Foto-Madara Briede

Gausos ceļu remontdarbus attaisno ar lietu 0

Daudzie luksofori un apgrūtinājumi ceļu remontu laikā satiksmes dalībniekiem rada pamatīgas neērtības. Tāpēc lielu neizpratni cilvēkos rada novērojumi, ka norobežotajās vietās nemaz nenorisinās intensīvi ceļu būvdarbi. “Latvijas Avīze” pēta situāciju uz Valmieras šosejas posmā Brasla–Inciems–Ragana–Murjāņi, kur šovasar autovadītājiem jārēķinās ar nopietniem satiksmes ierobežojumiem.

Reklāma
Reklāma

 

Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Andris, kurš dzīvo remontējamā ceļa malā, stāsta, ka posmā no Raganas līdz Inciemam ceļu rekonstrukcija noris ar lielu aizķeršanos. Viņš, dzīvodams pie remontējamā ceļa un ikdienā to izmantodams, novērojis, ka darbi notiek vien dažas stundas dienā. Reizēm strādnieki sākot strādāt ap pulksten vienpadsmitiem, bet darbu beidz jau četros pēcpusdienā. Luksoforu organizācija arī esot greiza – sarkanā gaisma degot neadekvāti ilgi, turklāt pamatīgu brīdi abos regulējamo posmu galos vienlaikus.

Dodos reidā

10. augusta rītā dodos lūkot, kas notiek minētajā ceļu rekonstrukcijas posmā. Dažus kilometrus aiz Raganas Valmieras virzienā pulksten 8.10 ceļu remonta tehnika (piecas vienības) stāv ceļmalā. Valmieras virzienā vēl vairākās vietās redzu dīkā stāvošu ceļu tehniku, un dažās sēž pat vadītājs. Ap pulksten 9 pirms Inciema darbojas divas tehnikas vienības, gatavojot virsmu asfaltēšanai. Daudzviet posmā noņemta vecā ceļa seguma kārta, pie luksoforiem veidojas automašīnu rindas, bet remontdarbi notiek gausi – šur tur darbojas pa kādam cilvēkam. Pulksten 9.15 atrodos posmā starp Inciemu un Braslu. Te vairāki kravas auto piegādājuši asfalta masu, vadītāji sēž kabīnē, bet nekāda darbība nenotiek. Arī citās iekārtās strādnieki sēž bez darba. Remontējamā posma galā Braslā ap pusdesmitiem kaut kādi darbi notiek – tiek gatavota ceļa virsma asfalta uzklāšanai. Te darbojas pāris tehnikas vienību – tas ir šķūrētājs un ceļu ruļļi, tomēr daudzi vadītāji sēž dīkā. Pulksten 10 strādnieku aktivitāte gausi mostas. Vēlāk, aprunājies ar strādniekiem, uzzinu, ka darbi iestrēguši laikapstākļu dēļ, jo aptuveni pirms stundas bija sācis līt.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Īsi pēc 10 no Braslas dodos atpakaļ Inčukalna virzienā. Šur tur darbojas pa kādai tehnikas vienībai. Taču nedaudz aiz Raganas stāvošā tehnikas rinda vēl joprojām nav izkustējusies. Nedaudz pirms Murjāņiem darbojas daži strādnieki, daži sēž dīkā.

 

Ap vienpa­dsmitiem, kad kārtējais lietus nedaudz mitējies, posmā starp Murjāņiem un Raganu novēroju kādu brigādi sākam darboties pie pamatnes līdzināšanas un blietēšanas. Līdz pulksten vieniem visā remontējamajā posmā Ragana–Inciems strādnieku rosību novēroju vien divās vietās. Pulksten divos pie Braslas notiek aktīvi darbi.

Puspiecos pēcpusdienā ārā spīd saule un ceļa posmā Ragana–Inciems neredzu nevienu strādnieku. Taču aiz Inciema līdz Braslai, kur strādā firma SIA “Lemminkainen Latvija”, darbi noris arī pēc 18.30, kad dodos prom. Te jau uzklāts jauns posms asfalta. Posmā no Raganas līdz Gaujas tiltam Murjāņos pēc 19 darbi jau beigušies.

