. Savukārt, kad gaidāma kardio slodze, ēd vairāk šķiedrvielu un proteīnu – dārzeņus, olas, biezpienu, liesu gaļu.

Izvairies no liekas maizes šķēles, cukura, pusfabrikātiem un uzkodām. Jo mazāk sastāvdaļu būs produktam, ko ēd, jo tas būs veselīgāks – pievērs uzmanību uz tā etiķetes norādītajam sastāvam. Ja tajā minēta viela, ko pat nespēj izrunāt, labāk atsakies no konkrētā ēdiena.

Porciju lielums

Ja produktus, ko ēd, jau esi pārbaudījusi, bet svars tik un tā stāv uz vietas, iespējams, atļaujies pārāk lielas porcijas. Lai zaudētu liekos kilogramus, tev jāsadedzina vairāk kaloriju nekā tiek uzņemtas, tāpēc uzmanies no pārēšanās vakaros – arī šķietami veselīgi produkti nodarīs kaitējumu.

Tāpat ēd bieži, ēdienu izgaršojot, kā arī atļaujies kādu našķi – tas novērsīs neveselīgu pārēšanos vēlāk, kompensējot kāri pēc aizliegtajiem gardumiem.

Pārmērīga kardio slodze

Protams, kardio slodze ir laba un vajadzīga – tā paātrina vielmaiņu, uzlabo sirdsdarbību un sniedz virkni citu ieguvumu veselībai, taču svara zaudēšanas procesā neiztrūkstoši ir arī spēka vingrojumi, kas vairo muskuļu masu.

Augot muskuļiem, kalorijas patērēsies vairāk, mums esot pat miera stāvoklī, turklāt spēka vingrojumi nerada tik lielu apetīti kā intensīvs skrējiens vai riteņbraukšana.

Lai gūtu maksimālo rezultātu no fiziskās slodzes, kombinē kardio treniņus ar spēka vingrojumiem vai vismaz izmēģini intervāla treniņus, kas sniegs līdzīgu efektu.

Nepietiekama slodze

Ja vēlies kļūt slaidāka, tev patiešām ir jāstrādā! Apmeklējot sporta zāli, neļaujies slinkumam un sevis žēlošanai. Trenējies intensīvi, taču ne pārspīlēti, un atceries – jo īsāks ir tavs treniņš, jo koncentrētākai slodzei un intensitātei tajā jābūt, protams, ievērojot normas robežas un nenomokot sevi.

Nepietiekama atpūta

Saistītie raksti

Lai ķermenis atgūtos no slodzes un tevis ieguldītās pūles atmaksātos, ļauj sev atpūsties. Ja jūties slikti, nedarot neko, tad nākamajā dienā pēc nopietna treniņa iztiec vien ar stiepšanās vingrojumiem vai vieglu kardio slodzi. Pārpūlēšanās radīs vien traumas un veselības problēmas.

Stress

Kad ciešam no stresa, mūsu organismā izstrādājas hormons – kortizols, kas ir tieši saistīts ar lieko tauku uzkrāšanos vēdera rajonā. Lai to novērstu, centies nervozēt mazāk, gulēt vairāk, kā arī ievies savā ikdienā paradumus, piemēram, meditāciju, kas uzlabos spēju cīnīties ar stresu ierosinošiem faktoriem.

 

LA.lv