Vienā no Berlīnes “Zaļās nedēļas” izstādēm iepriekšējos gados.
Vienā no Berlīnes “Zaļās nedēļas” izstādēm iepriekšējos gados.
Foto-LETA/AFP

Divdesmito reizi uz pasaules vislielāko izstādi 0

Latvija pārdomāti pieteiks sevi pasaules vislielākajā pārtikas produktu izstādē “Zaļā nedēļa” Berlīnē, uzņēmēji saņems atbalstu izstādes dalības maksas segšanai.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Lasīt citas ziņas

Pasaulē vislielākā un vissvarīgākā lauksaimniecības, pārtikas un dārzkopības izstāde “Zaļā nedēļa” Berlīnē nākamā gada janvārī Latvijai būs īpaša. Izstādes 80. gadskārtā pirmo reizi būsim rīkotāju partnervalsts un aizņemsim neierasti lielu platību, proti, 650 kvadrātmetrus. Par politisku dēvēto izstādi gadatirgu kā ierasts apmeklēs un diskusijās ar citu valstu kolēģiem piedalīsies arī zemkopības ministrs Jānis Dūklavs. Jaunums ir Valsts prezidenta Andra Bērziņa iecerētais izstādes apmeklējums un tikšanās ar citu valstu kolēģiem.

Latvijas kā izstādes “Zaļā nedēļa” partnervalsts vadmotīvs ir “Izbaudi Latviju nesteidzoties” (vāciski: “Lettland – nimm dir die Zeit”). Tas raksturo Latviju kā vienu no zaļākajām valstīm pasaulē, aicinot samazināt dzīves tempu, apstāties, izbaudīt nesteidzīgu atpūtu, pievēršoties visdažādākajām niansēm.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvija “Zaļajā nedēļā” piedalīsies 20. reizi. Zemkopības ministrijā (ZM) uzsver – 20 gadu laikā Latvijas uzņēmumi izstādē ir lieliski prezentējuši savu ražoto produkciju, kā arī parādījuši sasniegumus lauksaimniecībā, pārtikas produktu ražošanā un tehnoloģiju izmantošanā. Šajā gadā Latvija rīkos izstādes atklāšanu, kur sevi pieteiksim kā zaļu zemi, kur mīt strādīga un talantīga tauta, kas tur godā sentēvu tikumus un iet kopsolī ar laiku.

Mūsu valsts stends būs izveidots kā lauku sēta ar guļbaļķu māju, kur notiks oficiālās tikšanās, pļavu, dārzu ar dravu un mežu. “Pļavā” prezentēs un pārdos graudaugu, piena un gaļas nozaru produktus. Amatnieki gatavos un pārdos Latvijas amatnieku izstrādājumus. “Ēdināšanā” un “Tūrismā” notiks izstādes apmeklētāju ēdināšana, atradīsies Tūrisma attīstības valsts aģentūra, Latvijas Banka, valsts akciju sabiedrība “Latvijas Pasts”, “Air Baltic” un Latvijas lauku tūrisma asociācija “Lauku ceļotājs”, kas apmeklētājus informēs par tūrisma un atpūtas iespējām Latvijā. Apmeklētājus cienās laipnie “LIDO” darbinieki.

Savukārt “Pieņemšanas mājā”, “Dārzā un dravā” un “Zivju sētā” prezentēs un pārdos zivju produktus, dārzkopības izstrādājumus, medu un citus produktus. “Pieņemšanas mājā” notiks oficiālas tikšanās amatpersonām un nozaru pārstāvjiem.

“Mežā” savu produkciju un pakalpojumus demonstrēs Latvijas kokrūpnieki un mežsaimnieki, stāstot par mūsu meža resursu daudzveidību, kvalitāti un dažādo izmantojamību.

Latvijas kopstendā būs daudzu desmitu uzņēmumu vairāk nekā 500 produktu. Liela daļa Latvijas pārtikas ražotāju, kas izstādē piedāvās savu produkciju, līdz šim veiksmīgi savai attīstībai izmantojuši Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai atbalsta finansējumu. Ik dienu kāds uzņēmums rīkos produktu degustāciju. Arī folkloras grupa “Rikši” uz mazās skatuves ik dienu uzturēs labu noskaņojumu Latvijas stenda apmeklētājiem un stenda dalībniekiem.

“Dzērvenes pūdercukurā, rupjmaize un šprotes,” iepriekš izstādē iecienītos mūsu valstī ražotos produktus nosauc “Zaļās nedēļas” Latvijas Valsts agrārekonomikas institūta starptautisko izstāžu projektu sabiedrisko attiecību vadītāja Andra Ūdre. “Visvairāk iecienītas ir dzērvenes pūdercukurā. Ļoti daudzi izstādes pastāvīgie apmeklētāji Latvijas stendu meklē, lai baudītu iecienītās alus šķirnes,” piebilst A. Ūdre. Šajā gadā alus baudītāji Berlīnes izstādē varēs nopirkt “Užavas”, “Bauskas”, “Tērvetes”, “‘Piebalgas”, “Lido” un “Brālis” alus šķirnes. Plašais sortiments rāda Latvijas mazo alus darītavu produktu augsto kvalitāti alusmīļu valstī Vācijā.

Reklāma
Reklāma

SIA “Rēzeknes gaļas kombināts” mārketinga speciāliste Alīna Šepovalova teic, ka viņas uzņēmumam piedalīšanās izstādē ir sevis kā Latvijas ražotāja pozicionēšana. “Nu jau divus trīs gadus sūtām uz izstādi divus produktus – “Mednieku odziņas” un “Alkšņu desiņas”. Apmeklētāji šo sortimentu ir ļoti iecienījuši, visu sūtīto daudzumu aizvien nopērk,” tā A. Šepovalova.

SIA “Dona” valdes priekšsēdētājs Kārlis Zemešs teic, ka piedalīšanās prestižajā izstādē ir laba iespēja rādīt daudzu valstu pircējiem kvalitatīvos Latvijas pārtikas produktus. “Dona” uz Berlīni sūtīs rudzu maizi un cer arī uz sadarbības partneru atrašanu.

Latvijas pārtikas produktu ražotājiem jaunu tirgu meklēšana patlaban ir īpaši svarīga saistībā ar embargo radītajām papildu naudas izmaksām.

UZZIŅA

“Zaļā nedēļa” Berlīnē

* 2014. gadā izstādi “Zaļā nedēļa” apmeklēja gandrīz pusmiljons interesentu, tostarp 20 procentu bija nozaru tirdzniecības pārstāvji, kas nozīmē, ka katrs piektais izstādes apmeklētājs pārstāv tirgotājus, kas šajā izstādē meklē jaunus sadarbības partnerus – pārtikas produkcijas ražotājus.

* Pēdējos gados izstādei piešķirts arī politisks raksturs. Tās laikā rīko Pārtikas un Lauksaimniecības globālo forumu, kurā tiekas nozares ministri, kā arī organizē profesionāļu seminārus, paneļdiskusijas un konferences.

* Kopš 2009. gada Vācijas Federālā Pārtikas un lauksaimniecības ministrija rīko lauksaimniecības ministru samitu, kurā ik gadu piedalās aptuveni 70 dažādu valstu ministri un viceministri. Lai sekmīgi pārvarētu globālos izaicinājumus dabas ilgtspējības, resursu trūkuma un demogrāfijas jomās, samitā arvien vairāk akcentē tieši globālās lauksaimniecības un lauku attīstības politikas lomu pasaulē. Izstādi ir apmeklējuši arī Vācijas prezidenti, Vācijas kanclere un augstas Eiropas Komisijas amatpersonas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.