Darba laiks 
nav normēts

Kā noskaidroju, novērotajā ceļā darbus veic trīs ceļu būves firmas katra savā posmā. No Gaujas tilta Murjāņos līdz Raganai strādā AS “ACB”, no Raganas līdz Inciemam – SIA “Binders”, bet no Inciema līdz Braslai – SIA “Lemminkainen Latvija”. Pie Braslas satiktie SIA “Lemminkainen Latvija” strādnieki stāsta, ka viņu darba laiks nav normēts – dienā jāizstrādā noteiktais saražotā asfalta daudzums, tāpēc strādājot, kamēr tas izdarīts. Reizēm, kā tas bijis arī todien, atnākot uz darbu jau septiņos rītā, bet lietus dēļ iznāk nīkt uz ceļa, līdz lietus pierimst. Tad diena sanākot ļoti gara, jo darbi tik un tā jāpadara.

Dīkstāve lietū

SIA “Binders” ceļu meistars Nauris Prāms skaidro, ka

 

tehnikas dīkstāve var būt gadījumā, ja tiek pārslēgta satiksme no vienas joslas uz otru, kā arī stipra lietus laikā. Lietus traucējot gan pamatnes sagatavošanai, gan asfalta liešanai. Darbinieki ierasti strādājot no 8 līdz 19, bet lietus laikā esot brīvs un vēlāk iekavētās stundas esot jāatstrādā.

Reklāma
Reklāma

 

Kā sacīja N. Prāms, lai arī bijusi lietaina vasara, ceļu būves firmai esot paveicies, jo konkrētajā posmā lietus nemaz tik bieži neesot lijis. Vidēji dienā SIA “Binders” savā posmā uzliekot 800 – 850 tonnu asfalta. Jautāts par to, kāpēc ceļu remonta darbi netiek organizēti, piemēram, vairākās maiņās, N. Prāms atbild: “Mums tas nav vajadzīgs, jo mēs tāpat visu paspēsim. Šāda darba organizācija, virsstundas un darbs naktī izmaksātu dārgi.” Viņš noliedz arī to, ka strādnieki strādājot pārāk gausi. Iedzīvotāju novērojumus viņš skaidro tā: ja strādnieki kādā vietā ierodas tikai 11, tas nenozīmē, ka pirms tam tie nav strādājuši citā posma daļā. 10. augustu, kad pati pārliecinājos, ka lielāko dienas daļu posmā Ragana–Inciems darbi gandrīz nenotika, N. Prāms komentē tā: “Tā kā dienas pirmajā pusē lija lietus, strādnieki izmirka, tāpēc pēcpusdienā, lai nesaslimtu, tika palaisti mājās.”

Pēc standartiem 
un plāna

Ceļu posma virskārtas uzlikšanu un ceļu apzīmējumu izveidi no Raganas līdz Inciemam pabeigšot līdz šā gada beigām. Tad arī šo posmu varēšot atbrīvot no luksoforiem un ierobežojumiem. Projekts kopumā esot jāpabeidz līdz nākamā gada augustam, bet SIA “Binders” nākamajam gadam atstāšot vien caurteku, gājēju tuneļa un citu būvju atjaunošanu un izveidi. Jau šobrīd pēc divu mēnešu darba esot izdarīti 20% no šogad plānotā 40% apjoma. Ja viss notikšot, kā plānots, jau nākamnedēļ no Raganas līdz Inciemam palikšot vien divi luksofori. Abos pārējos posmos aktīvāka rīcība norisot tādēļ, ka tur darbi esot iekavējušies. SIA “Binders” esot abas pārējās firmas iedzinuši, tāpēc tagad varot strādāt ne tik saspringti.

Luksoforu uzstādīšanā ceļu būves firmas vadoties pēc Latvijas Valsts standartiem, kas nosakot, ka pie 800 metru regulējamā posma sarkanā gaisma deg 110 sekundes, bet zaļā – 30 sekundes.

Autoceļa rekonstrukcijas uzraugs ir uzņēmums SIA “PK 19+93”, katru dienu darbiem seko līdzi gan būvuzraugs, gan viņa palīgs. Divas reizes nedēļā uz kontroli ierodoties arī atbildīgais būvinženieris Reinis Škapars, kurš informē, ka viņa kompetencē ir uzraudzīt, lai darbi noris uzstādītajos termiņos un ar atbilstošu kvalitāti, taču par to, cik intensīvi, cik bieži un cik stundas dienā tiek strādāts, SIA “PK 19+93” nav atbildīgs. “Tas, kā būvnieks organizē savu darbu, ir viņa paša ziņā,” teic R. Škapars.

Uzziņa

* Remontējamais ceļa posms Brasla–Inciems–Ragana–Murjāņi ir 25 km.

* Līguma summa šim rekonstrukcijas projektam ir 
Ls 9 920 777 bez PVN.

* Darbi tika sākti maija baigās, un plānots, ka ilgs līdz nākamā gada rudenim.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.