LETA

Lauksaimnieki ar LIAA vienojas par sadarbību eksporta veicināšanā 0

Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija (LLKA) ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) vienojusies par  sadarbību, lai palielinātu lauksaimniecības produkcijas eksporta apmēru.

Reklāma
Reklāma

 

Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 20
FOTO. Apskati, kāda automašīna bija pati populārākā tavā dzimšanas gadā!
“Es pat nespēju iedomāties, ka pieaugušai sievietei var kaut ko tādu teikt” – sieviete vilcienā piedzīvojusi nepatīkamu izturēšanos no diviem pusaudžiem
Lasīt citas ziņas

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols teica, ka tikšanās laikā otrdien pārstāvji pārrunāja to, kā veiksmīgi virzīt Latvijas uzņēmēju ražoto produkciju ārējos tirgos. “Tas saistīts ar mārketinga atbalstu un iespējamo atbalstu mārketingam nākotnē. Ir svarīgi, lai  tas nesašaurinātos tikai uz atbalstu dalībai starptautiskās izstādēs un uz atbalstu nacionālajiem stendiem, bet arī mērķtiecīgi un sistēmiski virzīt Latvijas produktus citu valstu tirgos ārpus izstādēm,” sacīja Ozols.

Viņš piebilda, lai to panāktu ir būtiski izstrādāt mārketinga stratēģiju. “Lauksaimnieku organizācijas pārstāvji nāca klajā ar saviem ieteikumiem, ko mēs pārrunāsim ar Ekonomikas ministriju,” sacīja Ozols.

CITI ŠOBRĪD LASA

LIAA direktors teica, ka tikšanās laikā lauksaimnieki sniedza arī ieteikumus pārtikas izstādēm. “Tā kā pārtikas sektorā nacionālie stendi ietver vairākas sfēras, piena produktiem ir būtiski tikt izvietotiem piena paviljona stendā, gaļas produktiem – gaļas paviljonā un dārzeņiem citā. Tāpēc ir svarīgi izskatīt iespēju sagatavot nevis vienu nacionālo stendu vienkopus, bet pa blokiem, pārstāvot attiecīgo apakšsadaļu,” sacīja Ozols, piebilstot, ka līdz šim izstādēs bijusi prakse, ka pastāv viens nacionālais stends, līdz ar to lauksaimnieku argumenti ir vērā ņemami.

Ozols sacīja, ka LLKA aicināja izskatīt iespēju lauksaimniecības sektorā saņemt atbalstu arī jaunu produktu izstrādei, piemēram, jaunām siera kultūrām un citiem produktiem, kam līdz šim atbalsts bijis liegts. “Lauksaimniecība ir viena no trim visvairāk eksportējušām sfērām ar milzu ietekmi Latvijas tautsaimniecībā,” sacīja Ozols, piebilstot, ka ir būtiski tiekties pēc produkcijas tālākas pārstrādes Latvijā, samazinot pirmreizējās lauksaimniecības produkcijas eksportu un palielinot gala produktu pārdošanas apmēru.

Arī LLKA valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons pastāstīja, tā kā lauksaimniecības un pārtikas sfērai Latvijas tautsaimniecībā ir ļoti liela nozīme, abas puses vienojās, ka izstādes un mārketinga pasākumus pārtikas un lauksaimniecības sfērās ir iespējams atbalstīt jau no pašreizējiem finanšu resursiem.

Viņš uzsvēra, ka būtiskākais par ko izdevās vienoties ar LIAA bija aktīva lauksaimnieku dalība nākamā plānošanas perioda izstrādē un aktivitāšu plānošanā, lai būtu iespējams saņemt atbalstu lauksaimniecības produkcijas eksportam.

Jansons norādīja, tāpat tikšanās laikā pārstāvji vienojās par to, ka ir būtiski koncentrēties uz unikālu tieši Latvijai raksturīgu preču realizāciju ārvalstu tirgū, nevis mēģināt kopēt produktus, kuri radīti citās pasaules valstīs un nav zināms, cik ilgi būs pieprasīti. Tāpat ir svarīgi ne tikai attīstīt ārvalstu tirgū esošos produktus, bet arī realizēt jaunus. “Attiecīgi LIAA ir gatava palīdzēt startēt ar tiem tirgū,” sacīja Jansons.

Viņš teica, ka lauksaimnieku uzskati ar LIAA sakrita lielākā mērā, nekā sākotnēji bija cerēts un, lai realizētu nospraustos mērķus, LLKA virzīs savas ieceres uz priekšu.

Reklāma
Reklāma

LLKA ir dibināta 2002.gadā, lai veicinātu kooperācijas attīstību Latvijas lauksaimniecībā. Patlaban LLKA ir 56 biedri.

LIAA ir Ekonomikas ministrijas pārziņā. Tās mērķis ir sekmēt uzņēmējdarbības attīstību Latvijā, veicinot ārvalstu investīciju apmēra pieaugumu un palielinot Latvijas konkurētspēju pašmāju un starptautiskajos tirgos.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.