Kultūra
Teātris un kino

“Hantele killeram” liks aizdomāties vīriešiem 0

Foto – Džeina Saulīte

Daugavpils teātrī 25. janvārī pirmizrāde komēdijai latviešu valodā “Hantele killeram”, kas ir režisora Dž. Dž. Džilindžera otrais iestudējums teātrī. Lugas autore ir krievu publiciste Olga Tuhaņina, kura 2010. gadā izmēģināja savus spēkus dramaturģijā, uzrakstot lugu “Hantele”, kas Krievijā teātra anterprīzē “Artistiskais zvaigznājs” (“Артистическое созвездие”) tika raksturota kā sižetiski pārsteidzoša un aktuālu jautājumu aizskaroša.

Lugas stāsts ir banāls. Jātiek vaļā no sievas pēc iespējas ātrāk. Un jāiegāž viņas slepkavībā savs priekšnieks. Ideāli! Tikai jāuztic šis netīrais darbiņš speciālistam, killeram, kurš izrādās izglītots ģimenes cilvēks, turklāt filologs! Vai jūtat? Briest kaut kas nelāgs, dramatiski nejēdzīgs.

Andrim Bulim šī ir otrā loma pie Dž. Dž. Džilindžera Daugavpils teātrī. Pirms gada Andris spēlēja traģikomēdijā “Iemīlējies muļķis muļķītē”. Kad provokatīvi vaicāju, vai Andris ir tas, kas pasūta sievas slepkavību, viņš gardi iesmejas: “Tā tas izskatās pirmajā cēlienā. Ar to tiešām sākas izrāde. Vai tā ir sieva vai kas cits? Atrisinājums būs negaidīts.” Kad lūdzu Andrim salīdzināt abus iestudējumus pie Džilindžera, viņš domīgi nosaka: “Divas pretējas izrādes. “Iemīlējies muļķis muļķītē” tiešām pirmajā cēlienā varēja izsmieties, bet otrajā cēlienā skatītāji čaukstināja kabatas lakatiņus. “Hantele killeram” vairāk ir smieklīga. Man jau grūti pateikt, kas mūsdienās ir komēdija, kas nav. Katrs darbu interpretē, kā māk… Kāds būs iznākums, varēsim saprast tikai pirmizrādē, jo tāds ir Džilindžers.”

Vienā no lomām redzēsim arī Māri Korsieti, kas par iestudējumu teic: “Es apbrīnoju to, kā Dž. Dž. Džilindžers spēj atrast tik interesantu materiālu, ar kuru strādāt. Šīs lugas sižets ir ļoti neparasts un tiešām smieklīgs. Es izrādē attēloju filologu, kurš savu dzīvi veltījis Krievijas Galējo Ziemeļu tautu literatūrai. Izrādē evenki un čukči ir mans jājamzirdziņš! Bet lielā izmisumā filologam jāpievēršas killera profesijai, un tas jau izsaka daudz par sižeta komiskumu. Izrādē varēs izsmieties no sirds, bet beigās arī kārtīgi aizdomāties, it īpaši vīriešiem.” Kad vaicāju Andrim, par ko tad vīriešiem šajā izrāde vajadzēs aizdomāties, viņš samulst un pēc pauzes teic: “Aizdomāties? Sarežģīts jautājums… Nepiepildīta mīlestības lieta jaunībā. Cilvēks dzīves laikā pilnveidojas, mēģina sevi atrast. Ne velti ir tāds teiciens: “Nabags – kā var, bagāts – kā grib.” Kad ir nauda, cilvēku pārņem naudas vara. Ja skatāmies mūsdienu sabiedrībā, redzam vispārējo varas apziņu un kā ar to tiek manipulēts. Tā cilvēks kompensē savu egoismu. Ir tāds viena cilvēka teātris. To mans varonis izsaka vienā teikumā: “Vienu garām slīdošu nožēlu acīs, vienu sekundi nožēlas.” Ar to var iznīcināt ģimeni, dzīvi. Vai tas izdodas, to skatītājs sapratīs tikai izrādes beigās.”

Andrim šī ir piektā izrāde Daugavpils teātrī – “Meli”, “Sapnis vasaras naktī”, tad viņam bija negaidīta loma “Kaijā” krievu valodā, un tagad divas izrādes pie Dž. Dž. Džilindžera. “Katru sezonu pa vienai. Iznāk, ka man šī ir piektā sezona Daugavpils teātrī,” smaidot nosaka Andris.

Jaunajā iestudējumā piedalās Māris Korsiets, Andris Bulis, Maija Korkliša, kā arī Zanda Mankopa. Scenogrāfiju veido Kristians Brekte, kostīmu māksliniece – Anna Heinrihsone, režisora asistente un horeogrāfe – Linda Kalniņa, gaismu mākslinieks – Sergejs Vasiļjevs.

LA.lv