Foto – Timurs Subhankulovs

“Latvijas dzelzceļam” rekordpeļņa 0

Pērn Latvijā devītais lielākais nodokļu maksātājs valsts budžetā iemaksās vismaz 13 miljonus latu savas peļņas.

Reklāma
Reklāma

 

Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 7
Lasīt citas ziņas

Pārvadājot pērn vislielāko kravas daudzumu uzņēmuma vēsturē – 60,5 miljonus tonnu kravu –, VAS “Latvijas dzelzceļš” (“Ldz”) nopelnīja 25,7 miljonus latu – par 35% vairāk nekā gadu agrāk. Vislielāko peļņas daļu veidoja kravu pārvadājumi no svarīgākajiem sadarbības partneriem Krievijā un Baltkrievijā, kā arī Ukrainā, Kazahstānā un Uzbekistānā.

Koncerna valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis teic, ka veiksmīgi bija arī rekordlielie Ls 95 milj. vērtībā īstenotie investīciju projekti, tostarp vislielākais – otrā sliežu ceļa būvniecības sākšana posmā Skrīveri–Krustpils.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aptuveni pusi no peļņas – 13 miljonus latu – iecerēts ieskaitīt valsts budžetā, par atlikušo daļu lems valdība. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzskata – šī nauda jāiegulda uzņēmuma izaugsmes projektos.

“Ldz” patlaban ir starp trim iekārojamākajiem darba devējiem Latvijas transporta un loģistikas nozarē. Pērn uzņēmumā vidējā mēneša darba alga bija Ls 783 (valstī Ls 481).

Vakar pēc “Ldz” gada pārskata apstiprināšanas akcionāru sapulcē A. Matīss slavēja uzņēmumā īstenotās reformas un izvēlēto darbības stratēģiju, tomēr arī norādīja uz kravu daudzuma samazinājumu šā gada sākumā. Šī tendence vērojama arī citās Eiropas valstīs. “Ldz” viceprezidents Aivars Strakšas teic, ka patlaban saistībā ar nelabvēlīgo tirgus konjunktūru netiek izmantoti 2000 no 5000 koncerna īpašumā esošajiem vagoniem. “”Latvijas dzelzceļam” ir nopietni nākotnes izaicinājumi – gan īstenojot lielos investīciju projektus, gan piesaistot dažādas jaunas kravas, gan plānojot un attīstot jaunus tranzīta ceļus. Uzņēmums ir labs piemērs tam, ka Latvija var eksportēt pakalpojumus un tādā veidā pelnīt naudas līdzekļus valstij,” tā A. Matīss.

Ienākumi tautsaimniecībai no vienas pa dzelzceļu pārvadātās kravas tonnas ir Ls 10. Tas nozīmē, ka “Ldz” Latvijas tautsaimniecībai pērn deva papildu Ls 600 milj. naudas ieguldījumu.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.