Latvijas internetveikalu apgrozījums 2011.gadā pieaudzis par 30–40% 0

Latvijas interneta veikali pērn atkopušies no ekonomiskās krīzes, un veikalu apgrozījums 2011.gadā vidēji pieaudzis par 30–40%, aģentūrai BNS pastāstīja aptaujātie internetveikalu pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas 139
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā 55
Lasīt citas ziņas

Internetveikala “Xnet” tirdzniecības vadītājs Gatis Šķudītis aģentūrai BNS norādīja, ka 2011.gadā apgrozījums palielinājies par 40% salīdzinājumā ar 2010.gadu. Cilvēki pārsvarā iegādājoties tehniku – fotoaparātus, mobilos telefonus un datorus, veļas mašīnas un ledusskapjus.

Savukārt “Expressshop” vadītājs sacīja, ka pērnā gada pārdošanas apmērs pieaudzis par 30%, un, tāpat kā “Xnet” pārstāvis, minēja, ka cilvēki galvenokārt iegādājās elektronikas preces.

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī “1a” vadītājs Mareks Zuika aģentūrai BNS apliecināja, ka 2011.gadā internetveikala apgrozījums kāpis par vairāk nekā 35%. “Klienti turpināja aktīvi iegādāties IT, sadzīves un elektrotehniku, kā arī atsaucīgi uztvēra papildinājumus citās preču grupās, piemēram, sporta, tūrisma precēm un rotaļlietām,” pastāstīja Zuika.

“1a” pārstāvis arī atzina, ka pērn bija vērojams būtisks patērētāju optimisma pieaugums, pieaudzis pirkumu skaits un vidējā pirkuma summa. “Mēs redzam, ka klienti ar lielāku entuziasmu ver vaļā maciņus un izvēlas preces, uz kurām krīzes laikā taupīja, piemēram, lielākus TV,” klāstīja internetveikala “1a” vadītājs.

Savukārt “Xnet” tirdzniecības vadītājs pastāstīja, ka tendence izvēlēties kvalitatīvu, bet ne pašu lētāko preci aizvien attīstās, norādot, ka cilvēki patiešām izvēlas kvalitatīvāku un dārgāku preci.

“Xnet” tirdzniecības vadītājs sacīja, ka, apskatot pasūtījumu skaitu mēneša izteiksmē, veikto pirkumu apmēra atšķirība starp mēneša sākumu, vidu un beigām neesot tik liela, kāda tā bijusi pirms pieciem gadiem, kad visvairāk pirkumu regulāri tika izdarīti mēneša vidējos datumos, kad cilvēki saņēmuši algas. Šo situāciju viņš skaidroja ar klientu izvēli izmantot piedāvātos līzinga pakalpojumus, lai norēķinātos par izvēlētajām precēm. “Pērn mūsu klienti izmantoja līzingu vairāk nekā 2010.gadā, jo mūsu uzņēmums ir izveidojis savu līzinga piedāvājumu, kam ir zemas procentu likmes,” paskaidroja Šķudītis.

Arī internetveikala “1a” vadītājs informēja, ka nomaksas tirgus 2011.gadā aktivizējies. “Salīdzinot ar krīzes laiku, kad tirgū bija palikuši vien pāris nomaksas sniedzēju, turklāt, kuru kredītpolitika bija visnotaļ rezervēta, pašlaik ir ienākuši jauni dalībnieki, kuri cīnās par klientu, līdz ar to arī pārdošanas apmēri uz nomaksu pieaug,” Zuika pavēstīja par nomaksas tirgus situāciju. Mēneša nomaksas īpatsvars “1a” pirkumos veido aptuveni 20–30%.

Reklāma
Reklāma

“Xnet” ir dibināts 2002.gadā un piedāvā iegādāties gan plaša spektra elektronikas un biroja tehnikas preces, gan preces mājai, dārzam, sportam, atpūtai un skaistumam gan pieaugušajiem, gan bērniem. Uzņēmumam pieder arī tādi internetveikali kā “Xnet” un “AboluVeikals”.

Uzņēmums “1a” dibināts 2002.gadā. Internetveikals piedāvā iegādāties datortehniku, sadzīves biroja tehniku, elektronikas preces, auto-audio piederumus, preces sportam, atpūtai un tūrismam, kā arī preces bērniem un dārzam.

“Expressshop” ir dibināts 2002.gadā. Patlaban “Expressshop” tirgo foto un video tehniku, sakaru līdzekļus, MP3 atskaņotājus, sadzīves tehniku, televizorus, audio tehniku, datortehniku, biroja tehniku, sporta preces, tūrisma preces, preces mājai un dārzam, automašīnas piederumus, bērnu preces, preces skaistumam un veselībai, kā arī dāvanas.

Jau vēstīts, ka 2008.gadā ekonomiskās situācijas dēļ iedzīvotāji meklēja iespējas, kā kārotās preces iegādāties par zemākām cenām, un izvēlējās savā īpašumā iegūt kvalitatīvas, bet lētākas preces.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.