Mobilā versija
Brīdinājums +18.6°C
Rodrigo, Rauls
Pirmdiena, 25. septembris, 2017
6. janvāris, 2017
Drukāt

Gadiem ciesti zaudējumi, bet garāžā divi superauto (13)

Foto - Aivars Mackevičs, travelnews.lvFoto - Aivars Mackevičs, travelnews.lv

Kāds izmanīgs Latvijā reģistrēts uzņēmums SIA “Jacob LV” decembrī reģistrēja pasaulē ātrāko sērijveidā ražoto auto “Bugatti Veyron”, kura cena sasniedz 1,8 miljonus eiro, tādējādi “LA” nedēļas notikumu apskatā 19. decembrī izpelnoties “Nedēļas darījuma” titulu. Gada dārgākā auto pirkums Latvijā nebūtu nekas īpašs, ja to iegādātos kāds Latvijas miljonārs, taču “Jacob LV” 2015. gadā apgrozījis vien 30 136 eiro, gadu noslēdzot ar 85 618 eiro zaudējumiem, kas rada neizpratni – kā un kur uzņēmumam izdevies rast līdzekļus tik dārga sporta auto iegādei?

Kā liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas “Lursoft” dati, 2007. gadā reģistrētais uzņēmums kā darbības veidus norādījis sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu. Uzņēmuma vienīgā īpašniece ir Britu Virdžīnu salās reģistrētā “ADVIPRO GmbH Corp”, bet paraksta tiesīgā valdes locekle ir 1974. gadā dzimusī Dina Zakmane, kura ir māksliniece, beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju un veidojusi vairākas mākslas izstādes, kuras kup­li apmeklējuši Latvijā pazīstami cilvēki. Viņas personīgajā mājaslapā atrodamā informācija vēsta, ka viņai pieder arī interjera dizaina studija “Portofino”, savukārt par “Jacob LV” vadīšanu ziņu nav.

 

Uzņēmumam jau divi sporta auto

Interesanti, ka “Bu­gatti” nav uzņēmuma pirmais luksusa auto pirkums. 2007. gadā uzņēmums par 400 000 latu iegādājās “Pagani Zonda Roadster F Clubsport” sporta auto, kura priekšu rotāja individuālā numurzīme “ZONDA” par godu auto nosaukumam (tagad numurzīme piešķirta “Bugatti”).

“LA” izdevās sazvanīt arī pašu D. Zakmani, kura norādīja, ka pirms vairākiem gadiem nopirktais auto neesot Latvijā, turklāt nekad nav bijis, taču aculiecinieki ne reizi vien fiksējuši “Pagani” stāvam uz auto pārvadātāja muguras. Skaidrības labad gan jāsaka, ka sporta auto pa Latvijas ceļiem netika lauzts – kāds ar to pārvietojies pa Monako ielām. Kas interesanti – gadiem bez tehniskās apskates, kas veikta, vien to nopērkot, kā arī 2015. gadā.

Savukārt ar “Bugatti” uzņēmumam neveicas – uzreiz pēc reģistrācijas tam neizdevās iziet tehnisko apskati. Inspektori protokolā ierakstījuši aizrādījumu, ka uzstādītas “neatbilstošas riepas” un ir “nepietiekams riepu protektora dziļums”, kam ziemā jābūt vismaz četriem milimetriem. Savukārt transporta ekspluatācijas nodoklis “Bugatti Veyron” Latvijā ir 620 eiro gadā, kā arī tam ir jāmaksā uzņēmuma vieglo transportlīdzekļu nodokļu likme 62 eiro mēnesī.

Kā izrādās, dārgajam spēkratam kompānija nemaz nav paredzējusi ražot riepas ziemas apstākļiem, bet vasaras riepu komplekts maksā apmēram 
20 000 eiro, turklāt riepas nomainīt var tikai kompānijas ražotnē Francijā. D. Zakmane man sacīja, ka tiks sagaidīta vasara, kurā tehnisko apskati auto noteikti iziešot. Pēcāk auto tiks izīrēts uzņēmuma klientiem – līdzīgi kā “Pagani”. Cik tas izmaksātu, ja kāds vēlētos auto noīrēt, piemēram, uz greznām kāzām, viņa gan neatklāja.

Pievienot komentāru

Komentāri (13)

  1. Mes jau neko

  2. Taisnība, tas tikai nozīmē, ka VID nebūt nav ticis no audzēja vaļā. tas aug, attīstās un grauj valsti no iekšpuses.

  3. Kas māk tam nāk, arī superauto

  4. To ZONDA uzkarināt šitam auto ir tikpat,kā ZAPĪC piekārt reaktīvajai lidmašīnai ”CONCORDE””…..

  5. Nu protams, ja vina meginatu lasit senes vai ogas un tirgot, jeb dazas pacinas aizsutit nabaga radiniem, tad gan butu klat gan VID, gan KNAB, gan “diza policija”.
    Bet te, tfu, kaut kads tur Veyron…, kas pat ziema nevar braukt..
    Gandriz ka anekdote sanak ta musu???? valstele, kur kadam prasa: ka dzivo? Tas atbild: Slikti. Tada melna svitra…, dzivoju pie melnas juras, braucu melna masina.. bez jumta, edu melnos ikrus, edu vecu sapelejusu sieru un dzeru vel vecaku vinu..
    Bet, ja nopietni, tas vien faksts, ka tadi var nesoditi ta uzsplaut visam un neviens neredz no kurienes tas nak, neparprotami liecina par totalu korumpetibu un attiecigu iestazu vaditaju pasu sauksanas pie atbildibas par savu tieso pienakumu nepildisanu.

    • Taisnība, tas tikai nozīmē, ka VID nebūt nav ticis no audzēja vaļā. tas aug, attīstās un grauj valsti no iekšpuses.

  6. grūti gultā vaidējusi un sapelnījusi

  7. Ja struktūrām būtu velme un mugurkauls, tad ierosinātu lietu uzliktu arestu un – konfiskācija Valsts labā.Bet nedrīkst… Sīkos pārkāpējus gan varonīgi izģērbj!

  8. Ne raksts bet vienkārši briesmīga halūra. Zonda pārdota, vietā Bugatti – kur grāžā žurnaļuga redz 2 auto?Zonda TA izgāja kad tika nopirkta un piereģistrēta -2007…un tā tālā

  9. Viss ir OK, ja vien uzņēmums neprasa atmaksāt PVN par auto iegādi, bet droši vien ka nauda jau kontā

  10. “Kas interesanti – gadiem bez tehniskās apskates, kas veikta, vien to nopērkot 2015. gadā.”
    Gadiem? Tikko sākās 2017. gads.

  11. Kas tur ko brīnīties, ka zaudējumi? Tie auto taču maksā miljonus! Nu, bet ja uzņēmumam tādas prioritātes, nu un?

Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+